Citat:
Ursprungligen postat av
Detdundrar
Man behöver inte vara 'ond' för att man är psykiskt oberäknelig. Och det är just det jag tror GM var. En frisk person brukar väl generellt inte hugga ner obekanta människor, om det nu var fallet, utav ren ondska?
Jag tror efter att ha följt hela tråden att det inte finns svart på vitt allt vi vill ska vara så. Man vill ge någon skulden, för det ofattbara som hänt. Nån ska sättas dit, nån ska betala.
Självklart är MGM den första, han är död… vem ska vi då sätta dit? Hans mamma: som både gått ut tidigare i tidningar om hur hon inte får hjälp, även nu efter dådet: varit med på intervju om sin son. För er som inte fattar så har hon även förlorat någon, en son hon säkert fått kämpa många år med. Jag tror inte hon i sina vildaste drömmar kunde veta vad som skulle ske. Försök att tänka efter innan ni skriver saker om henne, hon är inte sin son. Känner så mkt för familjen som blev drabbad, det ska inte behöva hända om sjukvården fungerar, allra helst psykiatrin, där måste det ske förändringar!! Ibland är inte föräldrar ansvariga för vad som händer deras barn, det gäller naturligtvis inte i alla familjer. Bara värt att nämna, så vi alla tänker på det.