2025-12-27, 17:57
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Tre ryskor till start. WTF?

Är väl någon BLR tror jag.
Citera
2025-12-27, 18:29
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Endast Viaplay Sport sänder från och med den här säsongen.
OK, tack. Lite trist tycker jag, men reklamintäkterna räckte kanske inte att betala kalaset?
Citera
2025-12-27, 18:34
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Lågskala. Rent trams faktisk. Å beskrive en utvikling basert på fakta har intet med emosjonelt føleri å gjøre.
Å legge bort hypen om at hun skulle bli stjerne i ung alder er realisme. Den mest urealistiske hypen kan t.o.m. ha lagt for
stort press på henne,og vært med på å bidra til at utviklingen har gått fel veg.

Den bør heller nu erstattes av et håp om at hun får bedre folk rundt seg, som legger om hennes trening, og sakte men sikkert hjelper
henne i å få ut sitt fulle potensiale i løpet av et par års tid.
Du skrev ju att Milla-hypen borde vara över för nu. Det är emotionellt påstående i min bok och visar på dåligt tålamod.

Milla åkte ju på överträning och så fick hon väl covid också så hon tappade väl åtminstone två säsonger i sin utveckling. Kan jämföra med Lisa Eriksson som hade två problemtyngda första säsonger som senior men har ju visat att hon är tillbaka denna säsong. Jag har trott på Lisa hela tiden och tycker inte man skall ge upp hoppet om Milla bara för hon har fått ett hack i sin utvecklingskurva.
Citera
2025-12-27, 18:40
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Tre ryskor till start. WTF?

FIS har ju gått ut med information om fler vitryska och ryska idrottare som har godkänts som neutrala atleter, här bland annat: https://www.fis-ski.com/inside-fis/news/2025-26/fis-publishes-first-list-of-individual-neutral-athletes-ain-cleared-to-participate-in-qualification- events-for-milano-cortina

Och här är listan med neutrala atleter: https://assets.fis-ski.com/f/252177/x/938f4b2cc7/list-of-approved-ain-24-december.pdf
Citera
2025-12-27, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Lågskala. Rent trams faktisk. Å beskrive en utvikling basert på fakta har intet med emosjonelt føleri å gjøre.
Å legge bort hypen om at hun skulle bli stjerne i ung alder er realisme. Den mest urealistiske hypen kan t.o.m. ha lagt for
stort press på henne,og vært med på å bidra til at utviklingen har gått fel veg.

Den bør heller nu erstattes av et håp om at hun får bedre folk rundt seg, som legger om hennes trening, og sakte men sikkert hjelper
henne i å få ut sitt fulle potensiale i løpet av et par års tid.

Om du vill hålla dig till fakta borde du nämna sprinten i Trondheim där hon blev 8:a. Istället fokuserar du enbart på det negativa.
Citera
2025-12-27, 19:32
Medlem
Tack för ännu en bra trådstart, känns riktigt kul och intressant att följa touren. Ska bli kul att se hur pass bra Moa Ilar åker i touren. Hon är ju bra både på distans och sprint och har nog möjlighet att placera sig bra i totalen.
Citera
2025-12-27, 20:26
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Du skrev ju att Milla-hypen borde vara över för nu. Det är emotionellt påstående i min bok och visar på dåligt tålamod.
Milla åkte ju på överträning och så fick hon väl covid också så hon tappade väl åtminstone två säsonger i sin utveckling. Kan jämföra med Lisa Eriksson som hade två problemtyngda första säsonger som senior men har ju visat att hon är tillbaka denna säsong. Jag har trott på Lisa hela tiden och tycker inte man skall ge upp hoppet om Milla bara för hon har fått ett hack i sin utvecklingskurva.
Ja du, du må gjerne mene at det jeg skriver er totalt fel. At det jeg mener og skriver, om at man burde legge bort den urealistiske hypen
som har lagt et unødig stort press på henne for å slå gjennom som tenåring.. Likeledes at hun nu burde fått andre folk rundt seg,
som i fred og ro kunne fokusere på at hun fra nu av, kunne trene på rett saker i lugn og ro. At alt det er fel..

For når utviklingen ikke bare stagnerer, men går fel veg, må man ta grepp, og ikke bare holde på med sitt urasjonelle hype-tenk.
Det leder aldri til noe positivt.

Det, for at de på det viset ville se til at hun når sitt potensiale i løpet av et par år, uten dette unødige press og urealistiske forventninger,
som en del uten reell insikt har lagt på henne fram til nu. Va de mener om det, bryr jeg meg ikke så mye om faktisk...
Senast redigerad av Ski-entusiasten 2025-12-27 kl. 20:44.
Citera
2025-12-27, 21:11
Medlem
rainbowias avatar
Lars Heggen. Vad säger vi? Något säger mig att det kan bli succé för Lasse. Allround, snabb, uthållig, stilig, hungrig samt jagar OS-biljett. Kan ha ett försprång på jaktstarten tillsammans med Kläbo och ev någon annan. Sätter grön flagg på honom.
Citera
2025-12-27, 22:34
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Katherine Stewart-Jones, som enligt ts ska ingå i den kanadensiska truppen är inte med på touren. Hon har tidigare haft svårt att hålla formen till februari så nytt upplägg = ett träningsblock istället. OS ju!

Jasmine Drolet
Liliane Gagnon
Olivia Bouffard-Nesbitt
Alison Mackie

Thomas Stephen
Rémi Drolet
Antoine Cyr
Max Hollmann
Graham Ritchie
Xavier McKeever

Borde nämnt att den kanadensiska truppen inte bara gällde TdS utan hela WC period två och tre. Nu var det visst tre damer som tackade nej till tourmedverkan.
Citera
2025-12-27, 23:59
Medlem
Ja nu ska kosing delas ut!! Spännande!! Jävla vek tour då. För poofders. Borde va mycke mer slitigt.
Citera
2025-12-28, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Tack för ännu en bra trådstart, känns riktigt kul och intressant att följa touren. Ska bli kul att se hur pass bra Moa Ilar åker i touren. Hon är ju bra både på distans och sprint och har nog möjlighet att placera sig bra i totalen.
Lite för stor och tung för backen. Så det blir tufft att sluta topp 6 tror jag.
Citera
2025-12-28, 02:19
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Lite för stor och tung för backen. Så det blir tufft att sluta topp 6 tror jag.

Nja, det hänger väl inte på kroppsstorleken om man är bra i backen på avslutningen i Val di Fiemme?

Nathalia Nepryaeva vann ju ett år, och hon hade ju en skaplig rumpa och kraftiga ben!

Om ”bengetar” skulle vara bättre, varför har då Frida Karlsson aldrig lyckas göra en bra tid uppför backen??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in