Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
Vad jag tror Kaptenstjärt riktade sig mot var inte att det mer troligt är Alex, Jonte och Felix än Ahmed, Ahmed och Ahmed - utan att det överhuvudtaget skulle vara flera personer inblandade. Risken är stor att vi har att göra med ett fall likt Lisa Holm, Malin Olsson, Malin Lindström, Elin Krantz, Pernilla eller Engla. En del skillnader mellan alla dessa fall så klart, men en minsta gemensamma nämnare är väl att det var en (1) gärningsman. (Ja vi har mordet på Nella med, med två gärningspersoner. Ett väldigt udda fall.)
Tror att GM är boende i området. Kanske 18 till 35 år. Boende hos sina föräldrar eller ensam. Jag vet inte hur den demografiska sammansättningen ser ut i området, men utifrån det lilla vi vet om försvinnandet som sådant tycker jag inte något pekar åt ett specifikt håll, gällande ursprung.
Den främsta gemensamma nämnaren i de fallen är väl ändå att alla förövare var av manligt kön. Rent statistiskt är det väl det som är fallet även nu, om det är så att att My åsamkats skada.
”Inte alla män, men alltid män…”