Citat:
Ursprungligen postat av
lolnollkoll
Jag tycker det är så hemskt och berör på djupet. Jag som kvinna är väldigt skeptisk till min omvärld och går alltid på tårna och försöker hålla mig med god uppsikt över min omgivning, trots det svårt att undvika psykopaterna som börjar snacka trots att man inte ger dem ögonkontakt. Jag ser argument om att man förutsätter att kvinnor idag har samtal aktiva under ensamma promenader etc. Men oavsett hur jävla uppmärksam du är på din omgivning finns det inget som gör att du klockan 01:30 på natten kan lyckas ta dig ur en sådan situation på egen hand som stackars My har utsatts för.
Ett samtal i luren hade inte gjort någon som helst skillnad. Det är egentligen självklart att man ska kunna ta en sådan promenad hem på egen hand utan att behöva oroa sig för något. Men uppenbarligen går det inte i Sverige idag. Riktig jävla otur att råka på en sån här psykopat. Förbannad över att man inte har livstids övervakning på en sådan person där man skummar av inköp, samtalslistor, internetsökning etc med jämna mellanrum för att avstyra sådana händelser. Märkligt straffsystem i Sverige. Tur ändå att denna idiot varit fast förut så det blev träff.
Med 2 döttrar är man som pappa alltid orolig och när barnen är små är det små problem och oro och man tänker att när dom blir större försvinner detta men det blir tvärtom.
Även om man har bra döttrar som är ordentliga så vet man aldrig vem dom möter och jag har legat sömnlös många nätter men man vill samtidigt inte begränsa deras rörlighet och frihet.
Men tänk att vara förälder och förlora sitt barn. Det är en evig sorg och även om dom inte kunde göra så mycket är deras dåliga samvete om att dom kanske gjort något något dom får leva med.
Orsak .
Sämre psykvård . Internet och alla grova saker man kan se och få inspiration av. Droger som flödar och får personer att tappa känslor och man tappar omdömet.
Vidrigt var samhället har försämrats och vissa saker var bättre förr även om det inte alltid var perfekt..