Citat:
Ursprungligen postat av
Marabouoreo
Tänker på några saker kring detta "fall":
1. Jag tror starkt att detta är någon form av Anders Eklund / Engla- situation tyvärr. Skulle inte förvåna mig om en bil kört upp jämsides med henne och slitit in henne i bilen t ex. Tror iallafall inte att hon känt till GM.
2. Tror inte att denna Deniz har med saken att göra. Det är en för "lätt" förklaring. Också väldigt lätt att styrka hans möjliga/omöjliga inblandning.
3. Tror heller inte att det rör sig om suicid. Då är det absolut vanligast att hitta tecken / förklaringar på förhand. Avskedsbrev/brist på långsiktiga planer etc. I alla fall vid planerade suicid.
4. Förvånas enormt mycket av tystnaden från de personer som rimligtvis hade kunnat veta mer om kvällen. Vart hade hon varit någonstans? Med vilka? Vad hade hon sagt att hon skulle göra under kvällen? Vad visste hennes anhöriga / vänner om vad hon gjorde?
Följer detta nitiskt
Jättebra punkter. Brukar inte följa sånt här, men det här känns som en tjej som inte på minsta sätt har lockat till sig trubbel.
Hon har varit skötsam och enbart rört sig i skötsamma kretsar. Inte ett en näsring, diagnos eller muzze-pojkvän, så långt ögonen ser.
Chansen att en tjej som hon ska drabbas är faktiskt miniskul. Om tjejer som hon drabbas, så är INGEN kvinna säker i vårt land.
Uppenbarligen är hon bortförd, frågan är bara hur.
Ett barn kan dras in i en bil,av en vuxen - men kan man verkligen göra det, med en vuxen frisk kvinna?
Han ska då stanna bilen, övermanna henne, tvinga in henne i bilen och sen hindra henne från att lämna bilen medan han går till förarsätet och sen kör?
Det är mycket som ska klaffa för ett sånt scenario! Kommer någon förbi medan det pågår, så måste det avbrytas eller så finns ett vittne.
Även svårt att tänka sig att han slagit ut henne med våld eller påkörning. Det är nästan omöjligt att ensam lyfta en vuxen kropp.
Har vi däremot 2-3 män i en bil, så är det mycket mer realistiskt. Och vi har alla sett bilarna med unga män som kör omkring och spelar walla, walla musik. I deras ögon är en ensam kvinna ute mitt i natten bara en hora.