2025-12-27, 14:11
Medlem
Smittorisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cebralpares
Tja.

Var ett tag sen jag höll på med "thc-a" men då förvandlades det inte till thc som det påstår att det ska göras.

Rökte mest isolat då vapesen brukar vara keffa, från alla möjliga shoppar alla hade samma skit och klarade av urinprover men sist jag beställde från ST var jag positiv ett tag så det var bara att lägga ner tyvärr.

Någon som vet vilka thc-a produkter man kan använda om man lämnar urinprover? Inte intresserad av spice skit. Nån som lämnar prover regelbundet o röker regelbundet?

Cp

All THCA blir THC. Annars blir du inte hög.

Du bör räkna med att alla sorter med THCA i lämnar spår på urinprov. Säger folk annat så är det för att de rökt okända ämnen i tron att det är THCA.
Citera
2025-12-27, 17:48
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Tja.

Var ett tag sen jag höll på med "thc-a" men då förvandlades det inte till thc som det påstår att det ska göras.

Rökte mest isolat då vapesen brukar vara keffa, från alla möjliga shoppar alla hade samma skit och klarade av urinprover men sist jag beställde från ST var jag positiv ett tag så det var bara att lägga ner tyvärr.

Någon som vet vilka thc-a produkter man kan använda om man lämnar urinprover? Inte intresserad av spice skit. Nån som lämnar prover regelbundet o röker regelbundet?

Cp
Ja, inga eftersom THC-A blir THC mer eller mindre av sig självt vid konsumtion. Det låter även som ett t-break från allt vad cannabinoider heter vore bra för dig. Om du tycker vapesen är keffa alltså.
Citera
2025-12-27, 20:57
Medlem
Citat:
Tja.

Cp

Ja köpte Magiska farmers 99% ThcA vape & rökte flera kvällar sen hade jag uppehåll ett dygn och fick lämna urinprov, det va negativt på thc.
Citera
2025-12-28, 00:17
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MPOJKAS
Ja köpte Magiska farmers 99% ThcA vape & rökte flera kvällar sen hade jag uppehåll ett dygn och fick lämna urinprov, det va negativt på thc.
Proverna är betydligt sämre än folk tror men såhär dåliga ska de inte va. Hur många kvällar rökte du?
Citera
2025-12-28, 02:55
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Jag växlade mellan en sån och en på live resin på 50% från HiMood. Magic Farmers kan dra åt helvete i jämförelse. Även om det inte är "live resin" utan bara cannabinoider, terpener och så vidare så var den ändå påtagligt mycket bättre än Magic Farmers.
Citera
2025-12-28, 12:15
Medlem
starsucks avatar
Min slutsats efter några veckors användning av thc-a-vapes mer eller mindre (inte alltid) dagligen (kvällstid) är att det ger ett rus, men att detta rus är kortvarigare än av traditionell röka. Och att rusets intensitet tenderar kännas mindre efter några dagar.

Det är bra för sömnen. Kommer sakna det när det försvinner.

Märker inte av några direkta efterhäng av de renodlade thca.vapsen.

Rent fysisk märker jag inte av nån påverkan i stil med "röda ögon" man kan få av att röka riktig hasch och gräs. Ser ingenting på ögonen.
Citera
2025-12-28, 12:47
Medlem
Så som jag har förstått det är det fortfarande en risk att beställa detta online. Även fast produkten i sig (THCA) är laglig så kollar polisen/åklagare mer på avsikt, där "dekoration i hemmet" inte riktigt räcker som ursäkt.

Tycker det är otroligt kefft såklart. Trodde jag hade hittat ett litet loophole men det verkar inte vara fallet. Någon som kan bekräfta detta?
Citera
2025-12-28, 15:01
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aeyreix
Så som jag har förstått det är det fortfarande en risk att beställa detta online. Även fast produkten i sig (THCA) är laglig så kollar polisen/åklagare mer på avsikt, där "dekoration i hemmet" inte riktigt räcker som ursäkt.

Tycker det är otroligt kefft såklart. Trodde jag hade hittat ett litet loophole men det verkar inte vara fallet. Någon som kan bekräfta detta?
Varifrån har du fått uppgiften att polisen plockar och bryr sig om thc-a försändelser sända inom Sverige från legit företag?

Av de i tråden som nämnt sånt var det en som beställt ett halvt kilo thc-a buds, och nån annan hade nåt strul med grejer från Danmark.

Har inte läst nåt om att vapes plockas.
Citera
2025-12-28, 15:18
Medlem
Jag tänker eftersom hundar/polis inte kan särskilja på just THC och THCA. Har jag uppfattat detta fel menar du?

Edit: nu tänker jag specifikt på "blommor", dumt av mig att inte förtydliga det innan.

Edit2: förtydligar att dom ej kan särskilja direkt på plats om det är laglig eller olaglig thca/thc och gör samma rutin som det vore olagliga substanser.

Pallar ej få husis och åka på pissprov av att beställa något, som jag har uppfattat det som, sämre än "gatuweed". Detta är min enda farhåga eftersom det inte är betalning med krypto osv, utan swish med mina personuppgifter osv.

Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Varifrån har du fått uppgiften att polisen plockar och bryr sig om thc-a försändelser sända inom Sverige från legit företag?

Av de i tråden som nämnt sånt var det en som beställt ett halvt kilo thc-a buds, och nån annan hade nåt strul med grejer från Danmark.

Har inte läst nåt om att vapes plockas.
Senast redigerad av Aeyreix 2025-12-28 kl. 15:41.
Citera
2025-12-28, 17:07
Medlem
Citat:

mina första order på cbd buds och isolat(inrikes) försvann, efter 2 månader fick jag ett brev från tullverket att jag hade varit misstänkt för narkotikabrott, smuggling å va de nu stod. men att de var nerlagt och att dom skulle posta de som var kvar till mig. fick hämta ut det på ica och var borta en 0.3a cbd buds från totalt 2g. har gått nästan ett halvår nu och har inte fått nån husis eller skit från polisen.
blev tagen av tullen som skickats inrikes. jag tänker väl att jag hade otur, för de har då inte hänt igen efter typ 6 ytterligare ordrar.

Citat:
Jag tänker eftersom hundar/polis inte kan särskilja på just THC och THCA. Har jag uppfattat detta fel menar du?

Edit: nu tänker jag specifikt på "blommor", dumt av mig att inte förtydliga det innan.

Edit2: förtydligar att dom ej kan särskilja direkt på plats om det är laglig eller olaglig thca/thc och gör samma rutin som det vore olagliga substanser.

Pallar ej få husis och åka på pissprov av att beställa något, som jag har uppfattat det som, sämre än "gatuweed". Detta är min enda farhåga eftersom det inte är betalning med krypto osv, utan swish med mina personuppgifter osv.
är hyffsat säker att hundarna tränas at känna igen thc doften och eftersom isolat inte är omvandlat till thc så känner dom inte igen det om det har förvarats rätt. min beställning var mitt under sommar hettan så det kanske hade omvandlats en liten mängd dom reagerade på
Citera
2025-12-28, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smittorisk
All THCA blir THC. Annars blir du inte hög.

Du bör räkna med att alla sorter med THCA i lämnar spår på urinprov. Säger folk annat så är det för att de rökt okända ämnen i tron att det är THCA.

Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Ja, inga eftersom THC-A blir THC mer eller mindre av sig självt vid konsumtion. Det låter även som ett t-break från allt vad cannabinoider heter vore bra för dig. Om du tycker vapesen är keffa alltså.

Citat:

Har hållit på med dessa noider sen början och majoriteten av grejerna ger inte utslag på piss stickor. Ibland men det är sällan och är ute efter några dagar oftast. Det är vapes, isolat från alla de kända leverantörerna. Det som säljs/såldes har inte förvandlats till thc som det påstås att det ska göra. Däremot beställde jag från ST sist och vart positiv i två veckor + började röka riktiga grejer då.

Tagit uppehåll ett tag nu med enstaka tillfällen från rökat hade varit gött och veta vilka man kan köra på. Iglo*s isolat syntes tex inte vet jag, inte st 's heller i början. Vet att vapes var cool med förstår inte hur de får de till olja om det inte blivit thc i processen så de kan säljas lagligt. Ni många har blivit lurade i tron att ni röker rent thc...
Citera
2025-12-29, 10:51
Medlem
Smittorisks avatar
Citat:
Har hållit på med dessa noider sen början och majoriteten av grejerna ger inte utslag på piss stickor. Ibland men det är sällan och är ute efter några dagar oftast. Det är vapes, isolat från alla de kända leverantörerna. Det som säljs/såldes har inte förvandlats till thc som det påstås att det ska göra. Däremot beställde jag från ST sist och vart positiv i två veckor + började röka riktiga grejer då.

Tagit uppehåll ett tag nu med enstaka tillfällen från rökat hade varit gött och veta vilka man kan köra på. Iglo*s isolat syntes tex inte vet jag, inte st 's heller i början. Vet att vapes var cool med förstår inte hur de får de till olja om det inte blivit thc i processen så de kan säljas lagligt. Ni många har blivit lurade i tron att ni röker rent thc...

Fast du har fel. All aktiverad (uppvärmd) THCA konventeras till THC och THC lämnar spårämne THC-karboxylsyra i levern även känt som THC-COOH. Det som gör att du får utslag på teststickan.

Däremot så har du helt rätt att vi faktiskt inte har en aning om vad det är i produkterna vi får när vi köper gräs/hasch/extract/vejps.

ps. du har inte en aning om vad du köper på darknet eller på gatan heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in