Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-27, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Han är väl kändis och bor inte där?

Har ingen aning, men han var där för några veckor sedan och verkade utflippad. Har dock förmodligen noll med detta att göra...
Citera
2025-12-27, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1nio9fem
Sök på Ew* R*ntzén på facebook så har hon delat den, verkar känna familjen.

*=a

Tack.
Otroligt hemskt. Tänker på alla, My o hennes familj ❤️
Citera
2025-12-27, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Har extremt svårt att tänka mig att fotbollsplanen är tänd dygnet runt.

Det sa jag aldrig. Sa att det brukar samlas folk där kvälls tid. Där av inget öde eller avsides ställe.
Citera
2025-12-27, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1nio9fem
Citat hittat i Facebookgrupp, skrivet för två timmar sen:

”Jag är uppfödd i Rönninge och Salem. Finns en liten stig från Rönninge station till den vägen de nu gör en undersökning. Jag bodde mest i Salem och Rönninge har alltid känns som ett tryggt område, men den stigen är obehaglig, tom på dagtid, smal och enskild och lång precis brevid rälsen. Måste ha satts upp som en genväg vid något tillfälle. Skulle inte ta den på natttid. Hon kom ifrån tågstationen kl 1.30 på morgonen men går inga tåg då. Sista kommer in vid midnatt. Men hon kanske kom från andra sidan av Rönninge och gick igenom stationen. Hoppas de hittar henne.”

Det där med tiden är lite märkligt?

Stämmer inte, hon kom inte ens med sista tåget. Sista tåget var framme runt 02:25
Citera
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Slumpen, om nu någon ville tvinga en tjej till något mot sin vilja, verkar platsen lite väl enslig och konstigt vald, såvida det inte promenerar massor med tjejer just där på den platsen om nätterna?

Vi vet väl inte om hon var full, utifrån fotot som visats på henne (om man kan anta att det togs just den kvällen hon försvann? så ser hon inte uppklädd och sminkad ut för att ha varit på fest? Hon kan lika gärna suttit på tåg från Malmö?
Någon eller nägra kan ha spanat i henne på pendeltåget, sett att hon varit berusad, varit trött eller sovit och följt efter henne av tåget.
Liknande har som bekant hänt förut.

Finns såklart fler möjliga scenarion. GM är sannolikt inte någon hon känner sedan tidigare.
Överfall och gömt kroppen, eller bortförande.

Illavarslande om tåglinjen går mot Slöddertälje också förstås.
Senast redigerad av krackelerar 2025-12-27 kl. 17:37.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag skulle säga att min tro väger tyngre än din.

Möjligen om självgodhet väger tyngre i vågskålen. Då vinner du nog över nästan alla här på FB.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squonker
Det där var intressant! Är du säker på tiden för sista tåget? Vad gjorde hon vart var hon i så fall fram tills ca. 01:30?

Nej det är jag inte, kan vi kolla upp det på något sätt?

Det blir ännu märkligare, en annan användare skriver: ”Min dotter blev genskjuten i området kring Timmermansstigen häromdagen. Av en man som vi aldrig sett i området förut. Hon tyckte att det kändes lite märkligt men obs att det lika gärna kan vara ett sammanträffande.”
Citera
2025-12-27, 17:35
Medlem
Citat:
Det där var intressant! Är du säker på tiden för sista tåget? Vad gjorde hon vart var hon i så fall fram tills ca. 01:30?
Enligt SL så ankom ett pendeltåg från Stockholm C till Rönninge kl. 01:25.

"2025-12-26 00:54
Stockholm City
40
Spår 3
Gott om plats
31 min
Pendeltåg 40 mot Södertälje centrum
Visa 8 hållplatser
Ankomst 01:25 vid Rönninge, slutdestination.
01:25
Rönninge"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Ja dom säger så på film.

Hon kan ju likväl hålla sig borta frivilligt eller vara död sedan i förrgår.
Frivilligt kan ej stämma, då hade hon aldrig åkt hem från lund från första början. Hade hon velat vara borta från familjen hade hon väl bara stannat i lund. Systern som gårt ut på tiktok kan väl förtydliga om det varit tjafs inom familjen eller om allting varit i sin ordning. Just nu vet vi ingenting förutom att hennes mobil kopplades till en mast 01:20 och stängdes av 01:30.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Stämmer inte, hon kom inte ens med sista tåget. Sista tåget var framme runt 02:25

Tack! Vad tror du om denna kommentaren då? ”Min dotter blev genskjuten i området kring Timmermansstigen häromdagen. Av en man som vi aldrig sett i området förut. Hon tyckte att det kändes lite märkligt men obs att det lika gärna kan vara ett sammanträffande.”
Citera
2025-12-27, 17:36
Medlem
Citat:
Enligt SL så ankom ett pendeltåg från Stockholm C till Rönninge kl. 01:25.

"2025-12-26 00:54
Stockholm City
40
Spår 3
Gott om plats
31 min
Pendeltåg 40 mot Södertälje centrum
Visa 8 hållplatser
Ankomst 01:25 vid Rönninge, slutdestination.
01:25
Rönninge"

Tack! Måste ju varit det tåget.
Citera
2025-12-27, 17:36
Medlem
Citat:

Enkelt att kolla upp. Enligt SL gick pendeln från Stockholm city 00.54 och anlände 01.25 i Rönninge. Alltså gick tåget då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in