Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-28, 20:49
Medlem
Steinarrs avatar
Det står att GM har suttit inne för att ha kidnappat en 10-åring.

Det kan väl inte stämma? Vad gör han då ute i det fria?

Nog för att Sveriges rättsväsende är fullständigt knullat men inte kan det väl ändå vara så pass efterblivet

Är det en felskrivning av media?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Kan vara en naiv ung feminiserad svensk tjej detta som fallit för en spännande invandrande muslim och inte gillat hans hårda tag mot henne och velat/gjort slut och därefter blev hon hedersmördad.

Som den där brunetten i Göteborg de hittade hennes avsågade huvud i garderoben.

Vissa av er lever verkligen i en fantasivärld. Hur får du ihop logiken i att en svensk tjej blir hedersmördad för att hon dumpat sin pojkvän!?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diptidoodle
Okej tack, vet vi vem GM är då?
Kan någon länka hans fb eller dela namnet?

Det står här: (FB) 25-årig kvinna styckmördad, Rönninge, Salem (2025-12-26)

Det inlägget är länkat i första inlägget i tråden, leta efter en sådan sammanfattning nästa gång.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Det spelar väl ingen roll hur "vassa armbågar" åklagaren har när det är domstolen som dömer? ...och hur vassa armbågar tror du man kan ha när det rör sig om ett försöksbrott samt att gärningsmannen endast skall ha 67% av det ordinarie straffvärdet!?
Domstolen dömer men det åklagaren lägger fram ligger ju till grund för det? Fanns det möjlighet att yrka på ansvar för de övriga gärningarna så kanske man kunde ha gjort det. Jag har ingen aning eftersom jag inte känner till några detaljer. Däremot vet jag att åklagare likt advokater är långtifrån ofelbara och därmed begår misstag i sin yrkesroll, företrädelsevis på grund av stor arbetsbelastning. Men hen gjorde säkert sitt bästa och var förhoppningsvis nöjd med domen mot detta vandrande psykfall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Nu upprepar jag mig, men att hans DNA fanns på sakerna betyder ju inte att hon är död. Försvunnen ja, men för att de ska tro att hon är mördad krävs något mer. Inte att hon är borta. Han kan lika gärna hållit henne fången. De måste haft något mer att gå på.

Om dom fått DNA och fått analys kan de direkt snappa upp GM telefon och avlyssna, och där kanske det fanns samtal om död kropp.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Wavemaster
Vilket Viksberg talar vi om? I Södertälje?
Ja, södertäljeboendet på 95 kvm och 3 rum. Ena delen av boendet är ju ett airbnb, sedan finns det en huvudbostad, sedan finns det även ett litet attefallshus på 15 kvm.

Hampus / Robin måste ha bott i det lilla attefallshuset är min gissning.

https://www.booli.se/bostad/1977187

https://www.bedandbreakfast.eu/en/a/T1r49hBrWape/viksbergstugan

https://m.kvalster.se/Sodertalje/Uthyres/Lagenheter/Tarnstigen_2_2013533
Citera
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antwoord
2023 skickades en motion in till justitieutskottet om ’inget identitetsskydd för pedofiler’ (Motion 2023/24:1142). Fick så klart avslag.

Jag tänker såhär, timing var kanske inte rätt då. Men nu, med den här helt fruktansvärda händelse, kanske vi kan få till en ändring. Det kanske gör någon skillnad att använda detta momentum.

Så jag frågar helt seriöst här, är det någon som är intresserad av att sätta ihop en välskriven motion och sedan kontakta relevanta riksdagsledamöter och skicka över den till dem? Eller har andra idéer hur vi kan använda den här fruktansvärda händelsen för att skapa en riktig förändring framåt. Har du intresse av detta, skicka mig en dm.
Problemet är att politiker aldrig bryr sig, för att deras partiledning inte tar fingret ur arslet någon gång. Som enskild politiker följer man partipiskan slaviskt och vågar aldrig sätta press.

Hade politiker brytt sig så hade vi fått en förändring för länge länge sedan. Det finns pedofiler som förgripit sig på barn i dagis som släppts efter häktningsförhandling, för att sedan dömas till ynka 3 år, och nu lever med skyddad identitet.

Problemet är till viss del också folket. Man röstar på samma politiker. Man glömmer den här typen av fall efter bara några veckor. Sen är det business as usual.

Pedofil-register borde funnits för längesedan. Än idag har vi alltså pedofiler som ränner runt på våra gator helt fria.

Jag gillar den moderata politikern som skrev den motionen. Hon har ballar. Men en sån politiker måste också påverka folket och därefter sätta press på sin partiledning. Detta exempel för åtgärder mot pedofiler är 99,9 procent av befolkningen med på. Att skriva motioner och debattera i riksdagen kommer aldrig hjälpa. Och blir man för obehaglig mot partiledningen så ryker din riksdagsplats nästa val.
Senast redigerad av Duke-Of-Wellington 2025-12-28 kl. 20:52.
Citera
2025-12-28, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolnollkoll
Jag tycker det är så hemskt och berör på djupet. Jag som kvinna är väldigt skeptisk till min omvärld och går alltid på tårna och försöker hålla mig med god uppsikt över min omgivning, trots det svårt att undvika psykopaterna som börjar snacka trots att man inte ger dem ögonkontakt. Jag ser argument om att man förutsätter att kvinnor idag har samtal aktiva under ensamma promenader etc. Men oavsett hur jävla uppmärksam du är på din omgivning finns det inget som gör att du klockan 01:30 på natten kan lyckas ta dig ur en sådan situation på egen hand som stackars My har utsatts för.

Ett samtal i luren hade inte gjort någon som helst skillnad. Det är egentligen självklart att man ska kunna ta en sådan promenad hem på egen hand utan att behöva oroa sig för något. Men uppenbarligen går det inte i Sverige idag. Riktig jävla otur att råka på en sån här psykopat. Förbannad över att man inte har livstids övervakning på en sådan person där man skummar av inköp, samtalslistor, internetsökning etc med jämna mellanrum för att avstyra sådana händelser. Märkligt straffsystem i Sverige. Tur ändå att denna idiot varit fast förut så det blev träff.

Tro mig. Det påverkar mig som man också. Jag går omvägar eller sakta ner så inte kvinnor har mig typ 50 m bakom sig vid mörker.

Ibland vill jag bara skrika ”var inte rädd, jag ska inte göra något!”. Men förstår att det vore nästan värre.

Vilket jävla samhälle. Jag saknar det gamla.
Citera
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Confusion
Här är alla bilder jag hittat på honom.

https://imgur.com/a/kY3J5To
Några fler men gamla:
https://imgur.com/a/tOYvS36
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trisslotterna
Är det någon som har en säker uppgift om hans namn i dag?

Inte vad jag har sett, hela tråden laggar.
Riktigt säkert vet vi faktiskt först på Tisdag.

Men som vi alla vet, namnet som figurerar på Flashback stämmer, internet har aldrig fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av etisbew
Jag pratar om den tidigare domen, har du missat den?
Den har han väl avtjänat?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliverboi
https://www.facebook.com/share/17xpBBkdyJ/

Tack, gav ingen vidare info om vem det är direkt. Och vad fan är det för profil? Polisbilar och svensk flagga haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in