2025-12-27, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
när jag skummade igenom nyhetsflödet idag så stod det att gm hade ringt på ytterdörren och sedan när bo öppnade högg han ned henne direkt?

men nu hittar jag det inte? har jag sett i syne eller har det redigerats bort?

någon annan som såg detta?

kanske bara någon som gissade?

annars måste det ju vara något som dottern sagt?

Jag har också läst det. Polisen berättade att MGM ringde på och sedan attackerade när hon öppnade. Ska se om jag hittar tillbaka till det. Tror att det var NSD som hade den texten.
Citera
2025-12-27, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammamia32
Psykvården har inte fungerat i Sverige på decennier. Jag vet för jag jobbar där å har sett hur nerdragningarna har påverkat många människor. Jag känner med mamman. Att överge sitt barn med psykisk ohälsa det gör ingen frisk mamma. Men ingen som inte varit i samma sits som hans mamma vet vad jag pratar om. Om mamman läser detta; kram till dig, jag vet du kämpat olidligt länge med allt och utan att få tillräckligt med stöd.
Hon verkar ju inte alls ha kämpat och försökt vara en bra mamma. Hon verkar ju inte ha brytt sig för 5 öre om sina barn. Så av mig får hon ingen jävla kram!
Citera
2025-12-27, 21:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Route67
Nej. Mina hundar har inte luktat på ett blodigt lik.

Det här håller på att spåra OT. Ville bara säga att jag tror han var inne i huset tsm med brottsoffret innan hon blev mördad. Jag tror att det eskalerade i loppet av två timmar.

Jag kan ha helt fel.
Troligtvis går polisen ut med mer info måndag.

I allra högsta grad on topic varför ingen hittade kvinnan liggande på fastigheten, särskilt när du menar att en grannes hund borde reagerat.

Jag tror att kvinnan mördades utomhus innan mördaren gick in i huset, jag tror också att han befann sig där inne runt fyra timmar.
Citera
2025-12-27, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarahsamarit
Jag har också läst det. Polisen berättade att MGM ringde på och sedan attackerade när hon öppnade. Ska se om jag hittar tillbaka till det.
Var det mamman som öppnade ? Verkar ju konstigt eftersom hon hittades utomhus. Hon kan ju iofs ha stapplat iväg ut några meter, men vet nån var exakt hon hittades ?
Citera
2025-12-27, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
GM har varit myndig i flera år. Det är honom vården ska lyssna på, inte mamman.

Det kan säkert komma som en chock för många när man fyller 18år så förändras väldigt mycket.
Medveten om det, men om en person är psykotisk så borde det ändå finnas fog för att lyssna på anhöriga.
Citera
2025-12-27, 21:44
Medlem
mammamia32s avatar
Exakt! att få någon omyndigförklarad i Sverige är svårt och ska således också vara det. Han var myndig, en vuxen människa vars mamma kämpade att få hjälp till sin son.

Citat:
GM har varit myndig i flera år. Det är honom vården ska lyssna på, inte mamman.

Det kan säkert komma som en chock för många när man fyller 18år så förändras väldigt mycket.
Citera
2025-12-27, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
I allra högsta grad on topic varför ingen hittade kvinnan liggande på fastigheten, särskilt när du menar att en grannes hund borde reagerat.

Jag tror att kvinnan mördades utomhus innan mördaren gick in i huset, jag tror också att han befann sig där inne runt fyra timmar.
Men varför skulle kvinnan ha befunnit sig utomhus på morgonen ?? Vad gjorde hon ute ?? Det verkar ologiskt!
Citera
2025-12-27, 21:46
Medlem
mammamia32s avatar
Hur vet du det? eller är de dina egna fördomar som spelar dig ett spratt? Envar frisk mamma kämpar för sina barn, även efter de blivit vuxna. Detta är ett sorgligt resultat av att en person haft psykisk ohälsa längre tid och inte fått nödvändig vård och behandling.

Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Hon verkar ju inte alls ha kämpat och försökt vara en bra mamma. Hon verkar ju inte ha brytt sig för 5 öre om sina barn. Så av mig får hon ingen jävla kram!
Citera
2025-12-27, 21:46
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammamia32
Vad menar du specifikt att mamman skulle gjort? Tror du inte hon framfört detta otaliga gånger?! Du verkar va lite korkad eller inte känna till hur psykvården funkar i Sverige i dag. Om patienten vid handräckning av polis kommer in till ex, vis St. Göran Psyk så skrivs de ut så fort de säger de inte är suicidal. De räcker inte med att mamman säger "han kommer skada någon allvarligt eller sig själv!. De har inte lagen att kunna agera. Hon kan ringa polisen säga samma sak, men det ända de gör är att köra in akut till Psyk där han samma dag släpps ut igen. SÅ vad tänker du hade behövts göra i detta fall?

Jag menar ingenting, jag svarade på en fråga, någon som undrade hur det kom sig att vården släppte ut mördaren trots att mamman påstod att han är farlig.

Ska du kommentera andras inlägg gör du klokt i att följa citatkedjan bakåt för att förstå i vilken kontext ett inlägg är författat.
Citera
2025-12-27, 21:47
Medlem
Citat:
Känns ju fräscht att skylla dådet på skattesänkningar..
Tydligen finns en gräns hur mycket pengar man kan ta ur psykiatrivården innan vanligt folk tas av daga och deras barn kidnappas i sina hem. Kan räkna upp åtminstone 10 dödsfall på rak arm som troligtvis inte hade behövt inträffat om rätt insatser sats in i tid. Men det verkar som att ett par dödsfall om året är en del av senaste kalkylen
Citera
2025-12-27, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonungensRiddare
Blandar du inte ihop saker?
Att skjuta godkänt var 18'e månad har ingenting att göra med hur ofta man tränar...
Eller menar du att alla poliser i yttre tjänst obligatoriskt ska träna pistolskytte några ggr i veckan?

Absolut så bör man träna minst en gång i veckan. Det är ett stort ansvar att bära vapen.
Citera
2025-12-27, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mördarens mor anser ju att vården svikit sonen, hon säger att han är farlig, vården skickar hem honom som ofarlig.

Hur orkar du gishgalopa och bygga halmgubbar, svårt att föra en saklig diskussion.

Ja hon anser det och det gör väl rätt många som har anhöriga som hamnat i liknande karusell? Mig själv inkluderad.

Det är lite svårt när det gäller socialen och vårdapparaten. Man hör mest om anhöriga som menar att dom gjort för mycket eller för lite.. nästan aldrig om dom som faktiskt lyckats hjälpa sig själva genom det stöd dom faktiskt fått eller dom som misslyckats trots allt stöd dom fått.

Ska man börja tillåta äldre släktingar ha för mycket inverkan på hur vården ska agera när det gäller vuxna individer enbart pga släktskap så riskerar man att hamna på ett sluttande plan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in