2025-12-28, 00:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Då måste det vara någon som kan området bra. Aldrig att någon i förbifarten kl 02 på natten, tar till sig denna info, att bryggområdet är ett av få ställen runt sjön, som det går att nå med bil.

Är rätt säker på att GM Och kvinnan känner varann sen tidigare gm måste också ha bra lokal kännedom. Tippar på ett psycho ex
Citera
2025-12-28, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Nu är det inte media som löser brott, det är polisen.

Vad kallar du Efterlyst?
Citera
2025-12-28, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zvazi
Många människor försvinner dagligen, men just detta fall fått så mycket uppmärksamhet i media. Finns det någon anledning till det?
För att det hänt ett brott likt Elin Krantz uppenbarligen? En potentiell mördare är lös? Stor skillnad
Citera
2025-12-28, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ronny.von.pepper
Länk?

Verkar inte kunna länka men:

Facebook - Ev* R*ntzén - inlägget med efterlysningen - under kommentaren ”till er som känner mig….. Min dotters kompis”
Citera
2025-12-28, 00:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Ja, det mesta tyder väl på att slumpen har gjort henne till offer. Hon befann sig på fel plats vid fel tidpunkt, vilket möjliggjorde gärningsmannens agerande. Att det handlar om ett sexuellt motiv tror jag man kan vara rätt säker på, men var gärningsmannens avsikt att överfalla och plocka med henne? Det är faktiskt rejält udda och innebär ett ganska stort risktagande. Det går ju faktiskt inte att utesluta att hon är i livet nånstans.

I de flesta fall gäller:
• kort förflyttning
• låg ansträngning
• snabb lösning i stunden

Alltså:
• inte “långt bort”
• inte avancerat
• inte dramatiskt

Människor i stress väljer det enklaste som finns till hands.

Såhär säger AI om liknande incidenter. Kan Polisen göra det för avancerat?
Citera
2025-12-28, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Jag hittade bilden på Facebook, hennes sida, efter att nån här på tråden påstått att han sett ärr på armarna. Trodde inte på det, men om det är rätt person så är ju fallet så om man kollar noggrant. Men jag vill verkligen inte lägga ut och sprida bilden här. Känns inte rätt efter omständigheterna...

Menar du bilden när hon har röd topp? Vänstra armen? Svårt att se men jag tyckte det såg ut som fjällande hud efter solbränna eller kanske gammal brandskada
Citera
2025-12-28, 00:07
Medlem
Gissar på svensk incel som planerat detta och slumpvist valt henne. Antingen är han smart och har koll på kameror eller så är det en idiot som kommer åka fast närsomhelst oavsett vad bör horungen åka fast asap. Då han är kapabel att göra detta igen om han inte åker fast likt Anders Eklund.
Citera
2025-12-28, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PoorDandelion
Jag har hittat en Pinterest tillhörandes en M* T*rnblom. Det *kan* vara nån annans än BO men för 2-3 år sedan skapade denna person flera album där med ord som “baby shower”, “bröllop”, “brudklänningar” och “barnrum”. Hennes Instagram och Facebook följer samma kontonamnsformat med förnamnefternamn.

Om detta är BO’s Pinterest, kan detta stärka teorin om att hon haft eller har ett förhållande. Hon verkar inte vara gift enligt hemsidorna med info om henne, kanske var denna relation våldsam och personen vill hämnas för att hon inte gifte sig? Osv. Spekulererar nu.

Länk till Pinterest: https://se.pinterest.com/mytornblom/

*1 = y, *2 = ö
Bra fiskat! Detta kan vara intressant för polisen. Kanske att detta har med ett ex att göra. Återstår att se men att de spärrat av vid sjön nu ger mig en dålig känsla och att hon tyvärr inte lever. First 48h är avgörande i sådanna fall
Citera
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zvazi
Många människor försvinner dagligen, men just detta fall fått så mycket uppmärksamhet i media. Finns det någon anledning till det?

I Sverige? Försvinner någon under dessa omständigheter dagligen?
Citera
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Menar du bilden när hon har röd topp? Vänstra armen? Svårt att se men jag tyckte det såg ut som fjällande hud efter solbränna eller kanske gammal brandskada
Ja, hon har röd topp på den bilden. Med Café Latte och brownie framför sig...och en stjärntatuering på armen. Om det är hon så...näää, inte fjällande hud. Det är långa och korta strimmor på båda armarna. Kan väl inte bara vara bilden heller?! Näe, jag hade aldrig ens zoomat sånt om inte nån jeppe skrivit det, men jag tycker mig se det....kan vara fel. Förmodligen.....
Citera
Medlem
snusmumrik50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsoppa
Profilbilden, zooma in på armen med tatueringen
Vad ska man se där?
Jag ser en normal arm.
Citera
2025-12-28, 00:12
Medlem
Yoweris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Followtherainbow
Är rätt säker på att GM Och kvinnan känner varann sen tidigare gm måste också ha bra lokal kännedom. Tippar på ett psycho ex

Håller med. Har tyvärr varit i Salem en del och det är inget ställe man kan om man inte tvingats vara där. Mycket natur som försvårar sökinsatsen. Garnuddens naturreservat längs med Uttran blinkar tyvärr rött. Jag hoppas att jag har fel och önskar innerligt att flickan är oskadd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in