Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-28, 10:45
Medlem
BringITs avatar
Enligt uppgift har dem hittat henne i uttransjön. Vi får se vad pressträffen säger
Citera
Medlem
I natt skrev en person om en Osk*ar med ett efternamn som inte kan hittas. Däremot finns en Oskar med ett liknande efternamn som av sociala medier att döma inte verkar helt ok. Skiter ni i detta spår?
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ObiWan69
Pojkvän som hamnat i skuld till nätverk?
Eller har egen skuld? Studenter är (tyvärr) flitiga användare…

Kanske redan diskuterats?

Nej det tror jag inte diskuterats.

Återigen - tidpunkt och plats.
Citera
2025-12-28, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Vettigt inlägg. Ja, att hon försvinner också under sin korta visit i Stockholm talar ju också för att det är någon i hennes närhet.

Borde vara rätt lätt att lösa och de saker du nämner i tråden känns lite märkliga.

Hata slumpen, brukar man säga.

Exakt hata slumpen?
Är det verkligen ren slump att allt sker så himla snabbt i början?

Någon pratar eller smsar med henne i samband när hon kliver av i Rönninge, är det en slump?
Telefon stängs sen snabbt av, är det en slump?
Hebbes saker hittas snabbt av just hennes egna vänner, redan nästa dag, är det en slump?
Varför agerade vänner med att lägga upp efterlysningen på sociala medier innan polisen gjort anmälan, är det en slump?

Sen blev det liksom locket på lika snabbt från både vänner och polis? Jag tycker allt känns skumt, för många slumpar direkt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Exakt så. Antingen frivilligt med intag av alkohol eller droger. Eller hotad med något! My är tyvärr en partypingla och ser godtrogen ut

Känner du My? Har du träffat henne? Vet du vart på stan hon brukade festa i så fall?
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Lutar väl mer och mer till att hon försvunnit på egen hand. Kanske har vännerna fått nåt meddelande som fått dem att börja söka så kvickt.

Tror hon är vid liv och söker och att hon kommer att återkomma när allt är lugnt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BringIT
Enligt uppgift har dem hittat henne i uttransjön. Vi får se vad pressträffen säger

Uppgift från vem eller vilka? Utveckla.
Citera
2025-12-28, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
Hon håller sig borta självmant eller har tagit livet av sig.
Hela polisens agerande tyder på att de delar min åsikt

Nämn gärna ett fall som fått sådant här pådrag där personen varit försvunnen självmant / är suicidal.
Citera
2025-12-28, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BringIT

Var finns den uppgiften?
Citera
Medlem
ObiWan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nej det tror jag inte diskuterats.

Återigen - tidpunkt och plats.

De kan ha följt efter och haft uppsikt under längre tid, och fick ett perfekt tillfälle…
Citera
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
Hon håller sig borta självmant eller har tagit livet av sig.
Hela polisens agerande tyder på att de delar min åsikt
Jag och många andra är av annan åsikt.
Det återstår att se helt enkelt, förhoppningsvis lite mer info efter pressträffen vid 11.30.
Citera
2025-12-28, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Ja men har personerna som jobbar med driftstörningar (ofta tekniker) tillgång till den informationen som polisen efterfrågar? Har de befogenhet att på egen hand lämna ut den?

Tror nog dom har lite back end/databaskunniga på jour med. Nu jobbar jag inte specifikt i telekombranschen men rimligtvis har ju dom också eskaleringskedjor för att komma i kontakt med sina chefer och givet vad telekombranschen sysslar med så är det nog inte helt ovanligt att polis begär ut uppgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in