Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-28, 04:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Jag vet inte hur det funkar för dig, men om jag har pratat med en vän och samtalet bryts och jag försöker ringa upp igen några gånger och det går inte och vännen ringer inte tillbaka - så släpper jag det.
Hade jag vetat att vännen levde under hot hade jag självklart inte släppt det.

Hur gör du?

Berätta gärna om ett verkligt fall i ditt liv.
Om personen du pratar med är en kvinna som är ensam på väg hem mitt i natten så skulle jag inte släppa det, nej.

Edit: Om hon inte precis innan hade sagt "oj, jag har bara 2% batteri kvar, vi hörs när jag kommer hem och kan ladda" eller något
Senast redigerad av anxypants 2025-12-28 kl. 04:46.
Citera
2025-12-28, 04:47
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuljultomte
Vi kan ju direkt i princip utesluta en random gärningsman då skulle hon ju redan hittats i närheten av tillhörigheterna. För att kidnappa någon i en bil krävs planering. Antingen någon lokal förmåga, någon hon känner alt stalker på sociala medier. Definitivt någon som visste hennes färdväg på ett eller annat vis. Att hon skulle tagit sig själv av daga finner jag som extremt osannolikt pga tillhörigheterna i diket. De brukar nästan alltid anträffas i direkt anslutning till där kroppen påträffas.

Vad yrar du om? Tvärtom inte alls osannolikt att en (eller flera) personer cirklar runt planlöst i en bil en helgnatt. Plötsligt ser dom en snygg, ung svensk tjej promenera ensam. De bilburna busarna behöver inte ha en susning om vem hon är för att förloppet ska eskalera till övergrepp och våld.
Citera
2025-12-28, 04:48
Medlem
Har med 98% sannolikhet hittat GM OSK*R KOPO*N

HAN skriver att han är oskuld och har psykos och verkar varit i rönninge senaste dagarna
Citera
2025-12-28, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glasspinnens
Min la av bara några veckor sedan utomhus och då var det inte minusgrader men kallt var det. Den gick ner en procent varje minut jag tog upp den ur fickan och använde den, så det är inte omöjligt.
Håller med, något liknande hände mig och då var det runt nollan. Jag hade ca 20% och trodde jag skulle klara mig hem men som du säger så drog det batteri att bara ta ur den ur fickan. Det var ett gammalt batteri, typ två år.

Någon skrev tidigare i tråden att polisens tekniker kan se hur mobilen dog. Slut på batteri eller om någon stängde av en normalt o.s.v. Om de nu hittar den...
Citera
2025-12-28, 04:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymbysweden

HAN skriver att han är oskuld och har psykos och verkar varit i rönninge senaste dagarna

Har du hittat honom eller vad menar du?!
Citera
2025-12-28, 04:52
Medlem
PoorDandelions avatar
Citat:

Ett lead att utforska iaf men utveckla. Har han någon koppling till My? Har du länk till hans sociala medier? Vad för bokstäver i *?

Skriva om oskuldhet kan tolkas som incel. Incel + psykos + Rönninge, tja, kan väl möjligtvis vara han men inga “98% sannolikhet”.
Citera
2025-12-28, 04:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PoorDandelion
Ett lead att utforska iaf men utveckla. Har han någon koppling till My? Har du länk till hans sociala medier? Vad för bokstäver i *?

Skriva om oskuldhet kan tolkas som incel. Incel + psykos + Rönninge, tja, kan väl möjligtvis vara han men inga “98% säkerhet”.

Går igenom alla hennes vänner och följare och de extrema intresserade utav fallet
Citera
2025-12-28, 04:56
Medlem
PoorDandelions avatar
Citat:
Går igenom alla hennes vänner och följare och de extrema intresserade utav fallet

Bra grävarbete för det första. När jag söker på Osk*r (* = a) bland hennes följare på Instagram och vänner på Facebook hittar jag ingen med rätt efternamn som du skrev. Har du länk?
Citera
2025-12-28, 04:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants

Edit: Om hon inte precis innan hade sagt "oj, jag har bara 2% batteri kvar, vi hörs när jag kommer hem och kan ladda" eller något

Hur skulle facit ha blivit annorlunda då på vilket sätt, tänker du?

Hon kunde väl lika gärna ha blivit våldtagen och mördad efter de där 2 procenten?

Men där går din gräns. 2 % batteriladdning.
Citera
2025-12-28, 05:02
Medlem
Citat:

Om du är 98% säker har du nog en släng psykos själv du. Här har jag en otrolig länk för dig https://arbetsformedlingen.se/
Citera
2025-12-28, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Vad yrar du om? Tvärtom inte alls osannolikt att en (eller flera) personer cirklar runt planlöst i en bil en helgnatt. Plötsligt ser dom en snygg, ung svensk tjej promenera ensam. De bilburna busarna behöver inte ha en susning om vem hon är för att förloppet ska eskalera till övergrepp och våld.

Såvitt jag vet är det inte jättevanligt att random busar åker runt och kidnappar folk som sen inte hittas. VM i efterbliven
Citera
2025-12-28, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuljultomte
Såvitt jag vet är det inte jättevanligt att random busar åker runt och kidnappar folk som sen inte hittas. VM i efterbliven
Inget med detta är "jättevanligt", varför tror du att det är ett sånt jävla liv? Skicka bild på guldmedaljen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in