Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-28, 12:22
Medlem
Treschows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seabeer
När tror ni dom kommer gå ut med GM identitet??
När häktningsframställan inkommer till tingsrätten. Som alltid.
Citera
2025-12-28, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Eller var det så dåligt planerat att de satte fast sig själva.

Jag har svårt att se hur planeringen ska ha gått till utan att de känner till offret.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Det jag reagerade mest på egentligen är att MGM är "bara" misstänkt för mordet, inte människorovet, utan det är bara den andra. Vilken kan betyda att den ena har angripit henne och sen tagit henne till honom, som sen genomfört mordet. Och har de gått till på de sättet, så tror jag att My kände till mördaren på något sätt

Initialt brukar man bara ta en misstanke som ger de befogenheterna som behövs. Det är i så fall mer konstigt att både inte sitter misstänkta för mord. Men där är det så att människorov är ett tillräckligt grovt brott för att bedriva de utredningsåtgärder som behövs.
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Det jag reagerade mest på egentligen är att MGM är "bara" misstänkt för mordet, inte människorovet, utan det är bara den andra. Vilket kan betyda att den ena har angripit henne och sen tagit henne till honom, som sen genomfört mordet. Och har de gått till på de sättet, så tror jag att My kände till mördaren på något sätt

Kan vara att en av dem är känd av henne och den har lurat in henne i bilen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Jouråklagare, som överlämnar till ordinarie åklagare efter helgen. Finns inte jouradvokater, utan det är försvarsadvokaten eller en advokat som substituerar den ordinarie försvarsadvokaten. Södertörn landar ärendet i och inte Sthlm.

Jouradvokater förordnas under helgen. Helgberedskap hålls i Stockholms tingsrätt, men ärendet kommer i slutändan hamna hos Södertälje tingsrätt och inte Södertörn.
Med andra ord - hålls en häktningsförhandling redan idag hålls den i Stockholms tingsrätt och bokas av en jourhandläggare. Därefter flyttas målet över till Södertälje tingsrätten. Gränsen för Södertörns upptagningsområde går vid Tumba.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Nej. Dom är i arresten just nu max 72h sen släpps eller häktas man.
Så efter 72h släpps namn?
Citera
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
My, med familj.

Fast du fattar väl att familjen redan har fått nyheterna när han går upp på PK va?
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
Exakt. Halvvägs igenom klippet har de inte ens NÄMNT atr hon är DÖD.

Vad tror de att det är, en film "nu pausar vi för reklam, sen ska vi berätta vad som hände".

Respektlöst mot tittare och mot My, med familj.

OCH: Hade den misstänkte INTE varit B*BB* så hade de "råkat" nämna atr han var svensk, släppt en bild som påvisar detta, eller släppt ett förnamn.

Nej det hade de inte.
Citera
2025-12-28, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobatbit
Det sägs både att området är otryggt och att Rönninge bara består av villor och ”vanligt folk”. Hur är det, egentligen?

Jag är i hennes ålder och pendlade själv hem till mina föräldrar efter utekvällar för bara några år sedan. Trots att jag är uppvuxen i en välbärgad tätort upplever jag att klientelet på pendeln bytts ut från vanliga resenärer till mer eller mindre enbart stökiga typer. I dag skulle jag inte känna mig trygg att kliva av vid min station efter midnatt trots att området fortfarande är relativt lugnt. Man vet helt enkelt aldrig.
Så länge man är bland folk är man ju mest trygg
Der är ju när du kommer ut till en tom öde station som du ska vässa ögon och öron
Se till att ingen går bakom mm
Men nu verkar det varit en bil i farten vilket jag tycker är allvarligt
Det är ett aggresivt beteende
Tyder på droger
Citera
Medlem
irishrages avatar
Enligt presskonferensen framkom att BO var avliden när de skulle frihetsberöva en person. Så ja de är med största sannolikhet skyldiga till mord.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nodangerontheroof
Gjorde ju det här brottet också. Varför skulle dom då baxa i väg kroppen för?

Vad jag fattar de som fick dom reda på vart hon var dumpad när de grep dessa GM... därav de spärra av området vid sjön sen på kvällen med lampor och plasthandskar... Men detta är bara min teori.
Citera
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ermin
Vadå självmord? Fattar du inte att de sitter en gripen för mord på högre misstankegraden??
Du kanske helt missat att det finns de som pratar om förmodat självmord i tråden, vilket jag anser orimligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in