Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-28, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clvi
När det är så pass grovt våld blir man häktad på en gång. De sa det i pressintrevjun eller om det var i artikeln.

Stämmer inte, häktning sker alltid i mordfall om man har en misstänkt dock, det skrevs i tråden några sidor bak. Man häktas inte på en gång. Man anhålls, man arresteras, sen efter förhör häktas man. Lär tidigast ske imorrn, mest troligt på tisdag eller onsdag.

Processen:
  1. Gripande/Anhållande: Polisen griper personen och åklagaren beslutar om anhållande.
  2. Häktningsförhandling: Inom tre dagar måste en häktningsförhandling hållas i tingsrätten, där domstolen beslutar om häktning ska ske.
  3. Omhäktning: Häktningen omprövas regelbundet, oftast inom 14 dagar.
Citera
2025-12-28, 13:02
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clvi
Både Uttran och Rönninge är ju platser där det bor flest Svenssons.
Det ligger precis invid ett ghetto - Salem.

Tror även att Salem och Rönninge delar gymnasium.

Så ja, Rönninge är fint, men med MENA någom kilometer från ditt hus, spelar det ingen roll vad din villa kostar.
Senast redigerad av gullfia 2025-12-28 kl. 13:05.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Nu ska vi ta det lugnt…

Expressen skriver…

"Polisen meddelade under en presskonferens på söndagen att den kvinna som eftersökts i Rönninge, söder om Stockholm, hittats död. Detta då man skulle frihetsberöva en person i ärendet."

Vilket betyder att gm var känd innan bo hittats vilket antyder person i hennes närhet eller person med tidigare historik.

Inte nödvändigtvis. Kan innebära att de pejlat telefon eller sett person på kamera. Därav gripandet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricEldsvoda
https://imgur.com/a/k95sNzh
Tack!
Vitt hus, inte så nymålat, röda detaljer (fönster).
Lätt att hitta på google (ironi)
Citera
2025-12-28, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Det var väl där polisen var intresserade av en parkerad bil?
De flesta på den adressen har inte bil, nån har tre. Vad var det för märke på den polisen kollade på?
Jag vet inte vad det var för märke de var intresserade av en person står på tre bilar en BMW Mercedes Benz o en Volvo v90 många är par en del äldre en 17 åring blir inte många misstänkta kvar några män i 30 års åldern men utan bil. Nån av dem har säkert familjen berättat om o därför åkte de dit o spanade .
Citera
Medlem
Mich13s avatar
De hittade nog bilen ganska snabbt via kameror. Säkert en av anledningarna varför det inte läckte ut något och att de var så pass sparsamma.

Att brottet sker där det sker och att misstänkte GM hittas i Södertälje bekräftar nog allas fördomar.

Men vi får se. Fruktansvärt detta.
Citera
Medlem
Troians avatar
Pershagen är ungefär 15 kilometer från Rönninge, om man åker bil.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oskii
Blev lite fundersam. Kan det vara kvinnlig GM inblandad? Dom är kryptiska med kön.
Jag tror det eftersom dom inte gick ut med Mys signalement, jag tror det kan ha varit för att få in relevanta vittnesuppgifter om kvinnor som synts i närområdet vid tidpunkten.
Citera
2025-12-28, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxzer
Det är i praktiken bekräftat att det är rätt GM som är gripna även om det kan tillkomma någon ytterligare. De verkar ha berättat vart BO fanns eftersom de greps på eftermiddagen och sedan på kvällen så hittades BO vid/i vattnet.
BO hittades nog inte i/vid vattnet. Eftersom ett hus är avspärrat
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ratioa
Märkligt, en del av er var ju så pass säkra på att det var en aktiv flashbackare som låg bakom att ni till och med hängde ut honom med för- och efternamn i tråden. Läge att be om ursäkt kanske?

Jag håller med dig fullt ut att ursäkt är befogad.
Det är ett forum där man är ska få vara identitetslös, men så många fula angrepp bakom tangenterna ihopkopplade till andra nicks.
Jag hoppas att varningar utgått enligt reglerna.

Och jag är uppriktigt ledsen, sorgsen för att M*y gick detta öde till mötes.
Mina kondoleanser till familjen, nära och kära 💐.

Vila i frid ♥️
Citera
Medlem
En riktig ITK denna Blåljusbilder. Sjukt bra jobbat att få bilder skickade tills sig alternativ få reda på var de jobbar och kunna åka dit och fota.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Du har inte tänkt på att hon kanske kände blattarna?
Jo absolut jag har hela tiden trott det jag är säker på hon känner honom/henne som bragt henne om livet. Det är inte en okänd person det är jag säker på . Hon har haft nån efter sig länge o familj o vänner visste det o därför pekat polisen åt rätt håll .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in