Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-27, 19:44
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymbysweden
Kan det ha varit en olycka vid pumpstationen ? Överkörd? Och fått panik GM ALLTSÅ

Det finns en minimal möjlighet.

Men då skulle han helt kallsinnigt stannat, lyft en 65 kilo tung kropp in i bilen (mycket svårt). Haft sinnesnärvaro nog att omedelbart stänga av telefonen...
Sen göra sig av med kroppen.

Detta förfarande är så extremt att det är svårt att tänka sig.... Även om det säkert hänt någon enstaka gång i världshistorien.

Man ska vara bra psykopatisk för att göra detta, i stället för att förlora körkortet och få "vållande till annans död" genom en olycka.

Dessutom hade My på sig en LJUS grå kappa som torde synas hyfsat bra i mörkret. Och blont hår. Hon borde synts.

Om någon var ute och fyllekörde och råkade köra på henne, så hade han inte tagit med sig kroppen, utan bara åkt därifrån.

Slutligen: Folk dör oftast inte direkt, vid påkörning.
Senast redigerad av gullfia 2025-12-27 kl. 19:48.
Citera
2025-12-27, 19:44
Medlem
De sa på TV-nyheterna nyss att de hade fått uppgift om att en jouråklagare hade utsetts. Tror det var i Rapport, men kan ha varit på TV4 också.
Citera
2025-12-27, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LezFear
De sa på TV-nyheterna nyss att de hade fått uppgift om att en jouråklagare hade utsetts. Tror det var i Rapport, men kan ha varit på TV4 också.

Ja detta står även på tex svt nyheter
Citera
2025-12-27, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Att få en Bolt i Rönninge är inga problem.

Det går som sagt knappt ens ta en taxi hem från stan. Och om hon skulle ha fått tag i en taxi, hur förklarar det då avspärrningarna på gångvägen mot hennes föräldrar? Har en taxiförare begått ett brott mot henne bör 1. Taxifärden rimligtvis börjat från Rönninge station och 2. Våldsbrottet lär ha börjat längre från tätbebyggelsen än vid pumpstationen vid en mer avlägsen plats. Och det förklarar inte tillhörigheterna som hittats.

Nä, jag tror inte alls på idén om taxi
Citera
2025-12-27, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeBop1
Ja hon måste ju vara på någon annan plats om de inte hittat henne än.

Frågan är hur hennes föräldrar kunde låta henne gå en såpass lång sträcka mitt i natten. En kortare sträcka och tidigare på kvällen så hade jag förstått att hon kunde gå hem själv, men jag tror att de flesta föräldrar hade kommit med bilen och hämtat när klockan är halv två.

Aha okej så hon ligger inte på någon av dem platserna dem letat på? Har du några fler intressanta teorier att dela med dig av?

För övrigt är det fullt normalt att en 25-åring vuxen kvinna går hem själv mitt i natten.
Citera
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Vad var det för temperatur utomhus den aktuella natten?
Ungefär minus 1 i Stockholm.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Precis det är för kallt för att stå på pass i kylan, såvida det inte är någon som visste när hon skulle komma traskandes, som faktiskt känner henne sen tidigare? Gammal oförätt kan leda till hämndlystnad många år senare, så har hon inte försvunnit frivilligt så är det kanske möjligtvis väl planerat av någon annan?

Temperaturen i Stockholm har legat runt nollan den sista tiden - knappast särskilt kallt.

Och inget som t.ex. stoppade Hagamannen nummer 2 när han jagade kvinnobyte i december uppe i Umeå.
Citera
2025-12-27, 19:47
Medlem
Borde varit tydligare spår vid brottsplatsen isåfall. Bromsspår, glassplitter, blod m.m.
Citat:
Ursprungligen postat av anonymbysweden
Kan det ha varit en olycka vid pumpstationen ? Överkörd? Och fått panik GM ALLTSÅ
Citera
2025-12-27, 19:48
Medlem
.ermins avatar
Jag tror hon ligger i vattnet. Därav svårt hitta henne…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LezFear

Citat:
Ursprungligen postat av Diptidoodle
Ja detta står även på tex svt nyheter

Undrar om det tyder på att misstankarna om ett begånget brott har stärkts?
Citera
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeBop1
Ja hon måste ju vara på någon annan plats om de inte hittat henne än.

Frågan är hur hennes föräldrar kunde låta henne gå en såpass lång sträcka mitt i natten. En kortare sträcka och tidigare på kvällen så hade jag förstått att hon kunde gå hem själv, men jag tror att de flesta föräldrar hade kommit med bilen och hämtat när klockan är halv två.
Jag har bott i Salem och gått hem långa sträckor sådär många gånger. Hon var inget barn - 25 år - och då vill man vill klara sig själv och framför allt inte besvära föräldrar med att bli hämtad så sent på natten
Citera
Medlem
Yxzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Vad var det för temperatur utomhus den aktuella natten?

Klart väder, 3 minusgrader och svag sydvästlig vind...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in