Citat:
Ursprungligen postat av
Sado
Fast nu hade han ju inte tagit sin medicin.
Jodå nog blev han medicinerad på psykakuten så dom kunde släppa honom.
Brukar dom göra, akut medicinering (Haldonspruta t.ex) och sen utskriven.
Han hade ju slutat med sin medicin, fick återfall och hamnade på psykakuten.
Lite akutmedicinering och ut med honom igen, inte tar dom in över julhelgen.
Så ensam över julhelgen blivit högdos medicinerad + sprit + lite annat = psykotisk.
Var han varit under natten vet ingen ännu, men troligen inte hemma i lägenheten.
Irrat runt på morgonen i vanföreställningar, misstänksamhet, ångest och aggressivitet.
Varit psykotisk, påverkad med tvångstankar och överfallit den första han ser.