2025-12-28, 20:30
Medlem
Någon som vet på vilken anstalt han avtjänade sitt straff?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Får lite panik när jag läser att polisen hade span i 10 timmar 😰 tänk om de hade kunnat förhindra hennes död 😔

Jag tror att hon förmodligen måste ha bragts om livet ganska tätt inpå att hon kidnappades. Det där med han blev ”tagen på bar gärning” i skogen får mig att tänka att de kanske såg när han skändade kroppen.
Citera
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiggeSpringnota
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1426834008490&set=pb.1762017722.-2207520000&type=3

Luktar öfvre hela vägen hit

Helt med dig om detta, men det finns som sagt inget i hans BAKGRUND som antyder WT.
Citera
2025-12-28, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Jo, en 45 åring och han verkar vara 46 nu. Fyllde år för 2 månader sedan, men enligt en trovärdig källa som tidigare publicerat rätt uppgifter här så går jag på hans uppgifter nu.

Bra fråga, ingen aning men han pratar som en 5 åring. Säkerligen incelvarning på han.

Vi får väl se längre fram, antar jag.
Helikoptern sökte ju en del ovanför Nytorp.

Kan ju vara ren slump såklart.

Vad har den mannen för eventuella koppling med den gripne Pedofilen/styckmördaren, tro?
Citera
Medlem
Dejta en tjej förr, som hade gått i samaskola som mgm. När första brottet begicks kommer jag ihåg att hon berätta att: Mgm redan i lågstadiet var udda, han hadde äldre bröder som mobbade han hårt och dåliga föräldrar som ingen gillade i området. Samt som någon annan skrev att han sedan hade CP på sin dator som han stolt visade upp för andra i skolan osv.

Personen som lät han gå fri, borde bli dömd för medhjälp!

Alla har vetat att Mgm har varit ett känt creep sen liten och utsatt tjejer för obehag och fara hela sitt liv.

Jag röstar på dödsstraff. vi har varit utan det i 52 år nu och samhället har inte blivit bättre!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobatbit
Måste fråga bara då man missar mycket ny info här om man inte läst på några timmar. MGM är alltså inte samma person som det pratades om tidigare som försökte våldta en tjej vid Rönninge station för några år sedan?

Läs första inlägget där det en, sammanfattning i 2 delar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Polisen viste troligen redan att hon var död och hoppades på att GM skulle leda dem till kroppen, vilket också skedde.
Undrar vad de haft för bevis för detta. Kan de ha avlyssnat honom? Går det för polisen att komma in på mobiler på distans? Tänker om han tagit bilder på henne.
Citera
Medlem
Urinterapeuts avatar
Får lite Leif & Billy vibbar av den här duon. Har dom motorintresse? Försöker gräva ned kroppsdelar och lämnar spår på platsen i form av hammare och buntband. Har dom suttit och runkat ihop i stugan och sen bestämt sig för att göra slag i saken?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riktigtoklart
Så provocerande att han har rätt till skyddad identitet. Det är fan inte gratis att ge någon skyddad identitet heller, hur mycket skattepengar har lagts på att ge den här mannen en ny chans? Ansåg man att han var frisk efter sitt senaste straff? Släpptes ut utan någon koll? Helt sjukt.
Så är det i detta sjuka landet. Ingen ordning blir det heller.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Det naiva är väl att ge gärningsmannen straffrabatt för att BO lyckades fly? Hans avsikt var sannolikt att sexmörda flickan och då borde han dömts lika hårt som om han hade lyckats.

Jag skrev f.ö. att praxis är en annan sak än lagtexten. Vi ser dock vad en slapp praxis leder till. Får rättsväsendet fatt på en farlig individ ska han inte släppas ut i första taget.

Med all respekt...men det känns både provocerande och orimligt att jag som är verksam inom juridiken, och sysslar med detta varje dag, skall behöva upplysas av dig som varken kan detta eller kan erkänna att du har fel. Men för att förtydliga:

Gärningsmannen har inte fått straffrabatt för att brottsoffret lyckades fly (han fick straffrabatt för att han var under 21 år). Eftersom försökspunkten inte passerats, och brottet inte fullbordats, så har han dömts till Försök till människorov. Människorov har straffskalan 4-18 år eller fängelse på livstid. Försöksbrottet innefattas också av denna straffskalan, men med möjlighet att understiga minimistraffet eftersom det handlar om just ett försöksbrott.

Man kan tycka vad man vill om praxis. Men att ett försöksbrott generellt inte skall anses lika straffvärt som ett fullbordat brott är väl knappast något kontroversiellt? Inte heller att det skall krävas oerhört mycket för att ett försöksbrott skall nå upp till maxstraffet kan väl anses märkligt? Beträffande ungdomsreduktionen/rabatten så var inte detta praxis utan lagstadgat - och var detta t.o.m 2022 när ungdomsrabatten skrotades.

Att hans egentliga "avsikt" var att sexmörda 10-åringen är mycket möjligt. Men eftersom han inte dömdes för varken försök eller förberedelse till våldtäkt mot barn ELLER försök eller förberedelse till mord så kan man inte beakta i detta i straffmätningen.
Senast redigerad av Haaaaag 2025-12-28 kl. 20:34.
Citera
2025-12-28, 20:32
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MDF89
Precis! Vad i h-vete gjorde en sån här individ på fri fot? Dömd för att ha försökt något liknande tidigare och fick ynka 2 år och sedan fri och namnbyte.. Rättsväsendet är ju grovt medskyldigt till detta mord!

Är säker på att man kommer hitta mycket sökningar relaterade till styckmord och liknande när man kommer in på hans datorer och enheter. Hade säkert gått att stoppa om man bara haft ordentlig span på fanskapet dag 1 från frisläppandet.
Det hittades ju massor förra gången. Tror jag hittade det på Nordfront nu när jag sökte.
Citera
2025-12-28, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loikkari
FB= Rene G*j
IG= solar*nger
*= o
Det där är väl inte GM?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera