2025-12-27, 14:19
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Skönt att den knarkande mördaren togs av daga innan denne tog livet av alla i huset! Undrar vilka droger den säkerligen självmedicinerande amöban gick på? Man kan alltid tänka sig att de borde försökt övermanna idioten, men inte lätt då denne verkade vara vältränad och tränat, bland annat, boxning vad jag läst.

Att GM valde just detta hus kan vara så slumpmässigt som att BO (mamman) stod och rökte i dörröppningen, eller något, när GM gick förbi och tyvärr såg sin chans... Att poliserna agerat helt rätt, tror jag blir uppenbart när alla fakta lägges på bordet för genomgång.
Citera
2025-12-27, 14:19
Medlem
Grevens sammanfattningar:
Uppdaterad: 27 december 2025

Del 1: Brottsoffer. Relation MGM/BO. Händelsen. Skador. Motiv. Polisarbete.

Del 2: MGM. MGM:s familj. Övriga spår.
Citera
2025-12-27, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argjavelskold
Det är absolut vad jag tror har hänt.

Grannen säger att det var skrik därinne. Jag tror han attackerar dem och håller dem inlåsta tills mamman tillslut försöker fly och dör utanför. Om hon fått GM (helt uppenbart GM och inte MGM här) att rikta uppmärksamheten mot sig själv kanske hon räddade livet på sina döttrar.
Citera
2025-12-27, 14:24
Avstängd
Tanachs avatar
Precis så! Han ska ju ha *charga som en bisonoxe* helt berusad på adrenalin och vansinne. Poliserna måste ha upplevt rena rama skräckfilmen sekunder från att själva bli överkörda. I det läget fanns det nog inte mycket annat att göra än att stoppa honom punkt slut.

Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Skönt att den knarkande mördaren togs av daga innan denne tog livet av alla i huset! Undrar vilka droger den säkerligen självmedicinerande amöban gick på? Man kan alltid tänka sig att de borde försökt övermanna idioten, men inte lätt då denne verkade vara vältränad och tränat, bland annat, boxning vad jag läst.

Att GM valde just detta hus kan vara så slumpmässigt som att BO (mamman) stod och rökte i dörröppningen, eller något, när GM gick förbi och tyvärr såg sin chans... Att poliserna agerat helt rätt, tror jag blir uppenbart när alla fakta lägges på bordet för genomgång.
Citera
2025-12-27, 14:24
Medlem
Släpps någon FUP eller läggs förundersökningen ner när GM dog under gripandet?
Citera
2025-12-27, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersnor
Släpps någon FUP eller läggs förundersökningen ner när GM dog under gripandet?

Kommer inte släppas FUP.
Citera
2025-12-27, 14:29
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Precis så! Han ska ju ha *charga som en bisonoxe* helt berusad på adrenalin och vansinne. Poliserna måste ha upplevt rena rama skräckfilmen sekunder från att själva bli överkörda. I det läget fanns det nog inte mycket annat att göra än att stoppa honom punkt slut.

Jag är glad att även du tillslut insett att polisen gjorde rätt.
Citera
2025-12-27, 14:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Så det finns en möjlighet att han bara ringt på dörren på ett slumpmässigt hus han passerat? Eller stött på offret utanför huset och börjat bråka.

Jag har information som gör gällande att modern var ute i närheten av huset och blev där knivskuren.

Han tog sig därefter in i huset.
Citera
2025-12-27, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Ja, den ena ska inte ens ha kunnat jobba inom Willys alls eftersom hon är under 16år och man är noga med att följa Arbetsmiljölagen.

Helst ska man vara över 18 tom.

Hon fyllde 16 i mars, så hon hade kunnat jobba extra där. Men nu har det väl bekräftats tidigare att tjejerna inte jobbade där.
Citera
2025-12-27, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taurus13
Jag vill bara förtydliga en sak, eftersom det verkar ha blivit en sammanblandning av källor.
I den NSD-artikel som länkats finns inget ordagrant citat från polisen som beskriver händelseförloppet på det sätt du återger. Det enda som uttryckligen anges som ett polisuttalande är formuleringen om att händelsen beskrivs som ”en skräckfilm”.
Övrig information om vad som ska ha hänt är tidningens sammanfattning av vad som hittills är känt. Artikeln redovisar inte tydligt hur dessa uppgifter har inhämtats eller från vilka källor de kommer, och det framgår alltså inte att det rör sig om direkta uttalanden från polisen.

Därvid har du rätt men jag tror sammanfattningen om just den specifika delen är mycket nära sanningen om vad som hände initialt. Men det behöver inte vara exakt så utan mitt inlägg är givetvis en spekulation om förloppet och inget är ännu huggt i sten.

Finns fortfarande ett litet frågetecken, varför valde han just detta hus, slumpen eller han hade bestämt sig på förhand om var han skulle ringa på. Det senare kanske framkommer när man tömt hans möjliga dator, mobil etc. och gått igenom hans verksamhet i sociala medier.
Citera
2025-12-27, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monika9
Mamman till misstänkta mördaren: ”Insåg att han kunde vara farlig”
https://go.squidapp.co/n/sdUQ4tS
Vet inte om nån lagt ut denna artikel redan, men jag blev så upprörd att jag la ut den nu! Återigen psykvården som falerat! Har varit med om liknande , stackars mamman, stackars alla inblandade! Sveriges lagar är åt helvete! Synd om alla!
Precis som tidigare artikeln med mamman så handlar allt om om hur synd det är om henne och hon inte gjort något fel minsann. Gillar uppmärksamhet gör hon uppenbarligen.

Talades om att hon är narcissist och det verkar stämma.
Citera
2025-12-27, 14:34
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Nja finns nog ingen koppling så sett då BO jobbat som civilanställd.
Tror inte det finns något sånt, BO & GM har inga kopplingar till varandra.
BO umgicks inte med styvpappan eller någon annan från GMs familj.
Annat än att i mindre samhällen, finns alltid någon gemensam bekant.
Man känner igen dom som arbetar på apoteket, bolaget, VC osv. osv.
Undrar faktiskt om det inte är så att GM övernattat på Willys lager.
Stämmer mer överens med varifrån han egentligen tog sig till brottsplatsen.
Att den första GM stötte på utomhus, då han gick därifrån, var BO.
Sen kunde han ta sig in i huset & känna ruset av makten över sina offer.
Att GM varit i psykos redan under natten, BO kände han igen på utseendet.
Annica var en ordentlig kvinna & döttrarna var inte med drägg som GM.

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har information som gör gällande att modern var ute i närheten av huset och blev där knivskuren.

Han tog sig därefter in i huset.

Exakt min misstanke.
GM bör ha kommit från en närbelägen byggnad eller hus där natten tillbringats.
Har svårt att se att GM gått ända från hemmet utan hitta ett lämpligt offer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in