Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-28, 14:39
Medlem
tukkats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrAcKmAn
Sista bilden här är tagen från denna plats. Notera sopptunnorna med den röda grejen ovanför.

Menar du att de rivit bort asfalten och ersatt vägarna kring Vråkstigen / Tärnstigen med grusvägar?

Låter lite... orimligt i mina ögon.
Citera
2025-12-28, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Tronxon gissar. Vilket han borde skriva tydligare

Yes, my bad. Skrev det nedanför nu som återkoppling.

Laggar ju så förbannat…
Senast redigerad av Tronxon 2025-12-28 kl. 14:45.
Citera
2025-12-28, 14:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Ja, om det är två gästarbetare som har hyrt stugan, eller om det är två MENA:iter som bor i den tillfälligtvis för arbete av tillfällig karaktär, men det är frågan om ägaren vill hyra ut till dylika personer?

Sedan är frågan om båda har haft del i brottet eller att den andra bara har haft kännedom om det, men polisen ska ha uppgett att den ene har begått mordet och den andre varit delaktig i att dölja, vilket gör det udda om det är europeer, vilken europe skulle täcka för en annan persons mord så där utan vidare?
Jag provade att boka stugan, och den är ledig mellan 30-31 dec och lite datum i januari också. Gästarbetare är det icke tror jag, snarare folk som har valt att fira julen i södertälje.
Citera
2025-12-28, 14:43
Medlem
Drujnasus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1nio9fem
Jag tror detta är rätt? Både det man tror är en vit brevlåda och en soptunna med staket runt syns. Precis vad som är på släppta bilderna från när de är på platsen.

Vägen till vänster saknas på google och det är asfalt på den ena och grus på den andra. Har du någon förklaring där?
Citera
2025-12-28, 14:45
Medlem
Citat:
Nu är det rörigt. Mats, vad äger han? Är det huset som på google ser rätt ut?

Vem är Stefan?

"Stefan" är ägaren av stugan på adressen Vråkstigen 22. Den kåken har/är föremål för polisens intresse, enligt tidigare inlägg.

Vad Mats och Viksbergsstugan, på Tärnstigen 2, har med detta att göra har jag ingen susning om.
Citera
2025-12-28, 14:45
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Nu är det rörigt. Mats, vad äger han? Är det huset som på google ser rätt ut?

Vem är Stefan?

Stefan äger huset som onekligen är mest likt, på Vråkstigen.

Två olika teorier, med andra ord.
Citera
2025-12-28, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nollan-Kollan
"Stefan" är ägaren av stugan på adressen Vråkstigen 22. Den kåken har/är föremål för polisens intresse, enligt tidigare inlägg.

Vad Mats och Viksbergsstugan, på Tärnstigen 2, har med detta att göra har jag ingen susning om.

Den stugan tillhör Mats. Det är baksidan man ser.
Citera
2025-12-28, 14:48
Medlem
.ermins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Stefan äger huset som onekligen är mest likt, på Vråkstigen.

Två olika teorier, med andra ord.

Inte lik nånstans. Helt annan dörr o allt lol.
Citera
2025-12-28, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrAcKmAn
Bara traska runt och så ser man tydligt att det är "gäststugan" på gården.

I bakgrunden inte staket, utan det är nån form av växthus/hus av nät.

Utan tvekan samma hus. Tippar på uthyrt till 26-åringen.

https://imgur.com/a/gnELeTd

Google

Google 2

Går man in på Booking verkar den vara uthyrd fram till 6e januari. Eller den är åtminstone inte tillgänglig att hyra nu.
Citera
2025-12-28, 14:49
Medlem
Citat:
Snyggt jobbat, okok1.
Vråkstigen 22 (fastigheten Södertälje Viksberg 2:426) ägs av följande person:
Stef*n L*rsson * = a
Ok*tigen 2 *ödertälje * = s
Född 1964, 61 år.
Nej, det är inte den fastigheten, det är bara en fastighet man får upplagd på kartan där blicken från google maps utgår ifrån. Fastigheten som misstänks vara relaterad till NFC:s utredning är en annan närbelägen fastighet.
Citera
2025-12-28, 14:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DietCoke
Går man in på Booking verkar den vara uthyrd fram till 6e januari. Eller den är åtminstone inte tillgänglig att hyra nu.
Jag kan boka den mellan 30-31 dec.
https://www.bedandbreakfast.eu/en/a/T1r49hBrWape/viksbergstugan?checkin=2025-12-30&checkout=2025-12-31
Citera
2025-12-28, 14:50
Medlem
Citat:

Är inte bilden från Vråkstigen 22 tagen upp mot Tärnstigen 2? Alltså man behöver stå på Vråkstigen 22 för att kunna se stugan som tillhör Tärnstigen 2?

Edit: råkade citera något annat som jag tog bort nu, laggar som tusan här inne. Sorry!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in