2025-12-27, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umarell
”Han var känd av polisen sedan tidigare, bekräftar P-O Andersson.

– Till viss del var han känd av oss, men man kan vara känd för polisen på många olika sätt.” /AB

Det där tyder väl på antingen psykisk sjukdom eller knarkare.
Det fetade visade sig väl stämma. Trist. Men tvångsvård är det inte om det är som det beskrivs i artikeln.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/misstankte-garningsmannens-mamma-behovde-hjalp
Citera
2025-12-27, 20:29
Avslutad
Återigen, psykisk ohälsa. Alltså, detta jävla pissland vi bor i - är kapitalt misslyckade med att hantera dessa värdelösa människor mes psykisk ohälsa. Om man får säga vad man egentligen tycker borde man ställa upp samtliga och utdela varsitt nackskott, dom ställer ju bara till med en massa skit.

Detta med just psykiskt ohälsa har spårat ut fullständigt på senare tid, läser det lite titt som tätt tycker jag.

Skönt att han dog av sina skador, han är inte ens värd smutsen under mina skor.
Citera
2025-12-27, 20:31
Avslutad
Svåra besvär tiden innan dådet:
- "Jag insåg att han kan vara farlig mot sig själv eller andra, när han var på botten av sina diagnoser. Jag hade varit rädd för honom ett tag och börjat låsa sovrumsdörren när jag sov, då jag märkte att han inte var sig själv", säger hon till NSD.
- Efter att ha slutat med medicinen blev mannen tvångsinlagd på psykiatrin den 17 december.
- "Jag blev så lättad när han fick beviljat tvångsvård, jag kände att de räddade livet på honom eller någon annan" säger mamman.
- Mannen blev utskriven efter en dag. Av vården ej bedömts vara en fara för sig själv eller andra.
- "Jag är jättebesviken på vården", säger mamman.

Vården återigen, är ett jävla skämt och sköts så jävla dåligt. Politikerna eller vilka idioter det nu än är som styr & ställer med vården som har med psykiatrin att göra är fullständigt jävla odugliga, det här händer ju om & om igen, dessa avarter med psykisk ohälsa - kryllar ju fan av dem.
Citera
2025-12-27, 20:32
Medlem
Ja. Vad vi behöver är duktiga kunniga läkare i detta landet och vänliga sjuksköterskor med hjärtat på rätta stället
Citera
2025-12-27, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Om det som det i nuläget verkar, att GM och offer (offren) inte hade någon naturlig koppling så kan just annonsen vara en pusselbit initialt som placerar GM på just denna adress. Jag brukar ogilla slumpen men det mesta tyder faktiskt på slumpen av vad som framkomit i detta fall.
Det ligger nog i allas natur att vilja veta "varför" men vi kanske aldrig får det svaret tyvärr.

En slump kan det på sitt sätt ha varit. Hon kanske sa till honom, vad gör du här på min gård, du verkar påverkad, och det räckte för att det skulle slå slint. Fel person att säga det till på fel dag. Intressantare än så behöver det inte ha varit. Alla vill ha ett motiv för att hitta någon slags förklaring i det meningslösa.
Citera
2025-12-27, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Släktskap kanske

Jag fattar ingenting. Vem med vem? Vad har det med mordet att göra? Vad menar du?
Citera
2025-12-27, 20:37
Medlem
Steinarrs avatar
Hur kunde man låta denna person få lämna psyket efter bara 24 timmar när hans mamma klart och tydligt sade att han var en fara för andra?

Detta är ett haveri utan dess like.

Denna person hade aldrig blivit utsläppt efter bara ett dygn för 30 år sedan.
Senast redigerad av Steinarr 2025-12-27 kl. 20:41.
Citera
2025-12-27, 20:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Route67
Nog tror jag GM och BO var inne i huset först.
Grannen hörde att "det var livat" på morgonen då han gick en promenad med hunden.

Om det låg en mördad kvinna utomhus redan då så borde hunden ha reagerat på det. Och någon borde ha sett det. Ca 09.00

Så det är väl lika troligt att de grälade högljutt, ett skrik hörs, döttrarna vaknar och det blir 3 mot 1.
Han tar en kniv på köket och jagar kvinnan som springer ut.
En av döttrarna larmar kring 11.

Varför borde hunden reagerat på ett lik och på vilket vis skulle den reagerat och om hunden noterade ett lik, hur skulle grannen veta att det var ett lik hunden noterade i sitt medvetande?
Citera
2025-12-27, 20:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Hur kunde man låta denna person få lämna psyket efter bara 24 timmar när hans mamma klart och tydligt sade att han var en fara för andra?

Antagligen för att läkare inte accepterar att människor känner sig själv och sina nära bättre än läkaren, att trampa på en läkares auktoritet och omdöme är värre än att svära i kyrkan.
Citera
Medlem
Citat:

40 miljarder skattesänkningar och 30 miljarder i slopad matmoms ska ju komma nånstans ifrån. Hoppas det är skönt att falukorv och 6-pack pilsner är 2 kr billigare. Och det är bara senaste budgeten, Reinfeldt fick väl igenom ~ 300 miljarder i skattesänkningar och inkvartering av ~ 1,5 miljoner människor som behöver alla världens stöd så... man kan hoppas på bättre tider men realistiskt - hur fan kravlar vi oss ur det här
Senast redigerad av Ilrvrm 2025-12-27 kl. 20:52.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argjavelskold
Det är den yngre dottern som är allvarligt skadad och har flugits till Uppsala.

Är du säker?
I stand corrected.
Citera
2025-12-27, 20:44
Medlem
Citat:

Nåt är fel i dessa "utslussningar"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in