Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-27, 16:21
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
En vädjan till er som tagit henne.släpp henne nu....tänk på hennes mamma som sitter och gråter...släpp my nu .så hon får fortsätta sitt liv....i framtiden. Kommer hon ju både bli mamma och mormor...

Jag förstår att du menar väl men det är mycket osannolikt att hon fortfarande är i livet om det nu är brott som ligger bakom och inte olycka, sjukdom eller frivilligt försvinnande.
Citera
2025-12-27, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Närområdet ganska mycket natur, finns väl nån sankmark med stora rör man kan gå på längst spåren men jag minns ej om före eller efter Rönninge, som är ganska lättillgängliga?

Kan nåt ha hänt runt järnvägen?

Det är flera våldsbrott som hänt runt järnvägsstationer,
senaste åren har flera unga kvinnor sökt o hittats, tyvärr för sent
Citera
2025-12-27, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snylt-off
Den försvunna - var hade hon varit på kvällen den 25 december?

Troligtvis ute och haft de trevligt med vänner på stan, bara spekulationer. Men det är ju inte ovanligt i dessa juletider. Hon vistas ju tydligen sin mesta tid i Lund där hon pluggar och var på besök hemma hos sina föräldrar
Citera
2025-12-27, 16:24
Medlem
Citat:
En vädjan till er som tagit henne.släpp henne nu....tänk på hennes mamma som sitter och gråter...släpp my nu .så hon får fortsätta sitt liv....i framtiden. Kommer hon ju både bli mamma och mormor...

Låter osannolikt att någon ”tagit henne”. Hon är troligen mördad och dumpad med tanke på hur lång tid det gått sedan försvinnandet 💔
Citera
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Jo, men polisen har varit där och sökt av sen igår kväll, man borde hittat henne om hon är i närområdet. Men visst, de kan vara ett nytt fall för MP där dom hittar henne på ett litet ställe där polisen inte upptäckte henne. Men jag tror inte de, jag tror hon är en ganska bra bit ifrån stationen
Beror väl på om det finns en gärningsman som initialt har bil eller inte (alltså om upplockad eller gått/släpats till bil). Det kan ju finnas löfte om skjuts som sedan avbryts då personen åker fel väg. Då kan man hunnit en bit, men inte alltför långt.
Citera
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Kontakt med GM med bil, att hennes mobil skulle stängas av pga batteri tror jag knappast
Vissa mobiler lägger av bara av ynka minusgrader. Hennes telefon lade väl av efter Rönninge station kring 01.30. Kanske var kylan? I den bästa av världar var tjejen bara skitfull och ragglade runt i diket. Blev omhändertagen av en vänlig själ och sitter i tryggt förvar hemma hos nån...inte särskilt sannolikt, men hoppet är det sista som lämnar människokroppen. Kusligt dock att en till kvinna försvunnit i samma område nyligen, om jag fattat allt rätt
Citera
2025-12-27, 16:25
Avstängd
Ni som känner henne. Hade hon ovänner? Bodde hon i Sthlm eller Skåne?

Hände det att hon försvann hem med okända?

Måste förstå mer om henne för att kunna ta sig framåt här.
Spontant känns det inte så smart att gå 1.5 km mitt i natten i det området, kan det funnits en anledning till att det blev så. För mycket alkohol eller annan substans?
Citera
2025-12-27, 16:26
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilloVet9
Kan nåt ha hänt runt järnvägen?

Det är flera våldsbrott som hänt runt järnvägsstationer,
senaste åren har flera unga kvinnor sökt o hittats, tyvärr för sent
Det har väl varit mer kring större järnvägsknutar/avställningsplatser? Rönninge är ju en relativt liten plats och station, så om något händer i 'närheten' så händer det ju egentligen vart som helst i det lilla samhället.
Citera
2025-12-27, 16:26
Medlem
hipsterkatts avatar
Citat:

Så himla oklart inlägg. Är hennes liv bara värt något för att hon (eventuellt) blir ”mamma och mormor” i framtiden? (Du verkar också ha glömt eller missat att vi föder färre barn än någonsin förr och att kvinnor i högre och högre utsträckning väljer bort barn)
Citera
2025-12-27, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Vissa mobiler lägger av bara av ynka minusgrader. Hennes telefon lade väl av efter Rönninge station kring 01.30. Kanske var kylan? I den bästa av världar var tjejen bara skitfull och ragglade runt i diket. Blev omhändertagen av en vänlig själ och sitter i tryggt förvar hemma hos nån...inte särskilt sannolikt, men hoppet är det sista som lämnar människokroppen. Kusligt dock att en till kvinna försvunnit i samma område nyligen, om jag fattat allt rätt

En till kvinna? Vem?
Citera
2025-12-27, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Beror väl på om det finns en gärningsman som initialt har bil eller inte (alltså om upplockad eller gått/släpats till bil). Det kan ju finnas löfte om skjuts som sedan avbryts då personen åker fel väg. Då kan man hunnit en bit, men inte alltför långt.

Vet inte hur långt de är från stationen till där hon skulle (föräldrarna?). Men är de en bit så kan hon givetvis kunnat nappa på skjuts. Det som talar emot är väl att många tjejer är väldigt försiktiga när de kommer till sånt, om de inte är någon man känner
Citera
2025-12-27, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1nio9fem
En till kvinna? Vem?

Har bott i Salem/Rönninge i 3 år och har inte hört om någon annan kvinna som försvunnit, så användaren måste missminna sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in