Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-27, 23:01
Medlem
AB har lagt ut en bild på en polis som undersöker något som ser ut som ett invirat vitt lakan under massa granar.
Citera
2025-12-27, 23:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LaserKEnt
Är det bara jag som tror att GM är inne och läser?

Jag tror att chansen att hitta flickan är väldigt liten just nu… sänder all min värme till familjen

Ärligt talat nu, om det nu är så att man precis mördat en liten tjej. Tror du man går in här och läser då? Man bedövar nog sig brutalt, är mitt uppe i en flykt eller har lämnat in sig. Man sitter väl för i hela världen inte i soffan och läser här?
Citera
2025-12-27, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XO44
Dom har nog hittat kroppen. Varför annars fotografera mot vattnet?
Search and rescue hittade henne säkert.
Det är inget avgörande som har skett, säger Mats Eriksson vid polisen.
Rimmar inte direkt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Då måste det vara någon som kan området bra. Aldrig att någon i förbifarten kl 02 på natten, tar till sig denna info, att bryggområdet är ett av få ställen runt sjön, som det går att nå med bil.

Utan tvekan, ser ut att vara lite av en labyrint att ta sig till just den bryggan dessutom.
Om de nu gjort fynd där så är det absolut en MGM med god lokalkännedom.

Jag fick för mig att det kunde vara mer söderut från föräldrahemmet men så verkar det inte vara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosado
Säker? Bryggan ser mer ut som den vid Karlskronaviksvägen 111.

Den är från privat mark.
Citera
2025-12-27, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Uttran är både namnet på en sjö och ett område (som ligger i ena ändan av sjön Uttran).

Ja, och folk förväxlar sjön med området när de säger att det är långt från Rönninge.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Ja, det kan nog vara så. Det är väl också högst troligt att fyndet har gjorts på samma plats där överfallet har skett. Svårt att komma runt att hon på nåt sätt har tvingats in i eller släpats in i en bil.

Yes. Vilket i sin tur tyder på att GM var obekant för MT. Inte en garanti, men det tyder på det.
Citera
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ICK
Ser dock inte ut som bergviks brygga om man kollar bilden på aftonbladet (i slutet av artikeln).

https://www.aftonbladet.se/a/ExWKLG?utm_source=androidapp&utm_medium=share

Kan det vara Uttringe brygga? Eller Garnudden?

https://images.aftonbladet-cdn.se/v2/images/5ea08e12-3019-430e-b2e1-ef8c9645f717?fit=crop&format=auto&h=467&q=50&w=700 &s=abf28527c63f2a7887c3362df1f08bb703c9e5bc
Senast redigerad av Kaptenstjärt 2025-12-27 kl. 23:06.
Citera
2025-12-27, 23:04
Medlem
Till att börja med väldigt sorgligt detta. Om man har hittat buntband, hammare och hennes hörlurar så ser det ganska illa ut.

Har det inte varit fler överfallsvåldtäkter i södra Stockholm de senaste åren?
Citera
Medlem
laddsteffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenpannkaka
Jag kan bekräfta att trådhörlurar, hammare och bundband hittades. Har hört av säkra källor, vill inte säga mer än så. Dock vet jag inte mer än så i nuläget.
https://ibb.co/01zQ1pR
Vet inte om bilden delats i tråden tidigare, men på denna bild som är tagen samma kväll som postades på systerns privata instagram har hon trådlurar.
Citera
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmmokey
My känns alldeles för normal för att råka ut för massa skit i livet. Detta måste vara en brutal slump situation som uppstått med en galning.

Inte bara "normal" utan en rekorderlig ung kvinna. Pluggar i Lund. Söt, diskret klädd och välskött. Ingenting i utseendet som gav vibbar av några som helst problem. Förmodligen mycket intelligent och försiktig. Förmodligen ingen galen ex pojkvän.

Det kan faktiskt hända att man bara råkar vara på fel plats, vis fel tidpunkt.

PS - Kablade hörlurar är den smarta personens val. Hon är smart. De är enklare att hålla koll på. Får aldrig slut på batteri. Har bättre ljudkvalite.
Citera
2025-12-27, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaLiljan
Tror säkert idioten är inne & läser .

Eller sitter i polisens förvar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto