Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-28, 15:41
Medlem
Tydligen var det en överfallsvåldtäkt 2017 på Rönninge Station som ledde till ungdomstjänst för den dömde 2018. Om man söker på Google så dyker det upp på Lexbase. Har inget konto men det blurrde verkar ge initialerna A.A.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
26 åringen kanske långtidshyr den andra stugan. Därför ligger den inte ute på airbnb.
Han är också säkert tidigare daktad, varför fingeravtrycken snabbt kunde identiifiera honom som kidnapparen.

Aftonbladet skriver att 26-åringen är bosatt söder om Stockholm. Jag är inte så säker på att man skulle formulera sig så om han inte faktiskt är folkbokförd där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Har han en son som är 26 år?

Citat:
Ursprungligen postat av coolakidsdoraldrig
Vild teori kanske men…

Är vi säkra på att polisen söker igenom gäst huset? Tycker inte det ser ut som på bilderna.
Kan M*ts ha en son eller anhörig, möjligen psyksjuk som bor där delvis/över jul. 26 åringen kidnappar stackars tjejen, dödar henne och får sen panik och drar hem till M*ts? .

Jag sätter mina pengar på att det är en son till M@ts som är gripen för mordet, och han själv som är gripen för medhjälp.
Senast redigerad av BiereGoogles 2025-12-28 kl. 15:44.
Citera
2025-12-28, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komediklubben
Här är han!

https://lexbase.se/artikel/07aef854-3f57-4b80-ab5d-7c7d8218396c/forsok-till-valdtakt-gav-ungdomsvard-och-samhallstjanst?signature=91d2e03267fd7a9e808ab0962 20d33845c c96fd806d59a99302ea7a3e09b8913

Även det vid Rönninge station? Hur vet du att det är han?
Citera
2025-12-28, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
26 åringen kanske långtidshyr den andra stugan. Därför ligger den inte ute på airbnb.
Han är också säkert tidigare daktad, varför fingeravtrycken snabbt kunde identiifiera honom som kidnapparen.

Går dock att hyra på booking.
Vet inte hur lång tid det tar att få ut bankutdrag men en annan väg att spåra skulle kanske kunna vara:
Övervakningkameror > regplåt > ägare > bankutdrag > identifierat hyrbetalning till stugan vid aktuell tidpunk.
Citera
2025-12-28, 15:48
Avstängd
M*ts hem, tärnstigen 2. 95 kvm och 3 rum.

En huvudbyggnad där de själva bor, en är bed & breakfast och ett attefallshus på 15 kvm. Misstänker jag.

https://www.booli.se/bostad/1977187
Senast redigerad av Lofiboy 2025-12-28 kl. 15:53.
Citera
2025-12-28, 15:48
Medlem
Stämmer det att dom anhållna är bröder ?
Senast redigerad av LUCKY26 2025-12-28 kl. 15:57.
Citera
2025-12-28, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Nej, dom hade ögonen på honom, så va han inte hemma när dom sökte honom. Sen hittar dom honom ute nånstans med kanske blod på kläderna och/eller något av hennes tillhörigheter typ bankomatkort
Polisen säger ju att de var säkra på att hon var död när de grep personen: "– Jag kan konstatera att i samband med gripandet så blev det tydligt för oss att kvinnan hade bragts om livet, säger kommenderingschef Max Åkerwall till Aftonbladet." Ett bankomatkort eller blod gör inte att polisen blir säkra på att någon är död. De har hittat något annat i samband med gripandet. Frågan är bara vad. Alternativt har personen erkänt.
Citera
2025-12-28, 15:51
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Två möjliga teorier om det inte är överfall av tidigare okänd person (men att lurpassa på människor mitt i natten vid gångvägar få går på lär inte ge napp ofta).

1. BO har träffat MGM på krogen i Södertälje. Något gurgel uppstår eller så nobbar hon honom hekt enkelt. Han tar taxi hem till stugan och åker med sin bil till Rönninge där han kan genskjuta henne mellan stationen och föräldrahemmet. BO har kanske råkat nämna adressen under kvällen.

2. BO och MGM har träffats på krogen inne i Stockholm, alternativt på tåget därifrån. När han förstår att hon ska av i Rönninge erbjuder han skjuts. Att man hittat tekniska spår 400 m från stationen talar mot teorin. Möjligen hade han bilen parkerad där och att de gjorde sällskap dit innan det plötsligt blev våldsamt.

Ganska intressanta teorier måste jag säga. De mest intressanta hittills.
Citera
2025-12-28, 15:53
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Polisen säger ju att de var säkra på att hon var död när de grep personen: "– Jag kan konstatera att i samband med gripandet så blev det tydligt för oss att kvinnan hade bragts om livet, säger kommenderingschef Max Åkerwall till Aftonbladet." Ett bankomatkort eller blod gör inte att polisen blir säkra på att någon är död. De har hittat något annat i samband med gripandet. Frågan är bara vad. Alternativt har personen erkänt.
Ett erkännande uttalar man sig inte sådär om heller 🙄
Citera
2025-12-28, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lamb2012
KAN NÅGON SNÄLLA svara på detta som jag aldrig förstår när sådant här händer.

När de anhåller en misstänkt och när de är rätt säkra på att det är denna person som begått mordet, hur f*n går det till då när den småaktiga människan sitter där och pratar med polisen?

Alltså är det ingen som blir vansinnig på människan (tänk Gunvald) nu menar inte jag våld, men ni vet behandlar aset som det förtjänar.

Eller är det så att de sitter där och frågar: "Vill du ha lite kaffe? Är det för varmt i rummet?
Hur vill du ha dina ägg till frukost? Berätta lite om dig själv? Hur känns det här för dig?"

Nu ska polisen vara professionella bla bla bla men det kan inte vara så att dessa as blir behandlade som hotellgäster efter något sånt här.

De är proffs

https://youtu.be/DE8Zbt4XCPU?si=GHV0UDdyxrWYqUOq
Citera
2025-12-28, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av valsmoms
Tårnstigen ligger långt bort från stationen, vilket måste innebära att hon fördes dit med bil?

Att polisen redan i ett tidigt stadium kände till händelseförloppet indikerar väl att offret interagerade med gärningsmannen på tåget i någon kapacitet? Berusad gärningsman på väg hem från Stockholm (om tågets riktning inte tillkännagivits än) efter misslyckad utekväll ser henne på tåget. Kanske erbjöd han skjuts som hon tackade ja till och de gick av tillsammans, eller så försökte han ragga och hon nekade honom, varpå han följde efter henne av tåget. Kanske hade GM bil parkerad vid stationen. Både dessa händelseförlopp bör ha fångats av tågets kameror, vilket förklarar varför polisen i ett tidigt stadium hade en idé av vad som hänt.
Övervakningskameror på stationen låter rimligare i mina öron.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in