2025-12-27, 16:18
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Från början var ingen på plats, efter att den första bilen anlänt var en bil på plats.
Tack!
Jag funderade över om polisen på förhand visste / misstänkte vem som uppehöll sig i bostaden men då verkar inte det troligt.
Citera
2025-12-27, 16:20
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjelvklart
Synd att ha inte dog av sitt självmord försök ,hoppas det inte var någon som räddade honom från självmordet , hur jävla dåligt skulle inte den personen må nu!
Suicide by cop? Som Trollhättan-mördaren/dåren.
Citera
2025-12-27, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har information som gör gällande att modern var ute i närheten av huset och blev där knivskuren.

Han tog sig därefter in i huset.
Sitter och läser ikapp tråden, började tänka att kvinnan som sägs träna på gym kanske också brukar vara ute och motionera/gå?
Kanske gjort det på morgonen och då stött på gm?
Citera
2025-12-27, 16:23
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Att det finns stora problem i den svenska psykiatrivården har man snackat om i 50 år så det är inget nytt.

Några gånger per år inträffar såna här fall och det är såklart beklagligt men jag fattar ändå inte varför just denna tråd har flera tusen inlägg. Hade fattat det om GM skurit av kvinnan huden och gjort en väst av den men nu är det inget som sticker ut nämnvärt tycker jag.

Nej, det har inte snackats om det i 50 år. Det är ett problem som successivt har ökat de senaste 30 åren vartefter det offentliga mer börjat bygga central byråkrat med låtsastjänster och samtidigt dragit ner på kärnverksamheten.

Bra att det kommer upp i dagen att GM sökt hjälp nyligen, men blivit utskriven med motiveringen att inte vara fara vare sig för sig själv eller andra. Det är ett så konkret bevis för att psykiatrin varken har resurser eller kompetens.
Citera
2025-12-27, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Suicide by cop? Som Trollhättan-mördaren/dåren.
Om mamman mördades utanför hemmet och han var i huset med döttrarna - låter som en gisslansituation. Shoot to kill om tillfälle ges?
Citera
2025-12-27, 16:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benka60
Så bara spekulationer

Jag tror faktiskt inte det men vet såklart inte med säkerhet.

Har fått information från olika håll och den korrelerar i stort.
Citera
2025-12-27, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nej, det har inte snackats om det i 50 år. Det är ett problem som successivt har ökat de senaste 30 åren vartefter det offentliga mer börjat bygga central byråkrat med låtsastjänster och samtidigt dragit ner på kärnverksamheten.

Bra att det kommer upp i dagen att GM sökt hjälp nyligen, men blivit utskriven med motiveringen att inte vara fara vare sig för sig själv eller andra. Det är ett så konkret bevis för att psykiatrin varken har resurser eller kompetens.
Du har helt rett i det💯
Citera
2025-12-27, 16:26
Medlem
Halte Haralds avatar
Är BO's mamma ovetandes?
La nyss upp ett inlägg på Facebook ang hockeymatchen mellan Luleå-Skellefteå igår och en bild på sig själv
Citera
2025-12-27, 16:27
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Sitter och läser ikapp tråden, började tänka att kvinnan som sägs träna på gym kanske också brukar vara ute och motionera/gå?

Visst, kan inte uteslutas att hon till och med pratat med mördaren under ett motionspass.
Citera
2025-12-27, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorbas
Det var ett jäkla tjat om Willys. Visst vet ni att stans största Ica-butik ligger på andra sidan vägen från Willys? De kanske handlade där istället.

Att han ska ha sett någon i familjen under ett arbetspass, tagit reda på vad de heter och var de bor för att sedan vänta ett halvår innan han slår till - jo men det verkar ju jättesannolikt. Om det nu finns en koppling kan MGM och de tre BO stött på varandra exakt var som helst. Boden är en liten skithåla.
Du kanske inte riktigt kan tänka? Jag kan renskriva åt dig. Han kanske har ofredat någon av dom när han jobbade där och BO anmält honom. Det kan iaf här ta ca 6mån innan fallet tas upp. Fattar du nu?
Citera
2025-12-27, 16:28
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilrvrm
Om mamman mördades utanför hemmet och han var i huset med döttrarna - låter som en gisslansituation. Shoot to kill om tillfälle ges?
Det är ju extremt ovanlig att svensk polis gör så? Till skillnad från USA där nästan alla misstänkta mördare hittas "skjutna" eller "självmord".

Ett bra slut hur som helst, vi slipper diskutera dödsstraff.
Citera
2025-12-27, 16:29
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Funderar på det jag oxå. Läste precis på fb av en nära vän till AG att hon tränade väldigt mkt. Så jag funderade på om hon tog en tur till gymnet tidigt. Det är öppet dygnet runt & säkert lite folk då. MGM förföljt henne på avstånd hem.
Fast det rimmar illa med vad som hände sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in