Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 00:53
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
De som skrev tidigt i tråden om buntbanden och hammaren! Hur fick de info??
Avfärdades gång på gång av många inklusive mig..
Hade uppskattat om ni berättar nu
Jag tror att det är poliser. Glappkäftar helt enkelt. Inte så bra eftersom det kan förstöra utredning
Citera
2025-12-29, 00:53
Medlem
Häktningsförhandling lär väl hinna hållas innan nyår med tanke på bevisningen. Vet vi vilken tingsrätt? Gissar Södertälje?
Citera
2025-12-29, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av logiflash
Heter alltså GM Robin/Vilmas mamma Carina Andersson fd Säbb?

Jag hittade denna Facebook profil: https://www.facebook.com/share/17iDLVv4PH/?mibextid=wwXIfr

Ser ju ut som en transa??? Fan börjar bli obehagligt. Är pappan också transa?

Fyfan när du säger det! Bild 9 bland profilbilderna ser ju läskigt ut som en man!
Citera
2025-12-29, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Hon var på hemvändarkväll, tog pendeln till Rönninge för att gå någon km hem där hon skulle bo. Student från Lund, hemvändare, söt tjej. Detta blev hennes död... Förmodligen på ett smärtsamt och otäckt sätt enligt GMs sexuella preferenser, han styckade henne och höll på gräva ner bitarna när polisen tog honom.

Dödsstraff utan chans till benådning är min dom för GM. Men tyvärr funkar det inte så i Sverige än.
Tror menade GM
Men tack
My förtjänar MER uppmärksamhet🙏
Citera
2025-12-29, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Jag har hängt här sedan detta hände. Fullständigt OMÖJLIGT att veta var jag läste det. Men tror det stämmer eftersom familjen visste att "hon är snart hemma" och när hon inte var där inom den kvarten det tar så blir dom oroliga och det börjas leta.

Detta är det tidigaste jag hittar om någon som skriver något liknande. Sedan börjar du haka på om att My skrev det. Det är en missuppfattning. Det finns INGA uppgifter att My har skrivit ett sådant meddelande.

Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Menar du en ung tjej som skulle ta tåget söderut för att fira något med familjen och det sista hon sa i telefon till någon av dom medans hon väntade på tåget var: vi ses snart? Sen gick hon direkt och köpte ett rep och hittades sen i skogen? Det är några år sedan, men det var konstigt alltihop det minns jag?
Citera
2025-12-29, 00:56
Avstängd
Citat:

Jag hittade denna Facebook profil: https://www.facebook.com/share/17iDLVv4PH/?mibextid=wwXIfr

Ja det skulle inte förvåna mig. Pappan verkar vara ute ur bilden redan där på barnbilderna. Säkert någon släkting till henne.

Där ser du också bilder på lille Robin/Vilma i början av paintballkarriären.
Citera
Medlem
grungewhores avatar
Orkar inte plöja igenom tråden en gång till, eller den om gärningsmannen, men är det klarlagt att vederbörande är pedofil, eller har man helt enkelt antagit detta då flickan var 10 år?

Nu vet vi ju kanske inte om något sexuellt förekommit före eller efter mördandet av kvinnan i Rönninge, men det får mig snarare att tänka att mördaren valde ett barn för att öva på själva bortförandet, och att det inte var nödvändigtvis sexuellt primärt, utan att döda barnet som var syftet?

Det förklarar varför han denna gången valt ett "större" offer med samma modus.

Och medbrottslingen, är det någon han lärt känna i fängelse?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Hon var på hemvändarkväll, tog pendeln till Rönninge för att gå någon km hem där hon skulle bo. Student från Lund, hemvändare, söt tjej. Detta blev hennes död... Förmodligen på ett smärtsamt och otäckt sätt enligt GMs sexuella preferenser, han styckade henne och höll på gräva ner bitarna när polisen tog honom.

Dödsstraff utan chans till benådning är min dom för GM. Men tyvärr funkar det inte så i Sverige än.

Tänkte på GM robin/hampus/vilma
Citera
Medlem
Citat:

Säbb? Vad är det för namn
Ta gärna skärmdump för oss utan fejsbook
Citera
2025-12-29, 00:57
Medlem
lillamy75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinbeng
Det var på tiden.

Oj, jag har typ skrivit tre inlägg i denna tråd på max 30 min (tror jag) så vad menar du med på tiden?

Tycker fortfarande att avståndet mellan ögonen är större och att hakan på RA är bredare än personen på LinkedIn men som skrivet innan kanske olika avstånd
Citera
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:

Hon var en sådan som föräldrarna varnade mina storebröder från att vara nära på 80-talet. Ingen transa, tvärtom, gillade killar. Men förmodligen vin ännu mer.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Jag tror att det är poliser. Glappkäftar helt enkelt. Inte så bra eftersom det kan förstöra utredning

Verkar som att familjen hittade detta innan polisen drog igång insatsen. Kolla Aftonbladet.

Inte det smartaste att berätta för folk, inte heller att sprida här på Flashback. Kunde ha varit avgörande detaljer för att sätta åt en gärningsman osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in