2025-12-27, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarahsamarit
Han har ju sovit utomhus vid andra tillfällen dock 🙂‍↔️

Ja men dåså. Då sov han ute alltså. Jättebra. Ställde klockan på tolv, plingade på och mördade. Hade han sovsäck eller toppluva?
Senast redigerad av Ang_rita 2025-12-27 kl. 17:36.
Citera
2025-12-27, 17:32
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
båda sakerna kan stämma. personen du citerar har ju haft nära insyn i hemmet, så hans omdöme är säkert välgrundat. och det är nog relativt få människor som ställer upp på en kvällstidningsintervju två dagar efter att ens son begått en sån här handling och därtill dött.

det var väl ett tidigare inlägg i tråden där hon hade figurerat i pressen tidigare, för någon meningslös skit. det är en människotyp som känns igen.
Var inte det tidigare inlägget också om sonen som härjat och blivit om händertagen?

Nej, det ena utesluter inte det andra - men det förtar inte att denna gång får man lägga ansvaret på vården, eftersom han hämtades in för tvångsvård den 17:e men släpptes ut dagen efter. Som anhörig kan hon inte göra mer än att försöka få in honom på vård.

Att uttala sig tidigt i pressen är dumt - men det är inte första gången som pressen trycker sig på människor mitt under pågående eller direkt efter trauma - och människor svarar i chock/för att de inte hunnit sortera.
I det här fallet har hon ju försökt förhindra, men inte bli blivit lyssnad på - vilket är alltför vanligt när anhöriga försöker få personer intagna. Detta har också psykvården kritiserats för gång på gång.
Citera
2025-12-27, 17:33
Medlem
Sados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benka60
Är det något han har berättat för dig eller har du sett att han inte tar sin medicin?
Hans mor i intervju.
Citera
2025-12-27, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Jag är tveksam att hon har ringt och fått honom inskriven men det är min personliga åsikt.
Problemet med psyksjuka människor är att dom uppger att de mår bra i ett sista steget vid möte med läkare psykolog så kan de inte göra något utan då släpper man personen.

Skulle GM säga att den ska döda någon så spärras personen in och man läggs med garanti in på psyket.

Men när psykiska sjuka människor inser att de kan spärras in på obestämd tid så mjuknar de och själva problematiken mörkas och på så vis finns inget annat alternativ.

Misstänker att så är fallet här med. Men sedan en kombination med alkohol och medicin och Juletider gör att GM gått in i en psykos.

Och återigen. Om Mamman är så rädd så borde de finnas dagliga samtal till vården även efter 17dec.
Om nära släktingar varnar tillräckligt många gånger kommer personen spärras in. Jag tror inte finns många anmälningar från Mamman och släkten. Bara att hon går ut och säger som hon gör får mig att tvivla på hennes sanningshalt.

Det är något som kommer visa sig längre fram.

Hon har inte ringt det tror jag är skitsnack. Flera av hans bekanta har försökt få honom inlagd dock.
Citera
2025-12-27, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Ja men dåså. Då sov han ute alltdå. Jättebra. Ställde klockan på tolv, plingade på och mördade. Hade han sovsäck elker toppluva?

Alltså denna personen skulle lika gärna fått för sig att han blev jagad av någon och gömt sig. Han har sovit ute vid flera tillfällen och uppträtt psykotiskt. Det behöver inte finnas en anledning till något
Citera
2025-12-27, 17:35
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sado
Fast nu hade han ju inte tagit sin medicin.

Jodå nog blev han medicinerad på psykakuten så dom kunde släppa honom.
Brukar dom göra, akut medicinering (Haldonspruta t.ex) och sen utskriven.
Han hade ju slutat med sin medicin, fick återfall och hamnade på psykakuten.
Lite akutmedicinering och ut med honom igen, inte tar dom in över julhelgen.
Så ensam över julhelgen blivit högdos medicinerad + sprit + lite annat = psykotisk.
Var han varit under natten vet ingen ännu, men troligen inte hemma i lägenheten.
Irrat runt på morgonen i vanföreställningar, misstänksamhet, ångest och aggressivitet.
Varit psykotisk, påverkad med tvångstankar och överfallit den första han ser.
Citera
2025-12-27, 17:36
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argjavelskold
Hon har inte ringt det tror jag är skitsnack. Flera av hans bekanta har försökt få honom inlagd dock.

Ja det är min åsikt också.
Citera
2025-12-27, 17:36
Medlem
Citat:
Hon är narcissist och detta är hennes sätt att få bort fokus från henne då hon ligger grund till problemen.
Jag tror att artikeln är äldre än 2 dagar. Den kom ut i somras?
Citera
2025-12-27, 17:37
Medlem
Citat:
Mycket möjligt scenario. Tanken kring sva*taxi slog mig också, ett inlägg gjordes av en anonym deltagare på julafton om vem som kör. Omöjligt att säga om det är GM såklart

Vet man om det stod något angående vart personen i fråga behövde bil ifrån och till?
Citera
2025-12-27, 17:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Tja, vi var ju inte där men det är märkligt att läggas in för tvångsvård men släppas ut så snabbt.

I en tidigare artikel som skrevs efter GM’s självmordsförsök kritiserade mamman vården för hur bla sjuktransporten hem sköttes.
Något som vården tillåts kommentera. Verkar som man har olika syn på vad som kan ha hänt.

Det är ju inte säkert att det hon säger stämmer bara för att hon uttalar sig i media. Sen får man ha med sig att även den bästa föräldern kan misslyckas med att hjälpa ett barn som lever med psykiska ohälsa.
Det händer oftare än man tror att polisen får köra in någon för tvångsvård bara för att stöta ihop med samma person på gatan nästa dag.

Jag tänker att det lär väl komma fram i utredningen vad som varit innan händelsen.
Citera
2025-12-27, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Ja men tack detsamma. Vad har du tillfört?
Att döda Idiotiska spekulationer är mer än vad du bidragit med.

Toppen, finns ingen som bett dig att kommentera på allt jag skriver. Andra verkar uppskatta FAKTA som jag delgivit.
Så, gå vidare i livet vetja. God fortsättning, kompis.
Citera
2025-12-27, 17:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Randomgenererat
Beklagligen har Tanach återkommande problem med att hålla sig till sanningen och fabricerar citat sedan länge i denna tråd.

https://omni.se/granne-horde-skrik-inifran-huset-sen-blev-det-tyst/a/QJo94J

"Det var ”livat” kring det hus~"
"Han var ute och på morgonpromenad med sin hund när han hörde skrik från huset.

– Hunden blev alldeles rädd. Sedan blev det tyst, säger han."

Detta är citatet som har fått Tanach att bestämma sig att det var ett dödskrik.
Men nu var det väl dödsångestskrik det handlade om? En död kvinna en, kritiskt skadad tonårig tjej och en allvarligt skadad tonårig tjej som var nära att bli dödade. Här ger jag faktiskt Tanach rätt.
Har jag missat nånting?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in