2025-12-27, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Eftersom att du frågar.

Slängt sopor.

Matat en katt.

Kollat brevlådan.

Gått en motionspromenad.

Hörde ett oljud inifrån grannfastigheten och ville inte senare riskera att anklagas för att vara likgilitg.

Behövs fler alternativ kan jag nog klara ett par till.

På ngt sätt så gissar jag att du har rätt.... Jag var väldigt insatt i ett Mord och mordförsök i mina hemtrakter för 6 månader sedan, finns likheter
Citera
2025-12-27, 22:10
Medlem
Jag är gammal kollega med mamman till GM. Vi jobbade i vården tillsammans och hon är väldigt lugn, trygg och arbetssam. Det finns ingenting konstigt som utmärker sig med henne. Jag har inget annat än sympatier för denna kvinna. Hon har inte haft det lätt med denna psykotiska son. Har läst mycket i tråden och det står mycket osanningar och påhitt om henne. Jag hoppas hon är skonad från att läsa det.
Citera
2025-12-27, 22:12
Medlem
mammamia32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Det går inte att omyndighetsförklara en person i Sverige, det togs bort 1989.
Däremot kan en förvaltare förordnas åt en person som är ur stånd att vårda sig och sin egendom.

Även det är svårt och en komplicerad process. En sak är om personen själv önskar en förvaltare och ger samtycke till detta då är det något enklare. Det ska vara svårt att få en person omyndigförklarad!
Citera
2025-12-27, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
De mentalsjuka har ju ofta ingen annan anhörig än en äldre, mor och far, bör också vara dom som känner sitt barn bäst oavsett om det är en vuxen eller inte.

Det är dags att psykvården börjar lyssna och lita på sjuka och deras anhöriga.

Jag hoppas att den som beslutade att mördaren här skulle skickas hem mår riktigt jävla dåligt för resten av sitt liv för vad den har ställt till med.

Är en människa farlig ska den sitta inlåst.

Verkar som att du ofta väljer att hamna i en principiell diskussion.

Jag försöker nog mest titta på omständigheterna som är rådande för stunden när det gäller det aktuella brottet, men det kanske är fel?

Whataboutism var ju lite hett ett tag men jag har svårt för det. Ibland känns det som att folk gärna vill glömma att en mamma blivit mördad i ett vansinnesdåd och hennes barn har fått uppleva dom djupaste kval.

Det är nog fler än mamman till GM och någon läkare som borde må dåligt efter det som har hänt.
Citera
2025-12-27, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Route67
Nej. Mina hundar har inte luktat på ett blodigt lik.

Det här håller på att spåra OT. Ville bara säga att jag tror han var inne i huset tsm med brottsoffret innan hon blev mördad. Jag tror att det eskalerade i loppet av två timmar.

Jag kan ha helt fel.
Troligtvis går polisen ut med mer info måndag.

Tror också de var inne med tanke på att grannen hört skrik inifrån huset på morgonen. När hon försökte ta sig ut, genom exempel altandörr, faller hon och dör alternativ att han jagar efter och hugger.
Citera
2025-12-27, 22:16
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
En nära vän från Försvarsmakten beskriver AG i en kommentar på fb:

”En väldigt snäll, omtänksam & fin människa. Oerhört livfull, energisk & ett bubblande skratt som alltid låg nära till hands. Hon var sällan stilla, hade alltid något projekt på gång. Tränade mycket & var i väldigt bra form.”

Mer ologiskt om hon inte var uppe med tuppen & gick ut.

Kan ju varit så att de tränade på samma ställe i Boden. Kanske frågade BO om GM använde anabola eller ännu värre att han sålt till någon. Nu firade inte GM julafton som de flesta andra så han beslutar sig efter en sömnlös natt att göra ett besök på hennes adress. Sen vet vi hur det hela slutade. I en psykos så kan tankarna förstärkas och manifesteras i ett extrem hat och vrede.
Citera
2025-12-27, 22:17
Medlem
mammamia32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
mammamia32, en vänlig frågeställning, är du en av dom som brukar vara intagna? Du kanske kan dela med oss andra dina erfarenheter istället för att fara omkring som en galen höna mot vett och reson!

Mot vätt och reson. Förväntar mig ingen annan kommentar från en som dig som spammat tråden med vilda spekulationer och anklagelser om båda ena och andra. Blir du intagen på rättspsyk. nån gång så får du träffa mig! Det är jag som kommer vakta dig när du ligger på bältessäng och även jag som kommer ge dig en spruta när du tar helt av.
Citera
2025-12-27, 22:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Var exakt hittades hon ?

Det vet vi inte, därför märkligt att folk tycker det är konstigt att ingen upptäckte henne, varken hundar eller människor.
Citera
2025-12-27, 22:18
Medlem
Finns de några långa straff man kan få utan att skada nån? Swisha lite för mkt?

Så man kan som psyksjuk utföra dessa och bli inlåst
Citera
2025-12-27, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Var det mamman som öppnade ? Verkar ju konstigt eftersom hon hittades utomhus. Hon kan ju iofs ha stapplat iväg ut några meter, men vet nån var exakt hon hittades ?

Min enfaldiga logik säger mig att mamman kunde ha försökt avleda GM från sina döttrar genom att röra sig ut från huset och samtidigt försöka få grannarnas uppmärksamhet.

Men å andra sidan borde en mamma göra motsatsen och röra sig inåt för att försöka skydda sina barn.
Citera
2025-12-27, 22:20
Medlem
mammamia32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Är du slö i huvudet? Han sökte akutpsykvård dag eller dagar innan, avvisades, sedan knivade han utrikesminister. Om han fått vård hade Anna Lindh levt idag!

Ännu mera spekulationer från sin sida! Du vet inte det om A. L kunna varit räddad om han hade fått vårt. Psykiatriska diagnoser är långt mera komplexa än så. Det finns de som har pågående vård i åratal som ändå får nåt psykbryt och gör mycket allvarliga brott.
Citera
2025-12-27, 22:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trams82
Tror också de var inne med tanke på att grannen hört skrik inifrån huset på morgonen. När hon försökte ta sig ut, genom exempel altandörr, faller hon och dör alternativ att han jagar efter och hugger.

Kan väl lika gärna varit flickorna som skrikit, det var som en skräckfilm enligt polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in