Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Igår, 01:07
Medlem
Karina58s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vickilem
Här är alla domar för Robin / Vilma Andersson :

https://gofile.io/d/vkkql8

Källa för FUP / domar:
https://www.krimfup.se/search/john-robin-vilma-andersson

Admin får gärna fästa de.

Han dömdes 2019 för försök till människorov och 2021 dömdes han för hot mot tjänsteman.
Fyfan han borde ha fått minst 5 år i med att han försökte kidnappa (troligtvis våldta och mörda också) en flicka på 10 år!!

Sen att han är psykisk sjuk som byter kön också gör de hela ännu värre. Sådana borde inte få finnas ute på våra gator. De som sprider detta och "hejar" killar som byter kön är medskyldiga.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Det står en hel del i den andra tråden från 2019. "Ekeröpedofilen som kidnappade 10-åring"

Morsan verkar ha varit psykiskt sjuk, förmodligen gått på en del droger. Sprang omkring och tog på folk och predika om gud. Farsan (död) sen ett par år sprang omkring och hotade folk trots att deras son blivit
dömd för att försöka kidnappa en 10-åring. Verkar ha varit ökända ute Ekerö som en galen-familj. Ett par av skribenterna i den tråden kände den blivande styckmördaren en del (arbetskompisar). Han verkade kunna vara rätt trevlig. Skummade igenom tråden för några timmar sen.
Här är länken
(FB) Stockholm (Ekerö) - kidnappningsförsök av flicka 2019-06-25

Och där föll pusselbitar på plats. Hon verkar rätt korkad att döma av kommentarerna på sin facebook också. Stackars sate, hans framtid formades av tokiga föräldrar och förmodad inavel. Han ser ju knäpp ut redan som barn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Säbb? Vad är det för namn
Ta gärna skärmdump för oss utan fejsbook

GM hette Robin Säbb Hjerth från början, numer Vilma Andersson

Carina Säbbs Facebook: https://imgur.com/a/nwyGuaE

Är det Robins pappa som är transa? Och inspirerat Robin att bli det?

Skrämmande attefallshus i bakgrunden på bild två där de kanske genomfört fler styckmord likt detta fall…
Citera
Medlem
ManySuchCasess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Ja det skulle inte förvåna mig. Pappan verkar vara ute ur bilden redan där på barnbilderna. Säkert någon släkting till henne.

Där ser du också bilder på lille Robin/Vilma i början av paintballkarriären.
Kan vi bara klargöra att GM är en man och att kalla honom för henne gör många förvirrade.
Är ett hån mot kvinnor, biologin och Wilma Andersson att kalla honom Vilma.
Citera
Igår, 01:08
Medlem
StormuftinMagdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avhandla
Frågan som jag alltid ställer mig: Man vet redan på förhand, att vissa kommer skada allmänheten när de kommer ut, förr eller senare. Varför släpper man då ut dessa? Samt undrar jag, varför är det aldrig någon som kräver ett slut på detta?
Det är inte demokratiskt eller humant med sterilisering och avrättning anser man i det postmoderna samhället.
Därför släpper man ut dessa individer bland den helt försvarslösa allmänheten.
Då får man utvidgad kontroll när allmänheten känner sig maktlös och rädd.
Att svenskar blir mördade pga ens politik bryr man sig inte om, det är tydligt.
Citera
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Orkar inte plöja igenom tråden en gång till, eller den om gärningsmannen, men är det klarlagt att vederbörande är pedofil, eller har man helt enkelt antagit detta då flickan var 10 år?

Nu vet vi ju kanske inte om något sexuellt förekommit före eller efter mördandet av kvinnan i Rönninge, men det får mig snarare att tänka att mördaren valde ett barn för att öva på själva bortförandet, och att det inte var nödvändigtvis sexuellt primärt, utan att döda barnet som var syftet?

Det förklarar varför han denna gången valt ett "större" offer med samma modus.

Och medbrottslingen, är det någon han lärt känna i fängelse?
Anders Eklund hade inga preferenser, han tog de som var lägliga. Hade stora mängder porr, men det var väl i pappersform på den tiden. Före Engla hade han ju gett sig på en som hann in i sin port och stänga dörren, sedan Pernilla i en gångtunnel, hon hade ju ingen dörr att hinna till där i gångtunneln. Sedan Engla som bara var 10 år. Lätta offer.

Tror faktiskt den här är mycket sjukare än Englamördaren.
Citera
Medlem
Svårt att skaka av sig den vidriga känslan man får i takt med att detta fallet nystas upp. Man är ju smått avtrubbad vid det här laget men den här sjuka jäveln är på en nivå man sällan skådat i Sverige.

Bara de senaste timmarna har det ju framkommit saker som gör att det här bara blivit sjukare och sjukare och då har vi bara skrapat på ytan. Mer lär framkomma de kommande dagarna och detta kommer nog bli ett av de mest omtalade och omdebatterade fallen på flera år, skulle jag gissa. Det är redan så sjukt och makabert att man mår illa. Bara det faktum att man tar honom på bar gärning i färd med att gräva ner kroppsdelar är ju i sig helt jävla sjukt och saknar så vitt jag vet motstycke.

Vi har att göra med en djupt störd individ vars förehavanden de senaste åren bör hårdgranskas av polisen. Jag tror nog att BO varit slumpmässigt utvald i det här fallet men det tidigare kidnappningsförsöket och att det verkar finnas stora likheter med det även här visar bara att han har en utarbetad metod och planerat detta, förmodligen bara väntat på rätt tillfälle. Det äckliga fanskapet har garanterat drömt om och planerat detta i åratal.

Ett av mina största frågetecken just nu är alla spår han har lämnat efter sig. Det rimmar illa med hur utstuderat detta verkar vara.
Har det varit för att något hänt som försvårat det för honom och fått honom att ta panikartade beslut, eller har människan bara varit helt likgiltig inför att åka fast?
Senast redigerad av radiopanna Igår kl. 01:12. Anledning: Stavfel
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Vi kan inte utesluta att Vilma trott att My var ett hot och dödat henne av misstag. Transpersoner måste ju verkligen vara på alerten. Det kan gå snabbt.

På riktigt nu. Dödat av misstag är nog det första vi kan utesluta med tanke på hennes personliga saker var utkastade och sedan blev hon förmodligen styckad också.

Det gör man inte av misstag heller
Citera
Igår, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Tvivlar på att det ändrade något för brottsoffret. Så lätt är det inte att misstas för kvinna, det går inte genom ett hårspänne. Att kunna skilja på män och kvinnor är en djupt rotat instinkt hos alla människor, man kan det redan som bebis. För kvinnor är det en överlevnadsinstinkt, och för den delen även för män.

Istället för att få högre förtroende för en man som låtsas vara kvinna än man skulle få för en man som inte låtsas ha en annan identitet, så blir effekten den rakt motsatta. Förtroendet blir automatiskt lägre för någon som begär att du ska acceptera en uppenbar lögn. Då blir man genast på sin vakt och undrar vad mer som döljs.

Absolut, delar din åsikt. Tänkte mer på att det var mörkt ute samt att på bilderna från där denne spelar paintball ser man att hen inte är särskilt stor till kroppsbyggnaden jämfört med normala män.
Citera
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Ok, tack. Då är han alltså både pedofil och mördare.

Bisarrt f ö att han tycks ändrat namn till samma som ett liknande fall
https://sv.wikipedia.org/wiki/Fallet_Wilma_Andersson

Extra obehagligt att även i just det fallet var exakt samma undantag då polisen själv får konstatera ett dödsfall (normalt krävs läkarutlåtande), dvs ”fynd på platsen” gjorde det utom tvivel klart att något liv inte längre stod att finna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avhandla
Frågan som jag alltid ställer mig: Man vet redan på förhand, att vissa kommer skada allmänheten när de kommer ut, förr eller senare. Varför släpper man då ut dessa? Samt undrar jag, varför är det aldrig någon som kräver ett slut på detta?

Ja, TV4 tog ju upp det tidigare fallet i något program och LeiGW var helt säker på att den har gärningsmannen kommer vi att höra mer ifrån. Han fick tyvärr rätt
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ManySuchCases
Kan vi bara klargöra att GM är en man och att kalla honom för henne gör många förvirrade.
Är ett hån mot kvinnor, biologin och Wilma Andersson att kalla honom Vilma.

Jag syftade på mamman när jag skrev henne. Att Robins föräldrar säkerligen är släkt på något sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in