Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-28, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pravihrvat
Vem/vilka är GM? Fan vad förbannad man blir av situationen. Hur kan man ens vilja en random människa nåt ont. Kände de varandra?

Undrar också om de kände varandra eller om hon bara hade så fruktansvärt jävla otur, slumpen där och då,?

Så vidrigt 😢😡
Citera
2025-12-28, 19:13
Medlem
sunny5s avatar
Han har en märklig följare på sin fb Fr*drik S*g*r *= e
Citera
Medlem
Fråga, hade polisen kunnat förhindra att hon dog, de skrivs att polisen skuggade gm i över 10 timmar innan han greps, varför greps han inte i hemmet? Hur länge levde bo?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbbeecc
Sök på C*rina S*bb på Facebook. Kan ”hon” vara mamman?

* = A
* = Ä

Verkar stämma. Har gamla bilder på sin son som enligt kommentarerna heter Robin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myrmarken
45 åringen då ? Hur kommer han in i bilden?
Vem är det? Oskyldig eller delaktig?

Ja, som förälder i området är man jävligt nyfiken på vem detta är. Någon?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbbeecc
Sök på C*rina S*bb på Facebook. Kan ”hon” vara mamman?

* = A
* = Ä

Någon skrev tidigare att även hon bytt till-son namnet.
Citera
2025-12-28, 19:14
Medlem
Motiv då. Var det slumpen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
Men nu har staten valt att släppa ut psykfall och sexbrottslingar och allsköns människor som inte delar vår kvinnosyn.

Detta är fakta som innebar att My i realiteten INTE var säker på gatan.

Vitryssland har dödsstraff för sånt här och Saudiarabien har sharia. Ungern har bara sitt eget folk att oroa sig över. Inga andra. Alla dessa platser är tryggare för en ensam kvinna på natten. Vi går mot något av dessa system. Eller så kommer vi bli ett land där kvinnor är beroende av att "eskorteras" hem av en man.

Alltså - Man kan förneka fakta till förmån för en princip. Men faktum är att hon inte skulle vara död nu, om föräldrarna hämtat på stationen.

Kan du föreställa dig hur föräldrarna mår? "Om vi lärt henne att ALLTID ringa för att få skjuts, så hade detta inte hänt".

Så alla kan goppa ned från de höga hästarna.Vi lever inte i 1960-talets Sverige, då psykos satt på anstalt och alla var svenskar.

Jag är själv kvinna som älskar att promenera ENSAM med hörlurar och musik eller ljudbok. Det här har skakat om mig och jag kommer omvärdera.

Ja jag har aldrig varit rädd från att gå hem sent på kvällen själv inte alls långt från detta…. det här är första gången jag verkligen känt att jag inte vågar och inte kommer göra det igen på ett bra tag igen
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
Men nu har staten valt att släppa ut psykfall och sexbrottslingar från anstalterna, samt släppa in allsköns människor som inte delar vår kvinnosyn.

Detta är fakta som innebar att My i realiteten INTE var säker på gatan.

Vitryssland har dödsstraff för sånt här och Saudiarabien har sharia. Ungern har bara sitt eget folk att oroa sig över. Inga andra. Alla dessa platser är tryggare för en ensam kvinna på natten. Vi går mot något av dessa system. Eller så kommer vi bli ett land där kvinnor är beroende av att "eskorteras" hem av en man.

Alltså - Man kan förneka fakta till förmån för en princip. Men faktum är att hon inte skulle vara död nu, om föräldrarna hämtat på stationen.

Kan du föreställa dig hur föräldrarna mår? "Om vi lärt henne att ALLTID ringa för att få skjuts, så hade detta inte hänt".

Så alla kan hoppa ned från de höga hästarna.Vi lever inte i 1960-talets Sverige, då psykos satt på anstalt och alla var svenskar. Vi är inte längre säkra.

Jag är själv kvinna som älskar att promenera ENSAM med hörlurar och musik eller ljudbok. Det här har skakat om mig och jag kommer omvärdera.

Nu var ju GM svensk och inte import! så i den bästa av världar skulle han redan när han begick sitt första brott varit inlåst för tid och evighet! nu efter att han faktiskt mördat en individ få dingla ifrån ett rep.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av valsmoms
Var My det tilltänkta offret eller valde MGM henne på måfå? Satt han i bilen och hoppades på att ett lämpligt offer skulle gå av tåget?
Han visste nog inte att hon skulle komma ensam, så absolut inte tilltänkt. Räcker med att han stod på parkeringen med sin bil och såg hennes ensam på perrongen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Jag undrar om han hade planerat att specifikt kidnappa och mörda henne? Eller valde han ut henne slumpmässigt?

Gissar på slumpmässigt… han eller dom om de va fler åkte väl runt med bilen leta efter någon tjej… som tjejen på Ekerö han försökte kidnappa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deeler
Fråga, hade polisen kunnat förhindra att hon dog, de skrivs att polisen skuggade gm i över 10 timmar innan han greps, varför greps han inte i hemmet? Hur länge levde bo?
Ja det är någon information som saknas här. Hur visste de att hon inte var kidnappad hos honom under denna tid? De har ju sagt att hon konstaterades avliden först när de grep honom med kroppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in