2025-12-26, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Är ifs in 18 år än. Kanske säger det mesta om hur trygga man är med att han kommer skriva på, att man inte stressar med ungdomskontaktet.
Vi har ett track record som talar emot det tyvärr. Har dessutom hört från folk med mer insyn att det mesta talar för att han lämnar.

Hoppas inte
Citera
2025-12-26, 10:47
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Vi har ett track record som talar emot det tyvärr. Har dessutom hört från folk med mer insyn att det mesta talar för att han lämnar.

Hoppas inte
Han skulle behöva speltid mot seniormotstånd i typ div 1… 😉
Citera
2025-12-26, 11:12
Medlem
Citat:
Han skulle behöva speltid mot seniormotstånd i typ div 1… 😉
Jag hoppas att alla supportrar till 08-lagen vid varje givet tillfälle som ges tar avstånd från hoppandet mellan klubbarna som pågår på ungdomsnivå. Att det finns flera spelare som reppat alla 3 klubbar är vidrigt och något man hoppas slippa se framöver.
Citera
2025-12-26, 11:29
Medlem
Citat:
Jag hoppas att alla supportrar till 08-lagen vid varje givet tillfälle som ges tar avstånd från hoppandet mellan klubbarna som pågår på ungdomsnivå. Att det finns flera spelare som reppat alla 3 klubbar är vidrigt och något man hoppas slippa se framöver.
(BP oräknat)
Spelare byter FRÅN Hammarby då de inte platsar.
Spelare byter TILL Hammarby då de vill vill ha bättre utveckling med spel mot seniorer
Citera
2025-12-26, 11:34
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Det brukar inte vara ett problem så som när seniorer hoppar mellan lagen.
Spelaren ser sitt bästa och väljer själv om det finns konsekvenser han behöver väga in.
Citera
2025-12-26, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
(BP oräknat)
Spelare byter FRÅN Hammarby då de inte platsar.
Spelare byter TILL Hammarby då de vill vill ha bättre utveckling med spel mot seniorer

Citat:
Det brukar inte vara ett problem så som när seniorer hoppar mellan lagen.
Spelaren ser sitt bästa och väljer själv om det finns konsekvenser han behöver väga in.
Kanske skulle exkluderat RoddBull-runkarna från ekvationen.
Citera
2025-12-26, 11:51
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
God Jul till er två och alla andra!

God fortsättning! Sitter med Idis bok i handen och ska läsa den. Har du (eller någon annan för den delen) hunnit läsa den?
Citera
2025-12-26, 11:54
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Kanske skulle exkluderat RoddBull-runkarna från ekvationen.
Självklart önskar man att det inte byts hejvilt. Det är bara troll som Quantum som hejar på det men om vi skulle tappa en talang till er är det förjävligt. Olika måttstockar. Varför vill Saeed lämna? Har du hört något?
Citera
2025-12-26, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Självklart önskar man att det inte byts hejvilt. Det är bara troll som Quantum som hejar på det men om vi skulle tappa en talang till er är det förjävligt. Olika måttstockar. Varför vill Saeed lämna? Har du hört något?
Skönt att höra.

Vad han vill vet jag inte, men att han är missnöjd med hur lite speltid han fått, vilket han ju redan varit ute i media och pratat om. Det jag hört är också att dialogen om ett kontrakt påbörjades ganska sent och att det inte finns någon tydlig plan för honom framöver, vilket talar för en exit. Det var dock en tid sen jag hörde det, så vad som skett därefter vet jag inte.
Citera
2025-12-26, 14:07
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Skönt att höra.

Vad han vill vet jag inte, men att han är missnöjd med hur lite speltid han fått, vilket han ju redan varit ute i media och pratat om. Det jag hört är också att dialogen om ett kontrakt påbörjades ganska sent och att det inte finns någon tydlig plan för honom framöver, vilket talar för en exit. Det var dock en tid sen jag hörde det, så vad som skett därefter vet jag inte.
Nu är ju Hjalmar Ekdal inte representativ för diskussionen men kanske för känslan av att tappa en spelare är ju likadant (i detta fall pga nepotism, okunskap och idioti) och det vill jag aldrig uppleva. Nu blev det ju inget av Kofi Asare men den sved. Till detta kan ytterligare parametrar adderas men det pallar jag inte här. Hoppas det löser sig men skulle inte ta något för givet. Jag är cynisk och Lahdo fyller 18 idag och inferensförmågan är väl ganska okej och Micke talar som Jesper talade om storebror Lahdo. Hoppas jag har fel men om han vill förlänga borde det kommuniceras i dagarna.
Citera
2025-12-26, 15:27
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Vart sa jag att jag hejade på det?
Citera
2025-12-26, 22:05
Medlem
Londons avatar
Citat:
God fortsättning! Sitter med Idis bok i handen och ska läsa den. Har du (eller någon annan för den delen) hunnit läsa den?

God fortsättning!

Tack för ditt inlägg på julafton. Blir bättre för varje gång jag läser det (mitt svar reflekterade inte det i salongen ).

Vad gäller Idis; valde att lyssna på den som ljudbok. Förutsatte att den skulle handla mer om DIF/DFG kontra det personliga bakom. Ingen feel-good direkt.

Mörk och tillsynes väldigt ärlig. Smal målgrupp för boken gissar jag och kommer aldrig förstå varför man uppsöker våld men har samtidigt svårt att inte kunna uppskatta personen bakom. Lojalitet i alla dess former kommer jag alltid begripa. Komplext.

Har själv aldrig befunnit mig i hans miljö. Närmst var att bli sänkt utanför Oxid av en ung man med DFG tatuerad på underarmen för typ 20 år sedan. Ett par ramsor senare var vi bästa vänner för kvällen haha.

Kan någonstans också känna att vakten utanför cafét borde blivit sänkt. Rätt och fel som sagt…

Joakim finns att lyssna på i egen person i DIF-podden från någon vecka sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in