Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-28, 09:21
Moderator
Sun Rulers avatar
En kompis fru jobbade tidigare på Scania i Södertälje. Där ordnade företaget med skjuts till kontoret från stan då de ville erbjuda anställda en trygg transportsträcka. Det här var x antal år sedan.
Citera
2025-12-28, 09:22
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marabouoreo
Tänker på några saker kring detta "fall":

1. Jag tror starkt att detta är någon form av Anders Eklund / Engla- situation tyvärr. Skulle inte förvåna mig om en bil kört upp jämsides med henne och slitit in henne i bilen t ex. Tror iallafall inte att hon känt till GM.

2. Tror inte att denna Deniz har med saken att göra. Det är en för "lätt" förklaring. Också väldigt lätt att styrka hans möjliga/omöjliga inblandning.

3. Tror heller inte att det rör sig om suicid. Då är det absolut vanligast att hitta tecken / förklaringar på förhand. Avskedsbrev/brist på långsiktiga planer etc. I alla fall vid planerade suicid.

4. Förvånas enormt mycket av tystnaden från de personer som rimligtvis hade kunnat veta mer om kvällen. Vart hade hon varit någonstans? Med vilka? Vad hade hon sagt att hon skulle göra under kvällen? Vad visste hennes anhöriga / vänner om vad hon gjorde?

Följer detta nitiskt

Jättebra punkter. Brukar inte följa sånt här, men det här känns som en tjej som inte på minsta sätt har lockat till sig trubbel.

Hon har varit skötsam och enbart rört sig i skötsamma kretsar. Inte ett en näsring, diagnos eller muzze-pojkvän, så långt ögonen ser.

Chansen att en tjej som hon ska drabbas är faktiskt miniskul. Om tjejer som hon drabbas, så är INGEN kvinna säker i vårt land.

Uppenbarligen är hon bortförd, frågan är bara hur.

Ett barn kan dras in i en bil,av en vuxen - men kan man verkligen göra det, med en vuxen frisk kvinna?

Han ska då stanna bilen, övermanna henne, tvinga in henne i bilen och sen hindra henne från att lämna bilen medan han går till förarsätet och sen kör?
Det är mycket som ska klaffa för ett sånt scenario! Kommer någon förbi medan det pågår, så måste det avbrytas eller så finns ett vittne.

Även svårt att tänka sig att han slagit ut henne med våld eller påkörning. Det är nästan omöjligt att ensam lyfta en vuxen kropp.

Har vi däremot 2-3 män i en bil, så är det mycket mer realistiskt. Och vi har alla sett bilarna med unga män som kör omkring och spelar walla, walla musik. I deras ögon är en ensam kvinna ute mitt i natten bara en hora.
Citera
2025-12-28, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Läst lite alla möjliga tidningar nu på morgonen för att kolla om något hänt under natten osv. Och inget har hänt, spärrade av ett område igår kväll och de är väl allt. Men det är ju så dom jobbar så inga konstigheter.

Kollade på ett gammalt avsnitt av Veckans Brott igår där dom besökte NFC i Linköping. Och där berättade en tekniker att när dom söker en försvunnen person och kör skallgångskedjor. Så stannar dom upp vid varje liten sak dom hittar, det kan vara allt möjligt. Sen när dom är klara så kan dom ha hittat flera hundra saker, där kanske bara två saker är av intresse. Så varje gång dom spärrar av någonstans så ska man ta det med en nypa salt innan det kommer fram något intressant i medierna.

Såg också att en kvinna är försvunnen i Örebro, gäller att inte blanda ihop dessa två fall nu då.

Annars så står jag fast vid det jag tror om detta, och det har inte kommit fram något nytt, då finns ingen anledning att ändra sig. Men jag tror inte att hon begått självmord, jag tror inte att någon har slagit henne medvetslös och släpat iväg henne, då hade hon hittats ganska direkt, oavsett tidpunkt så vill du inte släpa på en person, det kan komma folk när som helst vid en station.

Tror inte heller så mkt på att att någon förföljt henne och gett sig på henne längre bort, då hade hon också hittats vid detta laget. Sen hade hon inte jätte långt hem heller.

Jag står fast vid att något hände vid stationen, hon åkte med någon, och planen var att hon skulle få skjuts hem. Men så blev de inte av någon anledning. Men att dom ska hitta henne i närområdet kan dom glömma, hon är längre bort, inte jätte långt bort. Men utanför sökområdet.

Men de vi kan vara överens om är att det är fler frågor än svar, får hoppas på ett genombrott idag annars ser de tyvärr väldigt kört ut att hitta henne vid liv (ja, jag lever alltid på hoppet)

Hände på stationen? Hur förklaras då att hennes saker som tydligen hennes vänner? hittade i närheten av fotbollsplanen?
Citera
2025-12-28, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotsylta
OK VEM TROR DU ATT DET ÄR DÅ!?!?

Kolla in mina inlägg i tråden . Finns en tråd några sidor tillbaka om Deniz . Han erkände där att han går under alias Malmens1 och har domar på sig som finns ute i tråden nu . Skriva även att han sålt hundar han har varit hundvakt åt . Åkt in på psyket två ggr och bor på ett boende för diverse diagnoser . Har gjort sexuella närmanden på sina kusiner och skriver ut sina fantasier om att våldta unga kvinnor i motionsspår osv . Riktigt suspekt om ni frågar mig . Denna Deniz följer även den försvunna My på Instagram .
Deniz är alltså Malmen1 som skriver i denna tråd . Gå in och läs tråden som länkats 15 sidor tillbaka eller mer
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bollkall3
DennizRage sitter alltså i tråden? Hans youtube-kanal som blev postad här är nu borttagen. Vilken sjuk jävel.

Precis han sitter här under namnet Malmens1
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Jag vet inte. Snapkarta har nästan alla unga vuxna påslagen. Så om hon har haft en stalker har han förmodligen följt henne där. Hon har ett Snapchatkonto i alla fall.

Men jag tror som du att det är ett överfall och att mannen har väntat någonstans och haft bilen i närheten av platsen.

Finns det någon skymd plats man kan ställa bilen på intill stationen?
Skymd o skymd, de är väl bara å ställa sig antingen vid busshållplatsen eller parkeringen, har iofs bara varit i rönninge dagtid. När my var ute så var de nog bara hon o GM om jag får gissa såklart
Citera
2025-12-28, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
I den andra tråden står det även att Deniz aka Malmens1 varit anklagad för sexuellt övergrepp mot barn ” Södertörns tingsätt mål nr 16725-22
” sexuellt övergrepp mot barn, mm”
Detta var 2024. Han skriver i trådarna att han blivit friad men när han skriver om hur han har fantiserat om vad han vill göra med sina kusiner i tråden kräks man rakt ut . Vad har du att säga om detta @Malmen1

Exakt….
Även densamme som annonserar om hundvakt åt tjejer och när de inte vill så försöker han få dem att träffa honom, typ dejt
Citera
2025-12-28, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Hände på stationen? Hur förklaras då att hennes saker som tydligen hennes vänner? hittade i närheten av fotbollsplanen?

Om det nu är hennes saker, jag vet inte. Beror ju på vad det är. Kan ju vara något som dom allra flesta har i en väska också.
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2025-12-28 kl. 09:27.
Citera
2025-12-28, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krazzan
Någon som det varnats för i olika grupper på faceb är:
Någon som tar kontakt med tjejer och vill hundvakta och som är dömd för v-täkt …
Riktigt vidrigt om just denna personen är inblandad och samtidigt är i tråden..

Ja han är med i tråden under alias Malmens1
Citera
2025-12-28, 09:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bollkall3
DennizRage sitter alltså i tråden? Hans youtube-kanal som blev postad här är nu borttagen. Vilken sjuk jävel.
Om vi ska vara korrekta så finns kanalen kvar, men de har ingen relevans alls i detta sammanhang. Magmysmicke som jag vet inte är GM har oxå en kanal de är väl inget märkvärdigt med det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marabouoreo
Tänker på några saker kring detta "fall":

1. Jag tror starkt att detta är någon form av Anders Eklund / Engla- situation tyvärr. Skulle inte förvåna mig om en bil kört upp jämsides med henne och slitit in henne i bilen t ex. Tror iallafall inte att hon känt till GM.

2. Tror inte att denna Deniz har med saken att göra. Det är en för "lätt" förklaring. Också väldigt lätt att styrka hans möjliga/omöjliga inblandning.

3. Tror heller inte att det rör sig om suicid. Då är det absolut vanligast att hitta tecken / förklaringar på förhand. Avskedsbrev/brist på långsiktiga planer etc. I alla fall vid planerade suicid.

4. Förvånas enormt mycket av tystnaden från de personer som rimligtvis hade kunnat veta mer om kvällen. Vart hade hon varit någonstans? Med vilka? Vad hade hon sagt att hon skulle göra under kvällen? Vad visste hennes anhöriga / vänner om vad hon gjorde?

Följer detta nitiskt
Vad vet du om huruvida det fanns tecken på suicid sedan tidigare? Du tror inte familjen hade varit angelägen om att hitta henne ifall hon hade haft brist på långsiktiga planer eller?
Citera
Medlem
Ni som känner till området.. hur långt är det från stationen till sjön som dom nu söker i?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in