2025-12-28, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggans
Det är tragiskt att vi inte har dödstraff i Sverige längre, det bör återinföras.
Dessa två personer borde bli hängda offentligt på ett torg.

De hade sannolikt inte avstått från att begå brotten om det funnits dödsstraff. Däremot skulle gripande bli betydligt farligare, både för allmänheten och polisen.
Citera
2025-12-28, 18:50
Medlem
R0bin $äbb Hj€rth….. Onödigt och sorgligt.
Citera
Medlem
Det är vid sådana här tillfällen man önskar att DÖDSSTRAFF kunde införas! Ett sådant här förbannat kräk har förbrukat sin rätt att leva anser jag. Varför ska en sådan sate få leva vidare? Han kommer att kosta samhället många miljoner och säkert hinna ställa till med en hel del skada också under sin vistelse bakom stängda dörrar. Varför ska det daltas med sådana as? Han har trots dessa vidrigheter en massa rättigheter och ingen får kröka ett hårstrå på hans huvud. Helt sjukt! Jag hoppas att någon fixar honom för gott! Jag är inte våldsbenägen av mig, men jag skulle gladeligen klubba sönder en sådan jävel om jag fick det utan att straffas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ronny.von.pepper
Fel kommun. Men Järna, alt. NV om Södertälje.

Svarar nu så sent, håller på och läser ikapp tråden. Men igår kväll åkte det en helikopter över byhålan jag bor i. Gnesta. Gränsar till Stockholms län/kommun. Men också enligt maps bara 31 km ifrån Rönninge
Citera
Medlem
sunny5s avatar
Nån som vet vart han blev gripen?
Citera
Moderator
Meijis avatar
TV4 skriver:
Polisen slog till mot den misstänkte när han hanterade kvarlevor, enligt uppgifter till TV4 Nyheterna.

...När polisen slog till mot den misstänkte höll han på att gräva ned kroppsdelar i en skog.

Ytterligare kvarlevor har hittats i mannens bostad.

https://www.tv4.se/artikel/3Jahuuetl54oXQSJWwgGcA/25-ariga-kvinnan-i-roenninge-misstaenks-ha-styckmoerdats
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chandler Bing
Men om han enligt Lamotte var en renodlad pedofil, varför ge sig på en vuxen kvinna?
Har nämnts av andra tidigare i tråden, utöver intresset för minderåriga hade han även bilder på döda vuxna kvinnor och liknande.
Citera
Medlem
Eftersom att de hittade kvarlevor hemma hos GM har ju kroppen sannolikt styckats där. Funderar på om hon kan ha varit vid liv när han flyttade henne dit.

Ghoulmask när han skulle våldtäktsmörda 10-åringen, vilken predator.
Citera
Medlem
sunny5s avatar
jo? Men kanske inte se kroppen
Citat:
Ursprungligen postat av meii
FY FAN 🤢 familjen kan inte ens få ta et farväl 😔💔
Citera
Medlem
Jag försvarar det inte men givetvis hade mer resurser hjälpt. Å var tror du de går?

Citat:
Ursprungligen postat av Akrobatbit
Menar ni på allvar att samma snubbe suttit inne för att ha försökt kidnappa en liten flicka, får skyddade personuppgifter av staten och vips så är vi här nu med ytterligare en död kvinna?

Bra jobbat Sverige. Hur kan det gå så fel? Säger bara återupprätta psykhusen så att våldsamma pedofil-kvinnomördare som denne inte kan creepa runt på tågstationer mitt i natten.
Citera
2025-12-28, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Men ge dig nu Pyssen! en kvinna ska kunna gå hem själv vilken tid på dygnet det än är utan att sjuka individer som staten skyddar ska springa lösa i samhället!

Ja man ska kunna göra det, men tyvärr är vi inte där. Och då undviker man det i alla möjligaste mån. Hade aldrig låtit min dotter gå hem själv en sen natt. Visst ska hon kunna göra det, men samhället ser ut som det gör.
Citera
2025-12-28, 18:51
Medlem
Svaagdrickas avatar
Någon jämförde tidigt i tråden med Emelie Meng-fallet. Många likheter.

Men den stora skillnaden är att den svenska staten hade information om monstret genom tidigare brottslighet. Ändå kunde vidret röra sig fritt i samhället.

Fotboja på alla sexualbrottslingar minst tio år efter frisläppande från anstalt/institution.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in