Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-29, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Men det var flera olika.. jaja
Minns att det avfärdades o sen dök upp igen
Det sprids såklart genom vännerna som gjorde fynden. självklart läcker inte polisen en sådan sak. De har ju varit ovanligt förtegna i allt detta.
Citera
2025-12-29, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
De som skrev tidigt i tråden om buntbanden och hammaren! Hur fick de info??
Avfärdades gång på gång av många inklusive mig..
Hade uppskattat om ni berättar nu

Kan tyvärr inte säga då jag vill vara anonym, kan dock lova att jag inte är polis. Fick info om hammaren och bundbandet redan under fredagens eftermiddagen
Senast redigerad av Kaptenpannkaka 2025-12-29 kl. 01:04.
Citera
2025-12-29, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Helt klart är GM en bokstavsmördare; en person med mer bokstäver i den psykiatriska diagnosen och den sexuella identifikationen än det det finns bokstäver i alfabetet. Förr kallades sådana för perverterade dårar, men numera är det ingen som lyfter på ett ögonbryn innan de tar till dödligt våld. Tur för kriminalvården att han lär dömas till sluten psykiatrisk vård och inte fängelse så de slippper våndas över om han skulle in bland männen eller på kvinnoanstalt.

Det finns prrcis ingenting som talar för att rättspsykiatrisk vård skulle kunna bli aktuellt. Eller vad vet du som ingen annan vet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Fast problemet kvarstår väl iallafall, inte blandar de väl könen på rättspsyk?
Riktig fråga...jag vet inte. Men har svårt att tänka mig det iallafall.

Nog inte en bra idé att ha den här "figuren" bland dårpippi kärringarna på rättspsyk heller.

Jo. Generellt blandar man män och kvinnor i rättspsykiatrin.
Citera
Medlem
StormuftinMagdas avatar
Kan statsmakten anses vara medskyldig, som uppmuntrar och underlättar psyksjuka transvestiter att fördjupa sig i sitt vansinnestillstånd?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Tänkte på GM robin/hampus/vilma

Det står en hel del i den andra tråden från 2019. "Ekeröpedofilen som kidnappade 10-åring"

Morsan verkar ha varit psykiskt sjuk, förmodligen gått på en del droger. Sprang omkring och tog på folk och predika om gud. Farsan (död) sen ett par år sprang omkring och hotade folk trots att deras son blivit
dömd för att försöka kidnappa en 10-åring. Verkar ha varit ökända ute Ekerö som en galen-familj. Ett par av skribenterna i den tråden kände den blivande styckmördaren en del (arbetskompisar). Han verkade kunna vara rätt trevlig. Skummade igenom tråden för några timmar sen.
Här är länken
(FB) Stockholm (Ekerö) - kidnappningsförsök av flicka 2019-06-25
Citera
2025-12-29, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvarpaplats
Förmodligen blivit påknullad av den här andra mannen ”chauffören” och ruvat på denna sjuka händelse..

Hoppas fanskapet blir så brutalt torterad på kåken så den rosan sockan från arslet bara släpar i backen när han blir buren runt på avdelningen för att få det upprepat vecka efter vecka..
Att låta denna människa som vissa FBare föreslår få dödsstraff, är på tok för enkel utväg för detta svin..

Frågan som jag alltid ställer mig: Man vet redan på förhand, att vissa kommer skada allmänheten när de kommer ut, förr eller senare. Varför släpper man då ut dessa? Samt undrar jag, varför är det aldrig någon som kräver ett slut på detta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Orkar inte plöja igenom tråden en gång till, eller den om gärningsmannen, men är det klarlagt att vederbörande är pedofil, eller har man helt enkelt antagit detta då flickan var 10 år?

Nu vet vi ju kanske inte om något sexuellt förekommit före eller efter mördandet av kvinnan i Rönninge, men det får mig snarare att tänka att mördaren valde ett barn för att öva på själva bortförandet, och att det inte var nödvändigtvis sexuellt primärt, utan att döda barnet som var syftet?

Det förklarar varför han denna gången valt ett "större" offer med samma modus.

Och medbrottslingen, är det någon han lärt känna i fängelse?

Jag tror som du att det är något mer än just pedofil, den här personen tror jag har sitt huvudmål att mörda, sen finns det säkert mer som personen gör. Men tror att mörda va det han ville
Citera
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
https://imgur.com/a/t-rnbloms-m-rdare-kY3J5To

Haha, ja vad ska man säga? Vilma.. jaja, denna får ni tjejer ta

Men man blir ju riktigt nyfiken på att höra vad för story hon kommer spinna. Självförsvar? Sexlek som gått över styr? En "olyckshändelse" och en styckning eftersom hon "greps av panik"?

Vi kan inte utesluta att Vilma trott att My var ett hot och dödat henne av misstag. Transpersoner måste ju verkligen vara på alerten. Det kan gå snabbt.
Citera
Medlem
Rolf-Glenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Det finns prrcis ingenting som talar för att rättspsykiatrisk vård skulle kunna bli aktuellt. Eller vad vet du som ingen annan vet?

För 30 år sedan så ansågs sådana som Robin-Wilma vara gravt psykiskt sjuka (redan innan de mördat någon). Sedan gick åren och samhället blev mentalsjukt istället och nu springer sådana här dårar fria...
Citera
2025-12-29, 01:05
Medlem
Iaghs avatar
Som överkonsument av True Crime-dokumentärer från USA har man sett de mest otänkbart vidriga av våldsbrott.

Men, tror inte nånsin i de dokumentärerna att polis har tagit en styckmördare på bar gärning i färd att begrava likdelar, i det här fallet kanske inte direkt förmultnade.

Alltså de poliser och andra i tjänst pga händelsen, all min sympati till dem och all min beundran för jobbet de gör.
Citera
2025-12-29, 01:06
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Fast problemet kvarstår väl iallafall, inte blandar de väl könen på rättspsyk?
Riktig fråga...jag vet inte. Men har svårt att tänka mig det iallafall.

Nog inte en bra idé att ha den här "figuren" bland dårpippi kärringarna på rättspsyk heller.
Enligt det jag hört delas dom upp i "sjukhetsgrad", men rimligtvis även kön. Men det är Sverige, så förmodligen inte 😜
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in