Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-28, 20:55
Medlem
fululfs avatar
Absurd tanke:
Kan de två misstänkta gärningsmannen ha funnit varandra via sina intressen för död och våld, och filmat dådet? Om R är gärningsman så har han, ju, visat stort intresse för sådant material. Och just grejen med att de är två. Det var min absurda tanke.
Citera
Medlem
Här kan man se en bild på honom:
https://dumpen.se/2021/07/24/1234/
Citera
Medlem
lolnollkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avhandla
Vad är du förvånad över? Att man släpper ut mängder av människor som begår samma horribla brott igen? Vi har vårt samhälle efter hur vi har röstat.

Aldrig sagt att jag är förvånad. Förstod vart vi var påväg redan 2015 och det var inte direkt något jag längtade efter.
Citera
2025-12-28, 20:56
Medlem
https://imgur.com/a/hWwZNKf här är söktrenden för BO's namn den 23 december 3 på natten söktes hennes namn några gånger. Kan vara helt irrelevant.
Citera
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
ALL HEDER till polisen, så jävla duktiga!
Polisen levererar ja! Vi får se hur rättsväsendet levererar den här gången? En ung kvinna som hade hela livet framför sig kunde levt i dag om mördaren suttit inlåst.

Snutarna gör sitt jobb oftast i sådana här fall, den här gången med bravur. Hatten av! De hade nog en känsla av vem de skulle leta efter. DNA på hammare osv i all ära men det kommer inte så snabbt, de la span på honom. Skulle nog säga det var det snyggaste polisarbetet i år faktiskt.
Citera
Medlem
jacknicholsons avatar
Det finns alltså som vanligt klockrena sammanfattningar av GrevenFB så ni kan ju gärna läsa det innan ni fyller tråden med frågor som ställts 1000 gånger redan
Citera
2025-12-28, 20:57
Medlem
Jag tror inte att det blir någon radikal förändring i straffskalan när det gäller dessa avarter till monster förrän det drabbar någon kändis el politikers avkomma tyvärr!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolnollkoll
Jag tycker det är så hemskt och berör på djupet. Jag som kvinna är väldigt skeptisk till min omvärld och går alltid på tårna och försöker hålla mig med god uppsikt över min omgivning, trots det svårt att undvika psykopaterna som börjar snacka trots att man inte ger dem ögonkontakt. Jag ser argument om att man förutsätter att kvinnor idag har samtal aktiva under ensamma promenader etc. Men oavsett hur jävla uppmärksam du är på din omgivning finns det inget som gör att du klockan 01:30 på natten kan lyckas ta dig ur en sådan situation på egen hand som stackars My har utsatts för.

Ett samtal i luren hade inte gjort någon som helst skillnad. Det är egentligen självklart att man ska kunna ta en sådan promenad hem på egen hand utan att behöva oroa sig för något. Men uppenbarligen går det inte i Sverige idag. Riktig jävla otur att råka på en sån här psykopat. Förbannad över att man inte har livstids övervakning på en sådan person där man skummar av inköp, samtalslistor, internetsökning etc med jämna mellanrum för att avstyra sådana händelser. Märkligt straffsystem i Sverige. Tur ändå att denna idiot varit fast förut så det blev träff.
Med 2 döttrar är man som pappa alltid orolig och när barnen är små är det små problem och oro och man tänker att när dom blir större försvinner detta men det blir tvärtom.
Även om man har bra döttrar som är ordentliga så vet man aldrig vem dom möter och jag har legat sömnlös många nätter men man vill samtidigt inte begränsa deras rörlighet och frihet.
Men tänk att vara förälder och förlora sitt barn. Det är en evig sorg och även om dom inte kunde göra så mycket är deras dåliga samvete om att dom kanske gjort något något dom får leva med.
Orsak .
Sämre psykvård . Internet och alla grova saker man kan se och få inspiration av. Droger som flödar och får personer att tappa känslor och man tappar omdömet.
Vidrigt var samhället har försämrats och vissa saker var bättre förr även om det inte alltid var perfekt..
Senast redigerad av tlarsson365 2025-12-28 kl. 20:59.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Jag tolkar det nog som att man han tog honom på ”bar gärning” i färd med att begrava BO. Tror verkligen att hon var död sedan länge, innan span började.

Känns som att han har planerat det här ett tag, det enda som har tröstat honom under sin fängelsevistelse för kidnappningsförsöket var just det här.
Detta såg han fram emot.
Dagdrömmeriet som skulle bli verklighet.

Han handlade snabbt, han hade i sitt egna huvud planerat det detaljerat.
Ivrigt.
Hafsigt i sin hybris.
Vilket sjuk sinne, vilken sjuk människa.
Citera
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knachi
Det hoppas nog alla här inne, däremot tror jag det kommer ta tid då dessa personer är på en annan avdelning. Man får ju hoppas att någon som sitter där känner som oss.

Det tog ett bra tag innan Anders Eklund blev rejält misshandlad, tyvärr inte så mycket som man önskar.
Många sjuka brukar ju välja ta sitt liv innan de får skaka galler. Egentligen spelar det ingen roll vart han hamnar. Allt är förmodligen bättre än att han får ta den lättaste vägen ut. Man får bara hoppas att det här lama landet inte släpper ut honom om bara några år. Vi vill ha som i USA! Dödsstraff eller livstid utan att någonsin släppas ut
Citera
Medlem
lolnollkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigra2005
Jag som man (och pappa) är minst lika orolig att knalla hem ensam i mörkret, oavsett tid på dygnet.
Lika orolig vare sig det är dottern eller sonen.

Hittar inte förövaren det den är ute efter, så tar den första bästa och skiter i vilket kön offret har.

Usch ja. Synd att man inte kan spåra alla psykopater tidigt och spärra in dem på olika inrättningar. Sverige hade mått lite bättre då.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Det här jävla landet är för lamt. Hur fan kan men ge en kidnappare skyddad identitet (tack sossarna). Näe, nu krävs förändring 💪🏻. Vi kan förändra det! Tänk på det när ni röstar i höst!
Förklara varför en öppen identitet skulle förhindrat detta avskyvärda brott?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in