2025-12-27, 17:17
  #2485
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Skulle inte tro det. Det verkar väl väldigt långsökt att mördaren skulle ha sovit utomhus.
Men vi kan tjata om det i stället för Willys en stund.
Han har ju sovit utomhus vid andra tillfällen dock 🙂‍↔️
Citera
2025-12-27, 17:17
  #2486
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Om man säger att hon är så rädd att hon låser dörren så skulle väl en normal människa ringa 112 och se till att han blir inlåst.
Hon har inte gjort ett skit enligt min mening utan det är en ursäkt för skydda sig själv.
Vi läser ju i tråden att barnen ej fått någon stöttning och dottern på ett HVB-hem..

Det här är en kaosfamilj som inte prioriterar barnen. Det kan man läsa mellan raderna enligt mig.
Hon gjorde det och fick honom intagen den 17 december. Den 18 släppte psyket ut honom igen.

Det ligger inte i hennes makt att få honom inlåst för behandling, det är läkare som fattar det beslutet. När han släpps kan inte ens polisen göra något förrän han begår ett brott/är faktiskt våldsam.
Detta får du lägga på psykvården - hade de låst in honom för behandling hade kvinnan levt idag.
Citera
2025-12-27, 17:19
  #2487
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argjavelskold
Nej men hon vill vara snabb på lägga skulden på någon för att flytta fokus från henne.
Nej, hon berättar att psykvården svek honom och offren genom att släppa ut honom trots att han var sjuk och farlig ... Hade de inte släppt ut honom den 18:e december så hade både kvinnan och han levt i dag.
Citera
2025-12-27, 17:23
  #2488
Medlem
Storstark68s avatar
Jag har nog missat hur det kommer sig att GM besökte denna familj utan att han kände dem. Kan han random valt att bara klampa in och genomföra ett psykosmord? Personligen tror jag denna typ av tragedier kommer att öka med tanke på hur pissigt unga mår numera. Har själv en nära släkting som använder våld så fort tillfälle ges när släkten träffas. Dock har han växt upp i ett stabilt och tryggt medelklasshem men lider av diverse diagnoser. Det kommer sannolikt att smälla en dag och därför undviker jag allt umgänge där han finns. Jodå jag kan försvara mig och har gjort det flera gånger men detta är en fysiskt mycket stark person som behandlar alla som skit. Samhället måste börja sätta hårt mot hårt och sätta fotboja på alla sinnessjuka våldsverkare om dessa vansinnesdåd ska minska.
Citera
2025-12-27, 17:25
  #2489
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, hon har inte varit en "bra" mamma enligt uppgifterna -- hur väl de stämmer vet vi inte - men det gör henne inte ansvarig för psykets felbedömning och att han begår mord.

båda sakerna kan stämma. personen du citerar har ju haft nära insyn i hemmet, så hans omdöme är säkert välgrundat. och det är nog relativt få människor som ställer upp på en kvällstidningsintervju två dagar efter att ens son begått en sån här handling och därtill dött.

det var väl ett tidigare inlägg i tråden där hon hade figurerat i pressen tidigare, för någon meningslös skit. det är en människotyp som känns igen.
Citera
2025-12-27, 17:26
  #2490
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argjavelskold
Nej men hon vill vara snabb på lägga skulden på någon för att flytta fokus från henne.

Så är det.

Hon har flera ungar, och typ alla har det gått utför. MGM:s syster på HVB-hem. Storebror halvalkis och speltorsk. Och nu denne MGM som MÖRDAT.

Hon har mest troligt varit en riktigt dålig förälder. Som nu vill skylla ifrån sig.
Visst, ett barn kan "gå fel". Men om ALLA ens barn blir kaos är det föräldern det är fel på.
Citera
2025-12-27, 17:27
  #2491
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Route67
2 km till en MILF är ingen distans.
Förr i världen gick män flera mil genom skogen.

Om man lägger till potentiell svartsjuka till cocktailen så är det inte helt otroligt att det här är förklaringen.
Va???
Jag menar givetvis det extrema våldet, ”skräckfilmen”, aggressionen, vansinnet.
Citera
2025-12-27, 17:28
  #2492
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag gissar att "pressen" sökte upp henne, inte tvärtom - och att eftersom hon fick in honom på tvångsvård den 17 december så hon vill hon både berätta att han var sjuk, inte ond, och att det ansvaret för detta faktiskt kan läggas på psyk. För att de gjort ett felbeslut kan det väl inte råda någon tvekan om.

Tja, vi var ju inte där men det är märkligt att läggas in för tvångsvård och släppas ut så snabbt.

I en tidigare artikel som skrevs efter GM’s självmordsförsök kritiserade mamman vården för hur bla sjuktransporten hem sköttes.
Något som vården tillåts kommentera. Verkar som man har olika syn på vad som kan ha hänt.

Det är ju inte säkert att det hon säger stämmer bara för att hon uttalar sig i media. Sen får man ha med sig att även den bästa föräldern kan misslyckas med att hjälpa ett barn som lever med psykiska ohälsa.
__________________
Senast redigerad av EnoughisEnough 2025-12-27 kl. 17:39.
Citera
2025-12-27, 17:32
  #2493
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarahsamarit
Colorama-parkeringen (som ligger mittemot Willys) är känt för att ha massa kids där sent på kvällarna. De kör sina obehagliga epa-traktorer och ”raggar-bilar” och pumpar EPA-dunk med sönderspelade baslådor varenda chans de får. Inte omöjligt att MGM varit med i någon bil på julaftonskvällen och sedan antingen blivit utslängd pga oskön personlighet alternativt hamnat på efterfest i sanden-området. Vet av erfarenhet att det finns en hel del party people i närheten av Willys.
Enligt vad jag hört så var det i alla fall -20 och kallare den 23/12, oklart om kylan var liknande den 24-25/12, men i sådana fall känns det ju inte orimligt att man i ett sådant tillstånd söker skydd i någons gårdsutrymme när man känner sig för trött för allt annat. Taxi är ju definitivt en brist i Boden men ch framförallt på småtimmarna.
Någon som har koll på ”vem kör ikväll-grupperna” på Facebook och kan se om MGM bett om sva*taxi på julafton eller natten mot juldagen?

Mycket möjligt scenario. Tanken kring sva*taxi slog mig också, ett inlägg gjordes av en anonym deltagare på julafton om vem som kör. Omöjligt att säga om det är GM såklart
Citera
2025-12-27, 17:32
  #2494
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, hon berättar att psykvården svek honom och offren genom att släppa ut honom trots att han var sjuk och farlig ... Hade de inte släppt ut honom den 18:e december så hade både kvinnan och han levt i dag.
Känns som det krävs en utredning om ansvarig läkare som skrev ut honom om det är som hans mamma säger att hon motsätter sig detta.
Citera
2025-12-27, 17:32
  #2495
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hon gjorde det och fick honom intagen den 17 december. Den 18 släppte psyket ut honom igen.

Det ligger inte i hennes makt att få honom inlåst för behandling, det är läkare som fattar det beslutet. När han släpps kan inte ens polisen göra något förrän han begår ett brott/är faktiskt våldsam.
Detta får du lägga på psykvården - hade de låst in honom för behandling hade kvinnan levt idag.

Jag är tveksam att hon har ringt och fått honom inskriven men det är min personliga åsikt.
Problemet med psyksjuka människor är att dom uppger att de mår bra i ett sista steget vid möte med läkare psykolog så kan de inte göra något utan då släpper man personen.

Skulle GM säga att den ska döda någon så spärras personen in och man läggs med garanti in på psyket.

Men när psykiska sjuka människor inser att de kan spärras in på obestämd tid så mjuknar de och själva problematiken mörkas och på så vis finns inget annat alternativ.

Misstänker att så är fallet här med. Men sedan en kombination med alkohol och medicin och Juletider gör att GM gått in i en psykos.

Och återigen. Om Mamman är så rädd så borde de finnas dagliga samtal till vården även efter 17dec.
Om nära släktingar varnar tillräckligt många gånger kommer personen spärras in. Jag tror inte finns många anmälningar från Mamman och släkten. Bara att hon går ut och säger som hon gör får mig att tvivla på hennes sanningshalt.

Det är något som kommer visa sig längre fram.
Citera
2025-12-27, 17:32
  #2496
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hon gjorde det och fick honom intagen den 17 december. Den 18 släppte psyket ut honom igen.

Det ligger inte i hennes makt att få honom inlåst för behandling, det är läkare som fattar det beslutet. När han släpps kan inte ens polisen göra något förrän han begår ett brott/är faktiskt våldsam.
Detta får du lägga på psykvården - hade de låst in honom för behandling hade kvinnan levt idag.
Det är nog väldigt svårt att bedöma ibland dock. Om han verkade lugn och sansad så fanns där kanske ingen anledning att frihetsberöva honom. Man kan ju inte bara låsa in någon för att det finns en minimal risk (bedömningen där och då, lätt att vara efterklok) att patienten får frispel, då hade man kunnat låsa in alla i princip. Och hade de låst in människor utan bra underlag hade de fått kritik för det. De kan helt enkelt inte få rätt i alla fall.

Med det sagt så finns där såklart behov av förbättringar inom psykvården. Har för mig att ca 1500 pers tar sitt liv varje år i Sverige. Oro från anhöriga/bekanta borde tas på större allvar, ofta har det funnits det i sådan här fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in