Citat:
Ursprungligen postat av
Taurus13
Jag vill bara förtydliga en sak, eftersom det verkar ha blivit en sammanblandning av källor.
I den NSD-artikel som länkats finns inget ordagrant citat från polisen som beskriver händelseförloppet på det sätt du återger. Det enda som uttryckligen anges som ett polisuttalande är formuleringen om att händelsen beskrivs som ”en skräckfilm”.
Övrig information om vad som ska ha hänt är tidningens sammanfattning av vad som hittills är känt. Artikeln redovisar inte tydligt hur dessa uppgifter har inhämtats eller från vilka källor de kommer, och det framgår alltså inte att det rör sig om direkta uttalanden från polisen.
Därvid har du rätt men jag tror sammanfattningen om just den specifika delen är mycket nära sanningen om vad som hände initialt. Men det behöver inte vara exakt så utan mitt inlägg är givetvis en spekulation om förloppet och inget är ännu huggt i sten.
Finns fortfarande ett litet frågetecken, varför valde han just detta hus, slumpen eller han hade bestämt sig på förhand om var han skulle ringa på. Det senare kanske framkommer när man tömt hans möjliga dator, mobil etc. och gått igenom hans verksamhet i sociala medier.