Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-28, 20:00
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
För att han precis har kidnappat och styckmördat en ung flicka. Med normala föräldrar och normal familjebild blir man inte sjuk i huvudet. Vad tror du själv?

Callous-unemotional traits (CU-drag) hos barn är ett specifikt mönster av känslomässig dysfunktion som inkluderar brist på empati, ånger och prosociala känslor,
Höga CU-drag ökar risken för allvarliga våldsbrott som mord, kopplat till brist på empati och instrumentell aggressivitet, men genetiska och miljömässiga faktorer avgör utfallet. Psykopati hos vuxna är starkt associerad med predatoriskt våld, inklusive mord, men tidiga insatser kan mildra risken.[diva-portal.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenriettaZ
Går man in på mammans Facebook delar hon med sig av grova och riktigt snuskiga sk skämt. Verkar riktigt trash. Äpplet faller inte långt ifrån trädet. Har man behov att dela snusk på Facebook som vuxen kvinna kan man ju tänka sig jargongen i hemmet.
Hur hittar jag mammans facebook?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Den här gamla floskeln betyder ju ingenting längre. Menar du att domaren som dömde honom, ska låsas in tillsammans med honom om han begår brott igen? På allvar?
Så jävla trött på nollor som vräker ur sig något om "tjänstmannaansvaret", utan att ha tänkt två sekunder på vad de menar, eller om det är rimligt.
Ja enig. Blir en fras som ingen har koll på.
Citera
Medlem
Chariters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ronny.von.pepper
Undrar också. Är det en 45-åring i Rönninge är vi många här på byn som redan är skärrade som det är och gärna vill ha reda på detta också.

P*r Andr*asson
*=e
Citera
2025-12-28, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yaric
Finns exempel på just denna typ av barn som slutar som mördare eller mördade. Men tror socionomerna på socialtjänsten har svårt å tro på att så unga barn kan vara så rubbade och så görs inga insatser. Och oavsett, hade man satt in insatser hade dom antagligen var rätt kassa i dagens samhälle och barnet hade knappast blivit inlåst på livstid för att hen är mentalt störd utan att begå brott. Så frågan är om det hjälpt…

Troligen inte. Jag anmälde både till skolans rektor och även till soc. (Rektorn anmälde också till soc men hade inte samma oro som jag, "men det är ju ett BARN! De kan ju vara lite våldsamma utan att det är nåt" därav att jag även anmälde som privatperson).
Citera
Medlem
Men om den här GM var 26 år när Ekerö skedde 2019, men han är född 1991 var han ju inte 26 år???
Citera
Medlem
Gaffelpärms avatar
https://nordfront.se/lamotte-ekeropedofilen-bor-i-farentuna

Han har döpt om sig?
Är detta misstänka GM?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ilrvrm
Helt rätt, han är svensk till namnet men hans genetik är inte rätt. Han saknar en gen som bra svenskar har, det lärde jag mig på genetik kursen på flashback.

Det får du diskutera i forumdelen Medicin när du har hans dnaprofil.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjavalle
Samma leverfläck vid ögat? Vän med sig själv innan namnbyte på fb?

Sök på namnet så ser du att den person du hänger ut bor i Sundyberg och har annat födelsedatum än tidigare nämnt!
Citera
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Den här gamla floskeln betyder ju ingenting längre. Menar du att domaren som dömde honom, ska låsas in tillsammans med honom om han begår brott igen? På allvar?
Så jävla trött på nollor som vräker ur sig något om "tjänstmannaansvaret", utan att ha tänkt två sekunder på vad de menar, eller om det är rimligt.
Som jag skrev dumfan, är det självfallet en avsevärd mängd myndighetsanställda som möjliggjort att dåren befann sig på fri fot med skyddad identitet.
Citera
2025-12-28, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffelpärm
https://nordfront.se/lamotte-ekeropedofilen-bor-i-farentuna

Han har döpt om sig?
Är detta misstänka GM?

Ja, det är den omtalade GM.
Citera
2025-12-28, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Det hade visst gått att döma till livstid. Enligt lagboken i alla fall. Praxis kan vara en annan sak.

Brottsbalken 23 ka 1 paragrafen 2 stycket.

Eftersom maxstraffet för människorov är livstid så hade livstid kunnat utföras för försöket. Obegripligt att rättsväsendet såg så milt på ett försök att kidnappa ett okänt barn med avsikt att våldföra sig på henne. Nu kommer han ut snabbt och har slagit till igen. Åklagaren i det tidigare fallet har blod på sina händer för att inte ha yrkat på ett mycket högre straff.
Någon som råkar sitta på den domen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in