Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-12-27, 23:29
Medlem
Denna tråd:
(FB) Försvarsmakten i insats pga mystisk farkost i vattnet vid Musköbasen 2025-12-25

Uppstod en diskussion om boken ”Björnen kommer” som handlar om överdrivna, felaktiga eller missvisande slutsatser om hotet från öst. Exempelvis togs det upp att det historiskt visat sig vara ljud från simmande mink som misstagits för ubåt.

Dessa inlägg blev borttagna. Enligt mig så bidrar dessa inlägg med historisk relevans och nyansering till den aktuella händelsen och bör rymmas inom topic. Att radera dessa inlägg är att tysta diskussionen och det blir istället endast vissa åsikter och perspektiv som får finnas. Det är dåligt.

PM till mod har ej besvarats. Mod har varit aktiv efter att PM har skickats.
Senast redigerad av LaneHaj 2025-12-27 kl. 23:40.
Citera
2025-12-27, 23:41
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
Denna tråd:
(FB) Försvarsmakten i insats pga mystisk farkost i vattnet vid Musköbasen 2025-12-25

Uppstod en diskussion om boken ”Björnen kommer” som handlar om överdrivna, felaktiga och missvisande slutsatser om hotet från Ryssland. Exempelvis togs det upp att det historiskt visat sig vara ljud från simmande mink som misstagits för ubåt.

Dessa inlägg blev borttagna. Enligt mig så bidrar dessa inlägg med historisk relevans och nyansering till den aktuella händelsen och bör rymmas inom topic. Att radera dessa inlägg är att tysta diskussionen och det blir endast vissa åsikter och perspektiv som får finnas.

PM till mod har ej besvarats. Mod har varit aktiv efter att PM har skickats.

Kanske skulle du kunna bidra med det PM du skickat (och när för tydlighetens skull)?
Citera
2025-12-28, 01:32
Medlem
argaangelicas avatar
Var är din del av konversationen med mod?

(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator
Citera
2025-12-28, 02:07
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica

Om inget PM besvarats finns ingen konversation att lägga ut. Frågan är istället om det gått 24 timmar, vilket är lite oklart.
Citera
2025-12-28, 02:24
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Om inget PM besvarats finns ingen konversation att lägga ut. Frågan är istället om det gått 24 timmar, vilket är lite oklart.

Det finns ett ut-pm från TS!
Citera
2025-12-28, 02:27
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Det finns ett ut-pm från TS!
Vi får väl anta att det på något sätt motsvarar vad som står i förstainlägget?
Citera
2025-12-28, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Ja det har gått 24 timmar
Citera
2025-12-28, 08:49
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ja det har gått 24 timmar

Posta ditt PM då.
Citera
2025-12-28, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Kanske skulle du kunna bidra med det PM du skickat (och när för tydlighetens skull)?

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Posta ditt PM då.
I PM står i princip det som står här i TS. Plus tilläggsfrågan: ”varför togs inläggen bort?”
Citera
2025-12-28, 09:25
Moderator
Maviels avatar
Citat:
I PM står i princip det som står här i TS. Plus tilläggsfrågan: ”varför togs inläggen bort?”

Posta det då så vi vet vilken moderator det berör och om det gått 24 timmar. Utan denna kommer tråden att låsas då det är oklart om du följt rutinen. Jag ger dig lite tid här under dagen.

/Moderator
Citera
2025-12-28, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Posta det då så vi vet vilken moderator det berör och om det gått 24 timmar. Utan denna kommer tråden att låsas då det är oklart om du följt rutinen. Jag ger dig lite tid här under dagen.

/Moderator

Den 26/12 kl 20.47 skickas följande PM till T-80U:
Citat:
Hej,

Jag deltog i denna tråd:

Ser att våra inlägg är borttagna. Jag anser att inläggen var ontopic, och att dom bidrog med ett historiskt sammanhang till topic.

Varför blev inläggen borttagna?

Jag fick svar att kontakta vf. Den 27/12 kl 05.38 skickas samma PM till vf. Jag ser att vf varit aktiv runt kl 15.30 via posthistorik.

Nu är det den 28/12 kl 09.34. Det är om jag räknar rätt mer än 24 timmar.
Citera
2025-12-28, 09:36
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Den 26/12 kl 20.47 skickas följande PM till T-80U:

Jag fick svar att kontakta vf. Den 27/12 kl 05.38 skickas samma PM till vf. Jag ser att vf varit aktiv runt kl 15.30 via posthistorik.

Nu är det den 28/12 kl 09.34. Det är om jag räknar rätt mer än 24 timmar.

Om vi ska vara petiga så hade det inte gått 24 timmar när denna tråden startades vilket är meningen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in