Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-28, 12:14
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Var han nervös eller är det ett nytt grepp?
Visste hon var mördad men fick intryck att de behövde hjälp att hitta kroppen...
Sen bara i förbifarten en minut innan slut
"Vi har hittat henne.."
Eh?

Exakt,, sanslöst.
Dom ska öppna med att hon är funnen, ej vid liv.
Vilket spektakel,,,
Senast redigerad av Yinool0401 2025-12-28 kl. 12:37.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrgauten
Väldigt bra och saklig polis. Så oerhört svårt att meddela detta men han gör det otroligt bra

Det var verkligen en väldigt bra o saklig polis, som också jag lade märke till. - Så bör alla kommunikatörer vara - lugn o trygg o saklig o förtroendeingivande.
Citera
Medlem
Jag tror så här:Först grep dom två stycken och i samband med det fick dom reda på att My är avliden. Dom vill heller inte tala om vilket kön de gripna har för att inte påverka eventuella vittnen. Förmodligen har hon hamnat i bråk redan på pendeltåget med två tjejer, som sedan följde efter henne och kanske tog livet av henne redan i tunneln. Det är mycket kameror på både pendeltåg och runt stationen. När dom grep gärningspersonerna, tjejerna, och visade bilder på misshandel eller kanske ett rån så erkänner dom att My är död och kroppen finns i Uttran. Polisen letade i Uttran och man ser på en bild att dom finner något som skulle kunna vara en kropp inlindad i något vitt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nodangerontheroof
Måndag i morgon då tar ordinarie åklagare över...

Ja, just det. Veckovild nu under ledighet.
Med största sannolikhet är det dock jouradvokater som har förordnats som offentliga försvarare. Kan också vara som så att häktningsförhandling ändå hålls idag, och då är det jouren som tar det i Stockholms tingsrätts lokaler.
Citera
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
När ni skrev var det bekräftat att hon var hittad mördad.
Nej de var de inte. Han sa d någon minut senare.
Citera
2025-12-28, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonfrillan
Och vilka jobbar som taxichaufförer idag? Ingen bra idé
Givetvis trippelkollade och dokumenterade förare med teknik i bilen som kamera och gps till ledningscentral. Jo jag vet det finns tveksamma men en 5.0 uberförare med namn och bild och tusentals resor vore en osannolik dåre. Jag känner mig mer trygg med uber än random taxi du vinkar in
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swagthality
Min gissning är att någon svensk pundare varit i farten och hans sambo/morsa har råkat blivit inblandad därav misstänkt för människorov

Tror mer på babbar, åkt svarttaxi eller nått eller babbe följt efter henne

Fy fan!! 😢 Trodde det var frivilligt försvinnande först
Citera
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swagthality
Min gissning är att någon svensk pundare varit i farten och hans sambo/morsa har råkat blivit inblandad därav misstänkt för människorov

Jag känner till en mor i Salem som faktiskt skulle kunnat åtminstone initialt agera så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmmokey
Män? Har du någon form av förståelse för statistik, så är det brutal överrepresentation i brottsstatistiken på just invandrare.

Inte överrepresenterade i såna här mord.. kolla igenom alla dessa kvinnomord som hänt på liknade sätt. Elin i löparspåret, Elin i husvagnen, Lisa Holm, Engla (flickmord) Helene (flickmord) i Höör 1989 osv.
Citera
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Nej de var de inte. Han sa d någon minut senare.
Isåfall har du delay på din stream
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Förmodligen styckad kropp då.
Hon är hittad enligt presskonferensen....men kanske inte komplett.

Är rädd för att så är fallet. Kan inte sluta tänka på den där resväskan Tishko gömde i sin lägenhet.
Citera
2025-12-28, 12:16
Medlem
Steinarrs avatar
Om vi får reda på vilken adress polisen befann sig på så bör vi kunna ta reda på vem GM är.

Kom igen nu, någon måste ha sett när de blev gripna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in