Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Idag, 01:54
Medlem
Grevens sammanfattningar:
Uppdaterad: 29 december 2025

Tidslinje

FAQ - vanligaste frågorna
Del 1: Brottsoffer. Sociala medier/bilder på My. Försvinnandet. Kollektivtrafik. Vägar hem. Fynd. Övriga spår.

Del 2: Misstänkta gärningsmän (MGM). Relationer.

Del 3: Gripandet. Mys kropp. Sökinsatser. Polisarbete. Avspärrad fastighet
Citera
Idag, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Tidslinje
Uppdaterad: 251229

Mängden information om fallet är ovanligt begränsad. Informationen är till största del obekräftad. Ta allt med en nypa salt.

Fredag 26 dec
01.19/01.23: My ankommer till Rönninge station. Tid beror på vilket tåg hon ankom med,
01.20-tiden: My sågs gå från Rönninge station. (Kameraövervakning)
01.30-tiden: Mys telefon kopplade senast upp vid stationen. (AB)
01.30-tiden: Mobilen stängdes av 01:30 (obekräftat).

Morgon/förmiddag: Mys anhöriga ger sig ut och letar efter My i närområdet. De kontaktar polisen, som väljer att inte komma.
Morgon/förmiddag: Mys anhöriga hittar hörlurar, buntband, hammare och sladdspår i ett dike ca 500 meter från Rönninge station. (AB)
11/12-tiden: Anhöriga kontaktade polisen när de fann Mys tillhörigheter i diket. Polisen kommer senare till platsen.
Fredag eftermiddag: Polisen skickar Mys tillhörigheter till NFC för prio 1-spårsökning. Får senare träff på MGM.
Fredag eftermiddag: En så kallad räddningstjänst inleds
Fredag eftermiddag: Sök med helikopter stora delar av dygnet

Lördag 27 dec
Lördag: Jouråklagare inkopplad. Polisen söker med fyrhjuling och drönare på båda sidor om tågspåret. SAR på plats men ej Missing People.
Lördag: Tärnstigen 2 blir avspärrat av polis.
Lördag morgon: MGM anhölls i sin frånvaro
Lördag morgon: Polisen sätter span och följer den misstänkte.
Lördag eftermiddag:Polisen får svar från NFC om att DNA-spåren från fyndplatsen härrör från MGM 1.
Lördag kväll: MGM grips i skogen när han håller på att gräva ner Mys kroppsdelar.
21.30-tiden: Avspärrningar i närheten av sjön Uttran. Avslutas 22.15

Söndag 28 dec
11.30: Polisen håller presskonferens. My hittad död. Två personer är frihetsberövade, en skäligen misstänkt för människorov och en på sannolika skäl för mord.

Karta baserat på uppgifter som framkommit i tråden:
https://www.eniro.se/kartor?c=59.215504,17.643675&z=10.89&d={%22m%22:[[59.193452,17.748886,%22R%C3%B6nninge+station%22,0, %22%231E88E5%22],[59.194055,17.749828,%22Syrrans+bostad%22,0,%22%231 E88E5%22],[59.186353,17.732885,%22F%C3%B6r%C3%A4ldrahemmet%22 ,0,%22%231E88E5%22],[59.240564,17.61813,%22Brottsofferplatsen%22,0,%22% 231E88E5%22]],%22l%22:[[59.767447,17.75885,59.789213,17.75094,59.811726,17 .728726,%22%22,0,%22%23E53935%22]]}&l=aerial

(Källa: S-rex)

Sladdspår eller bromsspår? Tänker om han kört på henne när hon gick och lyssnade på musik och sedan tagit fram hammaren. Kanske behövdes inte hammare och buntband efter träffen med bilen?
Citera
Idag, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Tråden är väldigt lång och jag hinner inte läsa allt. Denne Robin/Vilma som är MGM verkar ju vara fullständigt tokig på en rad olika sätt, med både pedofili, diverse sjuka våldsfantasier. och (eventuellt fejkad) transsexualitet Har det framkommit något om hans uppväxt, familjeförhållanden, skoltid etc? Det verkar inte sannolikt att en person som är så här pass störd inte skulle ha uppmärksammats på olika sätt.
Finns en här i tråden som påstås ha gått i gymnasiet med GM, testa sök i tråden så kanske du hittar.
Annars har det kommit fram att hela denna familj tydligen ska ha varit ökänd i Ekerö. Pappan är avliden sen några år tillbaka, mamman bor på demensboende. Brodern ska tydligen även han finnas med på lexbase, inget jag kan bekräfta dock.
Han gjorde ett kidnappningsförsök 2019 på en 10-årig flicka och blev dömd till 2 års fängelse.
Citera
Idag, 01:56
Medlem
Att det tog så lång tid för honom innan han gjorde sig av med kroppen får mig att tro att han utnyttjat henne länge innan han tog henne av daga. Hon har nog fått lida och plågats rejält. Troligen våldtäkt, tortyr och stort trauma innan hon dog.
Citera
Idag, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinbeng
Nu missförstod du mig nog, jag håller med dig. Men jag tänker inte titta på när pridetjommarna helt plötsligt kan säga att någon som identifierar sig som det motsatta könet ljuger. För enligt dem så har ingen annan att göra med ens könsidentitet, och då bör man inte ha det bara för att personen visar sig vara psykopat.

För mig är en man en man och en kvinna en kvinna, kommer alltid vara.

Ja, vi föds ju antingen eller. Bara att hålla tummarna att Sverige har vett nog och låter honom sitta i ett fängelse för män. Helst hade jag sett att vi skickade i väg honom till något land där ett fängelse inte är som ett hotell.
Citera
Idag, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negern99
Att det tog så lång tid för honom innan han gjorde sig av med kroppen får mig att tro att han utnyttjat henne länge innan han tog henne av daga. Hon har nog fått lida och plågats rejält. Troligen våldtäkt, tortyr och stort trauma innan hon dog.

Eller stendöd innan han ens fick in henne i bilen
Citera
Medlem
Citat:
Hoppas innerligt att det gick snabbt och var smärtfritt. Fy alltså, stackars tjej.
Citera
Medlem
Citat:
Fyfan alltså får verkligen hoppas på att hon inte var vid medvetandet när han höll på med henne. Vila i frid my
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Tråden är väldigt lång och jag hinner inte läsa allt. Denne Robin/Vilma som är MGM verkar ju vara fullständigt tokig på en rad olika sätt, med både pedofili, diverse sjuka våldsfantasier. och (eventuellt fejkad) transsexualitet Har det framkommit något om hans uppväxt, familjeförhållanden, skoltid etc? Det verkar inte sannolikt att en person som är så här pass störd inte skulle ha uppmärksammats på olika sätt.

Läs den här tråden så får du lite input från f d arbetskamrater, grannar o s v. Styckmördaren och dennes familj var ökända ute på Ekerö i flera år innan han blev dömd för kidnappning 2019 på en då 10-årig flicka. (FB) Stockholm (Ekerö) - kidnappningsförsök av flicka 2019-06-25
Citera
Idag, 02:00
Medlem
Mune Sangss avatar
Fråga.

Finns det några kända kopplingar tidigare mellan My och GM ?
Citera
Idag, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mune Sangs
Fråga.

Finns det några kända kopplingar tidigare mellan My och GM ?
Inte vad vi vet just nu
Citera
Idag, 02:01
Medlem
Har det framkommit vad för bil han har haft?
Är det samma som vid Ekerökidnappningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in