Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-28, 16:11
Medlem
Jag är säkert pucktvåa nu men det ser ut som att poliserna på Expressen rotar under stugan på området Vikbergstugan på Tärnstigen 2 i Södertälje.

Har asen hyrt å mördat därifrån?
Citera
2025-12-28, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Får en känsla att det här kan bli FB största tråd genom alla tider. Det är så mycket trafik att det hela tiden hackar.

Alla vill veta vem är GM och vad som hänt denna stackars flicka.

Mina misstankar är hon blivit brutalt mördad. Det grundar jag polisen uttalande när man direkt grep GM att hon var död. Mycket talar ju för att GM pekat ut var kroppen låg och mer eller mindre erkänt.

Finns det kopplingar mellan GM och BO? Det är så många frågor man vill ha svar på.

Det jag tyvärr tro att det är ett rått mord med tanke på hur berörda polisen var på presskonferensen.
11500 läsare som är inne och läser tråden, just nu. Snart redan 5 miljoner som har läst tråden. Jag tror också på ett rått överfall. Tror knappast att hon stämt träff med någon efter midnatt. Vi får väl se när mer information släpps om vem/vilka som ligger bakom mordet.
Citera
2025-12-28, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Även om det är sannolikt är det väl inte bekräftat att Tallsätravägen är bortförandeplatsen, den kan väl vara kring själva stationen?

Det är ju i direkt koppling till stationen. Ena utgången mynnar ut i kurvan Tallsätravägen/Sandbäcksvägen
Citera
2025-12-28, 16:13
Avstängd
Jag skulle tro att GM:s spår funnits på platsen (kameror, mobiltelefon eller andra avtryck såsom fingeravtryck) och att polisen hade en klar bild om vem GM var redan lördag förmiddag i samband med anhållandet. Att de därefter spanat på personen i några timmar för att därefter senare under lördagen gripa GM. I samband med gripandet har kroppen påträffats på samma plats som GM (sannolikt i bilen?). Med respekt för den avlidne använde polisen uttrycket ”faktiska omständigheter”. Det hade kunnat uppfattas som kränkande att ha exempelvis säga ”i samband med gripandet av GM påträffades den försvunna kvinnans kropp i bilen”… därutöver vill polisen givetvis inte avslöja för mycket då det även finns en annan person anhållen i ärendet.
Citera
2025-12-28, 16:14
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av savagemamii
Hur vet du detta?

Fick ett PM av en trovärdig användare om det. Samma användare har skickat dessa uppgifter till andra och det var innan polisen ens höll sin presskonferens. Jag bedömer det som väldigt trovärdigt
Citera
2025-12-28, 16:15
Medlem
Det kan ju va så att hon var ganska full när hon klev av tåget och då var det enkelt att få in henne i bilen..fö en ung snygg 25 åring ska inte gå ensam ut kl halv2på natten
Citera
2025-12-28, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DietCoke
Om man bor på Tärnstigen, tillfälligt eller permanent, är frågan vad man gör vid Rönninge station 01.30 på natten. Är det den självklara stationen att gå av vid när man kommer med pendeln? Tycker Södertälje verkar närmare. Någon som vet?

Östertälje känns mer naturligt i och med stora parkeringsytor
Citera
2025-12-28, 16:16
Medlem
Citat:
Om man bor på Tärnstigen, tillfälligt eller permanent, är frågan vad man gör vid Rönninge station 01.30 på natten. Är det den självklara stationen att gå av vid när man kommer med pendeln? Tycker Södertälje verkar närmare. Någon som vet?

Hon var på väg hem till sina föräldrar som bor i Rönninge.
Citera
2025-12-28, 16:17
Medlem
TarmeBaisses avatar
Finns det kopplingar till magmys?
Citera
2025-12-28, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
Det kan ju va så att hon var ganska full när hon klev av tåget och då var det enkelt att få in henne i bilen..fö en ung snygg 25 åring ska inte gå ensam ut kl halv2på natten

Du spyr ju bara galla hela tiden.
Såklart att en människa ska kunna leva och göra som den behagar, särskilt i området där den bor/bott/känner sig trygg
Citera
Medlem
ICKs avatar
Citat:

Absolut inte, då hoppar man av i östertälje som tidigast
Citera
Medlem
Vem är 26 åringen och hur är han relevant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in