2025-12-28, 02:03
Medlem
Hade hon tagit ut sin examen?
Citera
2025-12-28, 02:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Skulle nog klassa dom som räddningstjänst och inte polismyndighet

Så vart kan jag ringa och bekräfta att SAR verkligen är räddningstjänst? Är det till SAR jag ska ringa om jag inte kan andas eller om huset brinner eller om båten sjunker? Och lite jobbigt för alla oss som inte bor i Stockholm. Vi är rätt många.

Och har SAR rätt att spärra av eventuella brottsplatser? Som det påstods här tidigare? Nä.

Eller handlar det kanske om felaktiga inlägg från lite överentusiastiska SAR-medlemmar?

Och det är bra att man försöker göra bra saker - men det är också bra att inte spotta på alla andra som också försöker göra bra saker. Och det är bra att inte ljuga och hitta på och överdriva.
Citera
2025-12-28, 02:08
Medlem
Tänker att GM kan ha blivit upplockad med bil? Därav däckspår. Och kastat av sig tillhörigheterna precis innan han åkte iväg. Så går min teori.
Citera
2025-12-28, 02:09
Moderator
OYs avatar
Finns bild i media där polis med lila handskar studerar ett vitt bylte, tror det är vid sjön.

Kan ju faktiskt vara så att hon är hittad och att man inväntar identifiering innan man går ut med det till allmänheten.

Kanske är ett bylte med kläder?
Citera
2025-12-28, 02:10
Medlem
Bor det några män dömda för ett eller flera sexualbrott i närheten?
Citera
2025-12-28, 02:10
Medlem
GamlaFalls avatar
Har polisen gått ut och bett om videor från privata övervakningskameror/dashcams i det här fallet?

Annars vore det hög tid för det. Tycker det finns mycket som talar för att en bil kan ha varit inblandad. I så fall är det inte omöjligt att den bilen fastnat på bild i närheten.
Citera
2025-12-28, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Varför tror du tiden spelar roll om en gärningsman har henne i säkert förvar?

Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
På Dumpen är det pedofiler. Visserligen våldtäktsmän på sitt sätt, men våldtar inte utomhus mig veterligen. Kan ha fel...Dessutom går dom väl inte igång på 25-åringar? Måste väl dra bort åtminstone 10 år då eller helst mer va?!

Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Varför sätter dom upp avspärrningar i Uttran? Måste ju tyda på att de har hittat något av intresse? Tror inte dom hade gjort det annars.

Men också... Uttran ligger ganska långt ifrån Rönninge. Hon kan inte ha tagit sig dit till fots.

För innan media och Flashback rapporterade om detta satt vi på flightradar och såg vad polisen sökt någonstans, de har kollat alla vattendrag förutom UTTRAN FLYKTBILEN GM ÅKTE MOT UTTRAN I SIN FLYKT
Citera
2025-12-28, 02:11
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Så vart kan jag ringa och bekräfta att SAR verkligen är räddningstjänst? Är det till SAR jag ska ringa om jag inte kan andas eller om huset brinner eller om båten sjunker? Och lite jobbigt för alla oss som inte bor i Stockholm. Vi är rätt många.

Och har SAR rätt att spärra av eventuella brottsplatser? Som det påstods här tidigare? Nä.

Eller handlar det kanske om felaktiga inlägg från lite överentusiastiska SAR-medlemmar?

Och det är bra att man försöker göra bra saker - men det är också bra att inte spotta på alla andra som också försöker göra bra saker. Och det är bra att inte ljuga och hitta på och överdriva.
Håller med Zeta9 över att vi i Stockholm är vana vid att MissingPeople rycker in. Aldrig hört talas om SAR. Var tvungen att googla på den....
Citera
2025-12-28, 02:12
Medlem
Tror helt klart att detta är ett mord likt Elin Krantz.
Senast redigerad av Tronxon 2025-12-28 kl. 02:16.
Citera
2025-12-28, 02:12
Medlem
Citat:

Vem menar du ljuger kring vad SAR har för inblandning i sökandet?

Det är ju självklart Polisen som öppnat upp för samarbete.
Citat från: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WvbJ5K/insatsen-i-ronninge-fortsatter-polisen-om-utredningen
” En del av den upptrappade sökinsatsen under lördagen är att en så kallad räddningstjänst inletts, vilket innebär att civila aktörer kan kopplas in.”

Oklart för mig vad du och andra har för problem med detta?
De har, vad jag förstår det som, bättre utbildning/träning för detta.
Är väl inte omöjligt att MPS får klartecken vid senare skede
Citera
2025-12-28, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GamlaFall
Har polisen gått ut och bett om videor från privata övervakningskameror/dashcams i det här fallet?

Annars vore det hög tid för det. Tycker det finns mycket som talar för att en bil kan ha varit inblandad. I så fall är det inte omöjligt att den bilen fastnat på bild i närheten.
När en kvinna hittades död i ån i Norrtälje i januari frågade utredningen överhuvudtaget inte efter privata övervakningskameror nära ån så hoppas inte på för mycket...och då var brottsrubriceringen ändå initialt mord.
Citera
2025-12-28, 02:15
Medlem
Citat:

Du frågade om vi hade fått 2 polismyndigheter, Nej dom agerar mer räddningstjänst, iom att dom har RAKEL så är dom ganska involverade nära till räddningstjänsten/Polis, men med tanke på namnet så lutar det mot räddningstjänsten.

Sen tror jag inte dom spärrar av utan att rådfråga eller ta egna beslut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in