Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-28, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Har bara läst rubrikerna i detta fall men håller med dig. Det sker brott hela tiden där folk skjuts, mördas, sprängs osv men just detta tycks det vara en väldigt stor uppståndelse över.
Är det någon speciell kvinna? Är omständigheterna väldigt specifika?

Som jag förstått det så handlar det om en utländsk kvinna så jag gissar att hon helt enkelt plockats av någon kusin och är på väg till hemlandet för ofrivilligt giftemål.
Du behöver lära dig att läsa, det handlar om en svensk kvinna, som var på väg hem till sina föräldrar.
Citera
2025-12-28, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Tyvärr lutar ju åt de hållet. Känns som att polisen inte har ett skit att gå på och att dom är helt beroende av allmänheten och minsta lilla tips så sätter dom in allt, GM sitter nog och njuter nu

Underlig tolkning av dig. Min uppfattning är att Polisrn vet ungefär vad som hänt. ”Alla” resurser har absolut inte satts in och Polisen ber ovanligt lite om hjälp från allmänheten. De säkradee teknisk bevisning från ett litet område direkt. Tror GM är mycket stressad eftersom hAn inte vet ett skit om vad Polisen har.
Citera
2025-12-28, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven4
Hur kan du bekräfta det?

Antar han kan det för aftonbladet har skrivit det i notisen om pressträffen

Citat:
Kvinnan, som är i 25-årsåldern, har ännu inte hittats. Enligt uppgift har polisen inlett en särskild händelse efter försvinnandet. Det görs för att kunna frigöra resurser och för att ha en egen ledningsstruktur.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e786by/kvinnan-fortfarande-forsvunnen-polisen-kallar-till-presstraff
Citera
2025-12-28, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Kan bekräfta att hon inte är hittad.

Mins expert kunskaper säger att cm inte är från området. Snarare någon utifrån som väntat vid stationen på första bästa tjej.
Citera
2025-12-28, 10:26
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Svensk kvinna.

Citat:
Ursprungligen postat av tojo
Vad dillar du om? Är en svensk blond tjej. Kom in i matchen innan du kommenterar..

Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Du behöver lära dig att läsa, det handlar om en svensk kvinna, som var på väg hem till sina föräldrar.

Sorry allihopa, som jag skrev så hade jag endast läst rubrikerna i media och sen några få inlägg här i början av historien.
Då kan det vara vad fan helst som skett men med tanke på det som skedde i Boden i veckan så kanske det finns fler människor som mår dåligt här i vårt land.
Citera
2025-12-28, 10:27
Medlem
Citat:
Har bara läst rubrikerna i detta fall men håller med dig. Det sker brott hela tiden där folk skjuts, mördas, sprängs osv men just detta tycks det vara en väldigt stor uppståndelse över.
Är det någon speciell kvinna? Är omständigheterna väldigt specifika?

Som jag förstått det så handlar det om en utländsk kvinna så jag gissar att hon helt enkelt plockats av någon kusin och är på väg till hemlandet för ofrivilligt giftemål.

För att det är en ung svensk kvinna vilket inte tillhör vanligheterna, hade det varit heders/gängrelaterat så hade det inte varit så uppblåst som det är nu.
Citera
2025-12-28, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fundersam65
I olika media som deltar. Kolla t.ex. SVT, Aftonbladet.

Förstår jag. Menar mer om kan se den live på polisen eller nåt?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av laddsteffe
Igår anklagade du mig för att ljuga och förvilla, gör inte du samma sak nu? Eller är du mördaren?

Du sa att hon var hittad avliden redan igår vilket inte stämmer
Citat:
Ursprungligen postat av Effe81
Antar han kan det för aftonbladet har skrivit det i notisen om pressträffen

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e786by/kvinnan-fortfarande-forsvunnen-polisen-kallar-till-presstraff
Stämmer bra. Folk måste lära sig läsa!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marabouoreo
Tänker på några saker kring detta "fall":

1. Jag tror starkt att detta är någon form av Anders Eklund / Engla- situation tyvärr. Skulle inte förvåna mig om en bil kört upp jämsides med henne och slitit in henne i bilen t ex. Tror iallafall inte att hon känt till GM.

2. Tror inte att denna Deniz har med saken att göra. Det är en för "lätt" förklaring. Också väldigt lätt att styrka hans möjliga/omöjliga inblandning.

3. Tror heller inte att det rör sig om suicid. Då är det absolut vanligast att hitta tecken / förklaringar på förhand. Avskedsbrev/brist på långsiktiga planer etc. I alla fall vid planerade suicid.

4. Förvånas enormt mycket av tystnaden från de personer som rimligtvis hade kunnat veta mer om kvällen. Vart hade hon varit någonstans? Med vilka? Vad hade hon sagt att hon skulle göra under kvällen? Vad visste hennes anhöriga / vänner om vad hon gjorde?

Följer detta nitiskt

Följer även jag nitiskt!

Kommentar till din fjärde punkt…

Det är inte självklart att de som vet något om dina frågor vill dela här.
De har högst troligt delgett polisen och respekterar evt att de belagts med yttrandeförbud pga förundersökningssekretess.

Vad polisen har för information att gå på är de väldigt tysta om. Polisen kanske vet massor, och har av utredningsskäl anledning att just vara tysta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Mins expert kunskaper säger att cm inte är från området. Snarare någon utifrån som väntat vid stationen på första bästa tjej.

Undra om hon la upp på Instagram eller snap under kvällen var hon var på väg så gärningsmannen kunde följa henne till hon kom ut från tåget och då kunde ta henne
Citera
2025-12-28, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Hände på stationen? Hur förklaras då att hennes saker som tydligen hennes vänner? hittade i närheten av fotbollsplanen?

Vänner kan ju iofs vara falska fiender samtidigt? Placerats ut som villospår av någon?
Är det inte en okänd person som ligger bakom hennes försvinnande, vilket det troligtvis inte är eftersom hon inte är hittad?
Så är det troligtvis någon i hennes närhet?

Är det verkligen en slump att just hennes vänner hittade hennes saker?

Jag vet inte men det skaver rejält rent tidsmässigt och det inledningsvis?

Hennes telefon stängdes hennes mobil av alldeles för snabbt efter att hon klivit av stationen i Rönninge? Hennes vänner hittade hennes saker lite för snabbt vid fotbollsplanen?
Var det hennes vänner som efterlyste henne väldigt snabbt?
Precis allt sker väl lite väl snabbt i början, som om det vore panik på extrem nivå, trots att My är 25 år och kunde gått på efterfest eller följt med en kille eller vän hem? Ändå reagerar någon och dessutom, även agerar såhär snabbt före polisen? Det känns som att allt hände alldeles för snabbt faktiskt?

Obs bara spekulationer, så ta det ingenting som sanning öht?
Citera
2025-12-28, 10:31
Medlem
Citat:
Sorry allihopa, som jag skrev så hade jag endast läst rubrikerna i media och sen några få inlägg här i början av historien.
Då kan det vara vad fan helst som skett men med tanke på det som skedde i Boden i veckan så kanske det finns fler människor som mår dåligt här i vårt land.
Detta var en storstilad förklaring och erkännande om ditt misstag. Tänk om fler kunde vara så ödmjuka! Tummen upp!
Nu får vi alla bara hoppas på att hon hittas. Stackars anhöriga som får sin jul, förstörd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in