Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-27, 19:58
Medlem
homenzinhos avatar
Ja, där går du med din hund som vankar fram och tillbaka i det väl tilltagna kopplet, så att cyklister som kommer bakifrån får tvärnita för att inte dela odjuret i två stycken.

Och där går ni, tre pers i grupp, över hela den kombinerade cykel- och gångbanan, som om ni ägde stället. Men jösses vad rädda ni blir när en cyklist flyger förbi alldeles alldeles tätt om jackan!

Och där står Agda och Agnes att prata, mitt i gångbanan! Inte en tanke på att gå avsides för detta ändamål, utan man spärrar så gärna andra medtrafikanter.

Varför gör ni på detta viset, ärthjärnor?
Citera
2025-12-27, 20:04
Medlem
Ja jag blir väldigt sur på dom som går brevid varandra på cykelbanor.
Dom tänker inte alls.
Och blir arga om man plingar på dom.
Citera
2025-12-27, 20:07
Medlem
Har nu ordnat ett elektroniskt cykelhorn med 120db+, går folk på cykelbanan blir de snart varse att de bör se sig för, det är dom som har väjningsplikt, inte jag.
Citera
2025-12-27, 20:27
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Har nu ordnat ett elektroniskt cykelhorn med 120db+
Vilket då, länk?
Citera
2025-12-27, 20:29
Medlem
laughingducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av homenzinho
Ja, där går du med din hund som vankar fram och tillbaka i det väl tilltagna kopplet, så att cyklister som kommer bakifrån får tvärnita för att inte dela odjuret i två stycken.

Och där går ni, tre pers i grupp, över hela den kombinerade cykel- och gångbanan, som om ni ägde stället. Men jösses vad rädda ni blir när en cyklist flyger förbi alldeles alldeles tätt om jackan!

Och där står Agda och Agnes att prata, mitt i gångbanan! Inte en tanke på att gå avsides för detta ändamål, utan man spärrar så gärna andra medtrafikanter.

Varför gör ni på detta viset, ärthjärnor?

” Inte kasta sten i glashus ”

Händer lika ofta jag ser cyklister i bredd på vägen 🤔
Citera
2025-12-27, 20:36
Medlem
Teus avatar
Citat:
Har nu ordnat ett elektroniskt cykelhorn med 120db+, går folk på cykelbanan blir de snart varse att de bör se sig för, det är dom som har väjningsplikt, inte jag.
Andra fordon ja. Inte för att det spelar någon roll när cyklister alltid tror dom har företräde. Det spelar ingen roll om man står i sandlådan med ungarna, nog fan kommer det någon tvåhjulad idiot som förtjänar spö.

Är det sunkigt underlag på trottoaren går jag på cykelbanan med barnvagnen. Har ni problem med det är det ert problem.

Och lär er leda era jävla cyklar.
Senast redigerad av Teu 2025-12-27 kl. 20:41.
Citera
2025-12-27, 20:48
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex-tuta
Ja jag blir väldigt sur på dom som går brevid varandra på cykelbanor.
Dom tänker inte alls.
Och blir arga om man plingar på dom.
Och blir arga om man inte plingar på dem.

"Damned if you do. Damned if you don't"
Citera
2025-12-27, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Är det sunkigt underlag på trottoaren går jag på cykelbanan med barnvagnen. Har ni problem med det är det ert problem.
Gnäll då inte om du blir påmind om att du gör fel.
Citera
2025-12-27, 21:47
Medlem
Teus avatar
Citat:
Gnäll då inte om du blir påmind om att du gör fel.
Kommer bara ignorera idioterna. Bygger man nya cykelbanor och låter trottoaren förfalla får man acceptera att folk börjar gå på cykelbanan.
Citera
2025-12-27, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Vilket då, länk?
Orkar inte länka, amazon.se.
Laddbart batteri, inte dyrt alls. En bra bit under 200 spänn.
Senast redigerad av Nypan-sr 2025-12-27 kl. 21:53.
Citera
2025-12-27, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Kommer bara ignorera idioterna. Bygger man nya cykelbanor och låter trottoaren förfalla får man acceptera att folk börjar gå på cykelbanan.
Och du får acceptera att det är du som gör fel enligt lagen, orsakar du en olycka på cykelvägen och går därifrån åker du på smitning, det kan leda till böter, fängelse och indraget körkort.
Citera
2025-12-27, 21:55
Medlem
Teus avatar
Citat:
Och du får acceptera att det är du som gör fel enligt lagen, orsakar du en olycka på cykelvägen och går därifrån åker du på smitning, det kan leda till böter, fängelse och indraget körkort.
Det finns absolut ingenting som säger att det är olagligt för fotgängare att nyttja en cykelbana.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in