Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-27, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ICK
Ser dock inte ut som bergviks brygga om man kollar bilden på aftonbladet (i slutet av artikeln).

https://www.aftonbladet.se/a/ExWKLG?utm_source=androidapp&utm_medium=share
Det ser ut som bryggan ligger på en annan brygga närmre marken? Är det den bilden du menar?
Citera
2025-12-27, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Står ju i tidningarna, man får ju göra lite själv. Står ju att vänner har bekräftat att de är hennes tillhörigheter

Ellerhur.. tragiskt att dessa genier sitter och ifrågasätter officiell information. ”Har du källa på det??” - Ja, Mr.Källkritisk. Det har länkats 800 gånger tidigare i tråden du kommenterar.. helt födda i farstun.
Citera
2025-12-27, 23:11
Medlem
Varför är Polisen så extremt förtegna för?

Jag förstår att det på något sätt Handlar om att inte varna eller ge info till GM, men nu när det är i rikets uppmärksamhet, varför inte berätta vad man hittat eller hur utredningsläget ser ut? Dom har väll inte ens sagt om dom utreder att brott kan ligga bakom försvinnandet?

Har för mig att det varit mycket annorlunda med tidigare fall Så som Lisa Holm mm, då var informationen ganska tydlig och snabb.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Tur att du kunde förklara. Du vågar inte riskera att motbevisas?
Motbevisas att jag har fel eller vad menar du? Är det här ärendet personligt för dig? Så som du beter dig känns det verkligen så.
Citera
Medlem
SwedishHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskii
Det har du rätt i, men varför känns det som många dras till vatten för att gömma kroppar? Längs kanten är ju inte så dolt , terrängen o skog borde ju fungera lika bra?

ingen aning. Kanske för att man vill göra sig av med bevis så fort som möjligt, på ett ställe där man tror att det finns minst möjliga potentiella vittnen.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Hade ALDRIG gått den vägen från stationen på natten!! Är detta vanligt i Stockholm? Visseligen kan det hända nåt i stan på upplysta smågator som är öde
Men detta? Nej rena ödemarken
Och att inte komunen tänkt mer på detta utan låter unga kvinnor och män ta sig hem i detta mörker och mörka vinklar o vrår är ofattbart!
Där jag bor har kommunen gjort hela stan säkrare, rensat buskar och mörka ställen. Belysning (svag) lite här och var så man inte ska kunna smyga sig på nån o man har fri sikt.
Skäms kommunen! Är det S styre?
Hon har ju växt upp i området och säkerligen gått samma väg hem, 1000-tals gånger.
Du hade gjort samma sak, även jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Kan det vara Uttringe brygga? Eller Garnudden?

https://images.aftonbladet-cdn.se/v2/images/5ea08e12-3019-430e-b2e1-ef8c9645f717?fit=crop&format=auto&h=467&q=50&w=700 &s=abf28527c63f2a7887c3362df1f08bb703c9e5bc

Nej bergviks brygga skrev nån
https://maps.app.goo.gl/MPxaGCJhuqynXjRk8?g_st=ac
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ronny.von.pepper
Bilden på AB på polisen som fotar på lilla bryggan - hur fan står ABs fotograf i förhållande? Ute i sjön?

Hen har väl antagligen ett väldigt bra objektiv…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ronny.von.pepper
Bilden på AB på polisen som fotar på lilla bryggan - hur fan står ABs fotograf i förhållande? Ute i sjön?
Vet inte om du är seriös, men fotografen står på land.
Citera
2025-12-27, 23:12
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariskvevare
Ellerhur.. tragiskt att dessa genier sitter och ifrågasätter officiell information. ”Har du källa på det??” - Ja, Mr.Källkritisk. Det har länkats 800 gånger tidigare i tråden du kommenterar.. helt födda i farstun.

Så hammaren och buntbanden är hennes. Intressant. Eller inte
Citera
2025-12-27, 23:12
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Hade ALDRIG gått den vägen från stationen på natten!! Är detta vanligt i Stockholm? Visseligen kan det hända nåt i stan på upplysta smågator som är öde
Men detta? Nej rena ödemarken
Och att inte komunen tänkt mer på detta utan låter unga kvinnor och män ta sig hem i detta mörker och mörka vinklar o vrår är ofattbart!
Där jag bor har kommunen gjort hela stan säkrare, rensat buskar och mörka ställen. Belysning (svag) lite här och var så man inte ska kunna smyga sig på nån o man har fri sikt.
Skäms kommunen! Är det S styre?
Har du lämnat Sverige? Där du bor låter för bra för att vara Sverige.
Citera
2025-12-27, 23:13
Medlem
Bilden på nedgången Rönninge station är riktig rysare (artikel DN)
Hade inte känt mig säker på dagen!
Mörka vrår och instängt
Fyyy
Inget säkerhetstänk för fem öre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här