Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-27, 16:45
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smulaniggo
Jag tror på slumpen.. någon såg en blond full tjej och tog tillfället i akt.

Eller så är det en vän/bekant/ex/pojkvän, vilket det nästan alltid är... Var hon själv?
Citera
2025-12-27, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Nej fan. Har jag missförstått. Dom kanske har slängt ihop olika delar i artikeln på Aftonbladet så syftningen blir konstig. Står såhär: "På sociala medier har en ung kvinna som försvunnit i samma område efterlysts av privatpersoner. Kvinnan ska ha varit borta sedan natten till annandagen, då hon senast syntes på övervakningskameror i området, enligt efterlysningarna.

Polisen har inte sagt om det har någon koppling till den aktuella insatsen"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WvbJ5K/insatsen-i-ronninge-fortsatter-polisen-om-utredningen

Ja du har missförstått, det är en tjej. Men håller med om att det är konstigt formulerat. Studera så många år till journalist och sen inte vara bättre………..
Citera
2025-12-27, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Det är därför jag tror att de är något bakomliggande som ligger till grund för de. Och jag försöker klura ut vad de kan vara. Möjligtvis något som har med offret och GM att göra som kommit till polisens kännedom
Ja, men det är konstigt upplagt av polisen. Ska man tvingas snoka runt på fb och sociala medier för att få någon peak om vad som kan hänt? Vill de ha hjälp av allmänheten så får de ju ge ut nödvändig information. Åtminstone en bild på henne!
Citera
2025-12-27, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Föreslår att du håller käften istället.

GP: https://www.gp.se/nyheter/goteborg/man-tvingade-in-kvinna-i-bil-greps-i-goteborgs-hamn.49aa067b-e212-4951-bf4b-a48017481491

Citat från artikeln i länken:
”… Mannen och kvinnan ska ha någon form av relation med varandra.”
Spelar ingen roll. Hon blev fortfarande intvingad i bilen och han gripen. Fattar du inte svenska?
Citera
2025-12-27, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radikalexorcist
Det vore intressant att veta från er som bor i området hur man brukar ta sig från tågstationen om man ska gå till fots till Toredalsvägen, om det är där hennes föräldrar bor och att vi antar att det var dit hon skulle.

Jag tittar på en karta nu och det ser ut som att man kan ta två vägar dit. Är man ung så antar jag att man hade genat över spåret. En vuxen hade nog följt vanliga gång och cykelvägarna. Då ser det ut som att man antingen kan gå under tågbron på Hagavägen, gena över Engelsbergsvägen och vidare över Sandbäcksvägen och Rönninge skolsvägen. Kanske man hade genat genom skogen där och kommit ut vid det som ser ut som en industri, eller är det skolan som ligger där?

Sedan ut på Rönninge skolvägen igen och följa den till Sandbäcksvägen igen och följa den till Toredalsvägen.

Eftersom det finns uppgifter om att saker som tillhör henne har hittats i närheten av en fotbollsplan så måste hon ha tagit en annan väg från stationen.

Stationsvägen - Dånviksvägen - genom tunneln under tågspåren och ut på Tallsätravägen och mot fotbollsplanen. Brukar det vara folk där på nätterna?

Denna väg är vanliga promenadvägen
https://maps.app.goo.gl/9eQFMAKBXap9dgGCA?g_st=ic
Citera
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mintdeo
Alltså polisen vill ha hjälp med att hitta den försvunna personen, men vägrar släppa bild och namn på henne. Vad fan är deras problem? Vill de ha hjälp eller inte?

Det är vanligt att man inte släpper bilder och beskrivningar för att slippa massa idioter som ringer in och ljuger. Man behöver hålla på den infon för att kunna avgöra vad som är vettiga spår.

Nu har visserligen tjejens syster av oklar anledning inte valt att lyssna på polisen och släppt bilder på henne och vad hon hade på sig den aktuella dagen
Citera
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1nio9fem
Ja du har missförstått, det är en tjej. Men håller med om att det är konstigt formulerat. Studera så många år till journalist och sen inte vara bättre………..
Skönt att höra!
Men håller med. Borde kunna skriva bättre. Men inget förvånar en längre. Journalister kan inte ens alltid använda de och dem rätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sofiacallen
Det är inte en till kvinna försvunnen, människan måste blanda ihop det för att folk diskuterar att det inte är osannolikt att hon tvi hats in i bil för att det var nån i GÖTEBORG som blev intvingad i en bil för nån dag sen.
Nej inatt faktiskt. Nån användare här på fb trodde att de kunde vara hon eftersom hon oxå var 25 år som BO i rönninge.
Citera
2025-12-27, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Nej inatt faktiskt. Nån användare här på fb trodde att de kunde vara hon eftersom hon oxå var 25 år som BO i rönninge.
NEJ inte hon !
Citera
2025-12-27, 16:52
Medlem
Varför plocka inte hennes pappa upp henne från station? 01:30 inte jättesent
Citera
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Nä, jag är en helt vanlig fb användare som varit involverad i många liknande fall här inne i många år. Man spekulerar både högt och lågt, men oftast seriöst. Och de har varit lyckosamt några gånger.

Vad bidrar du med?

Jag låser inte fast mig i teorier och påstår att saker är "högst sannolikt" eller "förmodligen" på ett sätt som känns i magen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Den pendeltågslinjen, som går mot Södertälje förbi Rönninge, har jag blivit antastad på 4 gånger av varandra oberoende typer när jag var yngre. Fullt möjligt med andra ord.

Instämmer helt här. Den där pendeltågslinjen är obehaglig även dagtid pga allt drägg som åker den & än värre på natten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in