Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-28, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filuren96
Den misstänkte ser ut att vara av svensk härkomst.

Så kan det förstås vara, men har du belägg?
Citera
Medlem
Vad tror vi om Älgnäsvägen 12, Södertälje? Det var området som helikoptern cirkulerade några varv runt i torsdags?

Här bor en familj på 3, varav sonen är 19 som är nära hennes ålder.
De andra husen har ingen i samma ålder som My, och jag tror inte hon skulle hänge med folk 15 år äldre än henne.

Kan ju även vara en adress i området som används som sommarhus där ingen är skriven.
Citera
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Tycker alla kan lugna ner sig i att spekulera om det är babbar eller inte. Ni gör bara bort er om det sen inte visar sig vara så.

Ska finnas pixlad bild? 65-årig gubbe pratas det om, stämmer detta?
Citera
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Nån nämnde i inlägg igår att polisen borde kolla upp Torsjödal koloniområde? 😳
Kan vara så för det ger ett lite risigt intryck. Och sen mina fördomar som spökar att han nog inte hade tillgång till ngn villa i mångmiljonklassen.
Man ser andra hus runt omkring men inte så nära & det är snårigt där med.
Citera
2025-12-28, 13:20
Medlem
Public Enemys avatar
försöker matcha profilbilden på brottsplats stockholm med någon fb-profil. Många att gå igenom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frede1610
Brottsplats har nu tagit ner bilden och jag printade inte… det var i alla fall en vit man i 65-årsåldern som ska ha uttryckt sig rasistiskt på sociala medier.
Hade ju varit relevant information om han attackerat en icke-svensk. Massmedia passar på att politisera när det saknar relevans i vanlig ordning, samtidigt som de gapar högt om att man aldrig ska göra det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Kl. 01.30 på natten? De flesta har däckat vid denna tiden, de som är uppe är antingen gängkriminella eller personer som söker offer. Hade häktningen bara gällt en person hade din text kunna gälla, men om det är flera som har samarbetat, 1 som mördat och 1 som hjälpt till efteråt tyder det på nära relation och dylikt brukar inte svenska familjer ställa upp på, däremot MENA:iter.

Men kom igen!? Att folk är vakna kl.01:30 under jul- och hemvändarfester, i en relativt stor stad, är väl absolut inte otänkbart?

Beträffande de båda misstankarna så har jag vidgat denna frågan i följande inlägg: (FB) Misstänkt mord, Rönninge, Salem (2025-12-26)

/Jag vet lika lite som alla andra. Men med den vetskapen borde vi alla ha ett öppet sinne, oavsett om gärningsmännen skulle ha svensk eller utländsk bakgrund. Jag tycker heller inte att detta offret, och detta hemska fallet, skall bli ett slagträ i en sådan debatt. Jag tycker brottsoffret och hennes familj är värda mer än så!
Citera
Medlem
Hebrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frede1610
Blåljusbilder har postat opixlade bilder på en 65-årig man som enligt uppgifter är misstänkt. Var de fått reda på den infon har jag ingen aning om

Länk?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Åh nu bet du i sura äpplet, MGM är enligt brottplats_stockholm en 65-årig man som tidigare skrivit grovt rasistiska inlägg på sociala medier

Nu spekulerar jag inget om MGM, men vad hindrar en 65-årig man från MENA att skriva grovt rasistiska saker på sociala medier?
Citera
2025-12-28, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
försöker matcha profilbilden på brottsplats stockholm med någon fb-profil. Många att gå igenom.

Hmmm varför tog de bort den dock ?
Citera
Medlem
Helikoptern cirkulerade länge över området Stångarö härom kvällen. Ligger i närheten av malmsjön i Södertälje
Citera
Medlem
Vet någon om någon bor i gult hus på Uttringe hages väg 25?

Finns en hyfsat ny brygga nedanför, som liknar den polisen står på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in