Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-28, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Men för fan det händer på dan också. Finns dom som jobbar på natten.

mycket större risk att det händer på natten än mitt och ljus dagen.

Absolut men dom allra flesta som jobba natt har körkort + egen bil (Vet att många jobb kräver det om man ska jobba natt) och det är ju betydligt mer riskfritt än att gå hem från tåget/busshållplatsen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Gömmer sig och skäms (om dom ens kan känna skam), för att vakna till liv igen när något liknande inträffar i framtiden.
Jag tror inte att någon skäms. De enda som borde skämmas är förövarna. Dock har inte psykopater förmågan att varken känna ånger eller att skämmas.
Citera
Medlem
Expressen skriver nu att GM höll på att begrava kroppsdelar.

Fifan att kriminalvården släpper ut en sådan person!

Må hon vila I frid och till My:S anhöriga. Våra tankar är med er ❤️
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan du länka till den bekräftelsen, någon?

”Uppgifter: Fick träff på en misstänkt
Fynden skickades med akut förtur på analys till NFC i Linköping där polisen fick träff som ledde till en misstänkt, enligt uppgifter till Aftonbladet.

Polisen satte span och följde efter den misstänkta under lördagsmorgonen i hopp om att det skulle leda dem till kvinnan.

– Under gårdagseftermiddagen så hade vi bedrivet då både gediget utredningsarbete, inre spaningsarbete med allt från dataslagningar till informationshämtning. Därtill lokalisera aktuell person som vi också bedrivit spaning emot, säger Max Åkerwall.

Tio timmar senare greps den misstänkta i anslutning till den mördade kvinnan. I ett skogsområde, flera mil från Rönninge station där kvinnan försvann, enligt uppgift till Aftonbladet.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8pmj5d/uppgifter-satte-span-pa-den-misstankta-leddes-till-mordade-kvinnan
Citera
2025-12-28, 18:28
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palettblad
Om man får tro Aftonbladet är mördaren en kvinna. De skriver genomgående"den misstänkta"

Va? Hur får du det till att det skulle vara en kvinna?
Citera
Medlem
https://www.tv4.se/artikel/3Jahuuetl54oXQSJWwgGcA/25-ariga-kvinnan-i-roenninge-misstaenks-ha-styckmoerdats
Uppgifter: Greps på bar gärning i skogen

På föremålen på platsen där kvinnan tros ha kidnappats ifrån kunde kriminaltekniker säkra dna-spår, enligt uppgifter till TV4 Nyheterna.
Citat:
Också, var mer står det något om dna?
Citera
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Av de som har ålder utskriven så hittar jag tre manliga och sju kvinnliga individer som är 26 år och bor på tant gröns väg.

Har skyddad identitet, enligt media. Möjligen kan du hitta lägenheten på ratsit osv genom att se vilka lägenheter som INTE har någon folkbokförd där.
Citera
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Nej, nämns inget om dna i den artikeln.
Det stod i denna artikel som var uppdaterad 18:05.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/26-aringen-bytte-namn-flera--ganger-sparad-efter-fynden/
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det anger inte vilken typ av träff det handlar om. Det bör dock vara en DNA träff, men kan även vara annat. Det är ju inte jätteviktigt utan huvudsaken är att dom tog fast den här mannen.

Ja då va även det klart.

Vad jag tycker är viktigt har du inte rådighet över.

Jag frågade om information som bekräftar att det handlar om dna och du nämner NFC.

Jag har fått svar på min fråga från annat håll.

Tack för hjälpen.
Citera
Medlem
Må vara att polisen nu har gjort ett bra jobb, och även om samhället omöjliga kan förhindra allt är det här ändå något som inte borde kunnat hända. Nu måste det omedelbart till lagändringar med strängare straff och högre prio på skydd för medborgarna, det måste ställas mycket högre krav på myndigheter och socialtjänster etc etc. Så förb****t onödigt och så fruktansvärt att ännu en oskyldig fått sätta livet till.

Mina varmaste tankar till familj, vänner och anhöriga.

Vila i Frid My 😥❤
Citera
Medlem
Brantforss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjavalle
Finns en R.A där åldern stämmer överens bosatt i Kungsängen enligt MrKoll. Där står att han tidigare bodde i Färentuna vilket tidigare nämnts i tråden. Kan det stämma att han finns med där?

Nej, den personen är född i Färentuna. MGM är född i Stenhamra om inte jag missminner mig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Det vita paketet som polisen undersökte vid Uttran? Finns bild från igår sent på kvällen där Polisen stod och undersökte något som såg inrullat ut, i typ ett vitt lakan eller presenning

Tänkte oxå på det. Dock nämner dom att han greps i samband med att han hanterade kroppsdelar i skogen och flera mil från platsen så det känns inte som det stämmer med den observationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in