Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-28, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hipsterkatt
Jo, men samtidigt, har MGM cirkulerat kring tågstationer nattetid i väntan på lämpligt offer (?) Jag tycker det känns så utstuderat, det vi fått veta hittills… Å andra sidan kan han ju såklart ha planerat en hel del innan oavsett vem det skulle bli

Svaret där är nog ja. Han har säkert fått en kick av att planera och vara ute på jakt och antagligen väldigt sällan hittat rätt offer i rätt ögonblick. En skam för samhället att han inte blivit dömd till rättspsykiatrisk vård p g a sina tidigare brott.
Citera
Medlem
Grevens sammanfattningar:
Uppdaterad: 28 december 2025

Del 1: Brottsoffer. Sociala medier/bilder på My. Försvinnandet. Kollektivtrafik. Vägar hem. Fynd. Polisarbete.

Del 2: Gripandet. Mys kropp. MGM. Relationer. Avspärrad fastighet
Citera
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Nu upprepar jag mig, men att hans DNA fanns på sakerna betyder ju inte att hon är död. Försvunnen ja, men för att de ska tro att hon är mördad krävs något mer. Inte att hon är borta. Han kan lika gärna hållit henne fången. De måste haft något mer att gå på.

Exakt så tänker jag 🤔 de visste ju inte om hon var död när de spanade....tänk om de kunnat rädda henne 😰
Citera
2025-12-28, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persikan67
Begriper ilskan och frustrationen över hur samhället brister, men för mig går det inte att analysera eller diskutera det här mer. Oavsett systemfel och förklaringar är ett liv avslutat på ett helt jävla brutalt sätt och det är det som är kärnan här. Diskussioner om systemfel, politik eller annat hör inte hemma i just det här sammanhanget. Det som har hänt är ett brutalt brott där ett liv har gått förlorat, och det bör vara i fokus.

Det som bör åtgärdas är alltid (!) roten till problemet. Och som du, jag och många andra kommer märka inom kort: det kommer vara många rötter till många mer problem som behövs åtgärdas. Det hjälper inte att sitta och analysera nått som redan hänt. Det skulle inte ha hänt om systemet var korrekt!
Citera
Medlem
Pillenfilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasmus4805
Om det är mannen ifrån Ekerö? Vilket otroligt bra jobb att ringa in honom. Rör sig mgm i Botkyrka kommun bara så där?

Rönninge är Salem kommun.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itchii
kan han chattat med henne på tinder typ ”på väg hem nu med pendeln” eller har han planlöst åkt runt leta efter ett offer? tror på det första dom är nästan samma ålder, 01:30 rönninge pendeltågsstation är det lämpligt ställe hitta offer på?

hur känner han den äldre (Per?) Robin?

Tror starkt på den teorin. Han har inte åkt planlöst utan haft kontakt med henne. Det lär komma fram så småningom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuKinWangKa
Som förälder oroar mig sig alltid för sina barn oavsett kön. Har själv en son på 22 år som jag oroar mig för titt som tätt. Men faktum är att risken är större att de dör i en trafikolycka eller självmord etc, mord som detta är extremt ovanligt. Vi har ca 1500 självmord i Sverige varje år, så du bör oroa dig för deras mentala hälsa istället och se till att de får hjälp om de behöver det.
Psykisk ohälsa är såklart hemskt och är något att ta på allvar såklart.
Men det skiljer sig från att träffa någon med psykisk ohälsa som skadar eller mördar en oskyldig person oavsett om det är en tjej eller kille.
Sen är det som tur är extremt ovanligt men det är som att vinna på lotto men tvärtom .
Det finns en liten chans/risk men bara det räcker för att bli orolig eller att hoppet finns att bli miljonär.
Det är något som finns hos människan men som är svår att förklara.
Folk är mer rädda att flyga än att åka bil och risken för olycka är större med bil.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahusia55
Nej, man behöver inte ha alla sinnen på helspänn när man rör sig ute i det offentliga. Tror man det är man paranoid.
Det har ju visat sig flera gånger att det är som jag säger. Jag joggar ofta och stöter på ensamma tjejer med lurar i öronen i joggingspåret som blir totalt överraskade när jag springer om dem. Inte särskilt smart om du frågar mig.

Men nog håller du med mig om att det inte är lämpligt att ha lurar med musik i öronen när man går ensam hem mitt i natten?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UngeHerrProm
Ja det behöver inte betyda något, men lite intressant.

De som följer väldigt många, men har få följare är ju allt som oftast botar, antar hon hamnat på någon lista när namnet har trendat och botar börjat följa henne,
Citera
Medlem
Är det inte fär jävla sorgligt att samhället/systemet alltid sviker! En familj som är totalt dysfunktionell fostrar en galen man som.begår ett brott som detta. När tar det slut?

Gå in på mammans FB och skapa dig en uppfattning!! Tror ni att problemen kom igår?

Ett otroligt misslyckande ifrån samhällets sida/ansvar.

Im några dagar ropar vi ut: Gott nytt år!"
För vad? Vem blir nästa offer ?

Rösta rätt i år!
Citera
2025-12-28, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KBgranskar
2024-06-01 hette han H*mp*s i förnamn. Vet inte om han har bytt sen dess.

Vet du om han använt sig av efternamn på E ihop med H*mpus?
Citera
2025-12-28, 21:40
Medlem
Treschows avatar
Vad är teorin - har GM påtvingat in henne i en bil? Det är ändå lite kamp, om hon inte fryser till is, som måste ha försiggått? Det är inte det enklaste att få med någon in i en bil mot dennes vilja, sedan fått med henne hem till sig och där bragt henne om livet?

Gärningsman kan iofs ha hotat henne med vapen och sedan bundit henne. Om hon var berusad är hon tyvärr också svagare i den situationen.

Vet vi något om deras relation sedan innan, eller har GM slumpvis valt ut henne, som i en riktig skräckfilm utan egentligt motiv?
Senast redigerad av Treschow 2025-12-28 kl. 21:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in