Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-28, 15:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Polisen säger ju att de var säkra på att hon var död när de grep personen: "– Jag kan konstatera att i samband med gripandet så blev det tydligt för oss att kvinnan hade bragts om livet, säger kommenderingschef Max Åkerwall till Aftonbladet." Ett bankomatkort eller blod gör inte att polisen blir säkra på att någon är död. De har hittat något annat i samband med gripandet. Frågan är bara vad. Alternativt har personen erkänt.
Kroppsdel i bakluckan..
Senast redigerad av Lofiboy 2025-12-28 kl. 15:57.
Citera
2025-12-28, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Polisen säger ju att de var säkra på att hon var död när de grep personen: "– Jag kan konstatera att i samband med gripandet så blev det tydligt för oss att kvinnan hade bragts om livet, säger kommenderingschef Max Åkerwall till Aftonbladet." Ett bankomatkort eller blod gör inte att polisen blir säkra på att någon är död. De har hittat något annat i samband med gripandet. Frågan är bara vad. Alternativt har personen erkänt.

Tror erkännande.

Edit: De hittade henne efter gripandet. Vet inte var man hittade henne.
Senast redigerad av Petunia78 2025-12-28 kl. 15:58.
Citera
2025-12-28, 15:56
Medlem
Finns ju en möjlighet att hon har dejtat någon totalt okänd från Tinder, där det har gått väldigt snett. BDSM-lekar som har spårat ur? Kollar man in hennes sociala medier så ser hon ut som en helt vanlig alldaglig ung tjej i 20-års-åldern. Hennes vänlista på Facebook består i stort sett av helt normala skötsamma individer. Inga som helst WT-vibbar.
Citera
2025-12-28, 15:56
Medlem
Wajis avatar
Får en känsla att det här kan bli FB största tråd genom alla tider. Det är så mycket trafik att det hela tiden hackar.

Alla vill veta vem är GM och vad som hänt denna stackars flicka.

Mina misstankar är hon blivit brutalt mördad. Det grundar jag polisen uttalande när man direkt grep GM att hon var död. Mycket talar ju för att GM pekat ut var kroppen låg och mer eller mindre erkänt.

Finns det kopplingar mellan GM och BO? Det är så många frågor man vill ha svar på.

Det jag tyvärr tro att det är ett rått mord med tanke på hur berörda polisen var på presskonferensen.
Citera
2025-12-28, 15:57
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Nej, dom hade ögonen på honom, så va han inte hemma när dom sökte honom. Sen hittar dom honom ute nånstans med kanske blod på kläderna och/eller något av hennes tillhörigheter typ bankomatkort

Har nämnt flertalet gånger att han togs på bar gärning när han skulle göra sig av med kroppen. Undanhöll detaljen om styckning då eftersom det känns onödigt att dela den information, men så var fallet. Hemskt på många sätt och vis och beklagar sorgen nära och kära får uppleva
Citera
2025-12-28, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ronny.von.pepper
Tekniska fynd kan vara triangulerad mobiltelefon.

Gissar att hon blivit överfallen och man sett på kameran. Man har tömt masterna kring centralstationen. Fått upp en misstänkt. Spanat och påträffat bevisning som gör att man förstår att hon är avliden. Misstänkt har även mastat kring sjön där hon påträffas är min tes.
Citera
2025-12-28, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Ett erkännande uttalar man sig inte sådär om heller 🙄
Kanske inte, men ingen av oss vet heller vad som framkommit i förhör. Fyndet och gripandet verkar ha gjorts ungefär samtidigt. Och även ett erkännande behöver styrkas tekniskt.
Citera
2025-12-28, 16:04
Medlem
Frågan är om det va första gången för gärningsmannen
Citera
2025-12-28, 16:08
Medlem
savagemamiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Har nämnt flertalet gånger att han togs på bar gärning när han skulle göra sig av med kroppen. Undanhöll detaljen om styckning då eftersom det känns onödigt att dela den information, men så var fallet. Hemskt på många sätt och vis och beklagar sorgen nära och kära får uppleva

Hur vet du detta?
Citera
2025-12-28, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDahmer
Finns ju en möjlighet att hon har dejtat någon totalt okänd från Tinder, där det har gått väldigt snett. BDSM-lekar som har spårat ur? Kollar man in hennes sociala medier så ser hon ut som en helt vanlig alldaglig ung tjej i 20-års-åldern. Hennes vänlista på Facebook består i stort sett av helt normala skötsamma individer. Inga som helst WT-vibbar.

Detta var min tanke också. Antingen att man sett något på övervakningskamera och spårat bil. Och/eller att hon haft kontakt med någon som bestämt sig för att han vill ha henne oavsett hur, och som visste att hon skulle komma med just detta tåg.
Citera
2025-12-28, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petunia78
Tror erkännande.

Edit: De hittade henne efter gripandet. Vet inte var man hittade henne.

Var det verkligen efteråt? Det verkar vara väldigt luddigt när hon faktiskt hittades av polis och det enda jag får fram är att de i samband med gripandet klargör att hon är död. Hur? Hittas hon tillsammans med den misstänkte? Det verkar nästan så.
Citera
2025-12-28, 16:10
Medlem
Om man bor på Tärnstigen, tillfälligt eller permanent, är frågan vad man gör vid Rönninge station 01.30 på natten. Är det den självklara stationen att gå av vid när man kommer med pendeln? Tycker Södertälje verkar närmare. Någon som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in