Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-28, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Jaharru. Undrar hur brorsan (hennes andre son) är funtad och mår efter omständigheterna

Ett tag skrev ju flera att de gripit två bröder. Hur gammal är hans bror? Det kan vi avfärda nu?
Citera
Medlem
Brantforss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deeler
Ngn lär ju vara skyldigt men hur kan folk här inne veta att det är just den namngivna personen som är skyldig, är ju bara spekulationer än så länge. Visst är det troligt att det är han och jag har inget emot det, tvärtom… men lite mycket folk som trollar runt här och du är ju en av dem med dina förskoleformuleringar… 🤷

Nej, det är inte bara spekulationer. Expressens uppgifter är mer än tillräckligt för att fastställa R.S.H som den misstänkte, den kan inte vara någon annan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det har nämnts i tråden att en tjej känt sig förfölj eller liknande av en man i närtid i en annan del av Rönninge, kan ju varit mördaren.

Inte omöjligt, med sånna här brott blir det lite ’tillfället som gör tjuven’. Förutsättningarna behöver vara tillräckligt bra och kanske måste offret även passa in i en viss mall.

Han kan ju trålat både där och på andra ställen många ggr utan att det blivit nåt sas.
Citera
Medlem
Jag är den första att erkänna när jag har fel, men jag har bara gått på statistik och hur de har sett ut historiskt. Och styckmord är väldigt ovanligt som tur är. Men till er som sagt att de är de, ni fick tydligen rätt och de ska ni ha, ingen fjäder i hatten kanske, fy fan så vidrigt, jag är mer orolig att en sån idiot har kunnat vandrat fritt, men nu är regeringen på gång att ordna så att dessa inte ska få komma ut igen, men de dröjer ju så klart som allt annat i detta landet
Citera
2025-12-28, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riktigtoklart
Ja.fortfarande nyfiken på GMs eventuella sociala medier? Någon som hittat?
Skyddad ID av staten. Omöjligt att hitta. Enda som finns är väll den profil med alla polisbilar. Har ej länk tyvärr.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Packapappas
Stämmer inte. Så snabbt går det inte. Mest troligt övervakningskameror.

Det står ju klart och tydligt i flera artiklar att föremål som hittades på platsen skickades till Linköping för Akut prioriterad analys och så fick dom en träff på GM som redan fanns i polisens register, därför hittades honom.
Citera
Medlem
Brantforss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1nio9fem
Ett tag skrev ju flera att de gripit två bröder. Hur gammal är hans bror? Det kan vi avfärda nu?

Han är född -97 och ja, det kan vi avfärda.
Citera
Medlem
meiis avatar
Får lite panik när jag läser att polisen hade span i 10 timmar 😰 tänk om de hade kunnat förhindra hennes död 😔
Citera
2025-12-28, 20:27
Medlem
Citat:
Fynden skickades med akut förtur på analys till NFC i Linköping där polisen fick träff som ledde till en misstänkt, enligt uppgifter till Aftonbladet.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8pmj5d/uppgifter-satte-span-pa-den-misstankta-leddes-till-mordade-kvinnan

Verkar som DNA var nyckeln. Blir väldigt bra de får använda släktbandet framöver för att spåra likt Linköpingsmorden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Jag reagerade också på det. Span i 10 timmar vid misstänkt människorov med tanke på vilken information de hade beträffande gärningsmannen. Varför grep de inte honom
direkt?

Ville kanske att han skulle leda dom någonstans än risken att han skulle hålla tyst om hennes plats
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Läste fel.
Klart som fan att man gärna vill tro att föräldrarna gjort nåt fel. Eller att det ligger nåt skit latent i generna om man börjar släktgräva

Men trots allt så får ju helt friska föräldrar trasig avkomma mellan varven.
Gener kan mötas som aldrig borde möts. Skador kan uppstå under förlossning och graviditet osv.
I detta fall är det rättsväsendet ansvar att han kunde genomföra detta sjuka mord.
Han hade ju redan innan tydligt visat att han va helt bränd i huvudet.
Borde avlivats eller låst in till döden första gången. Detta är på nämndemännen och domarens ansvar.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
46 år gammal. Sa dom inte 45 årig man?

Jo, en 45 åring och han verkar vara 46 nu. Fyllde år för 2 månader sedan, men enligt en trovärdig källa som tidigare publicerat rätt uppgifter här så går jag på hans uppgifter nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Kan dessa ha kommit i kontakt med varandra via nätet och delat bilder med varandra kanske ?
Bra fråga, ingen aning men han pratar som en 5 åring. Säkerligen incelvarning på han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in