Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-27, 16:13
Medlem
Enligt uppgifter bodde kvinnan inte i området och enligt Google Maps ligger föräldrahemmet cirka 1 500 meter ifrån pendeltågsstationen via Rönninge Skolväg. Gånghastighet är 5 km/h och då borde det ha tagit ~18 min
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Promenaden hem borde tagit 10-12 minuter.

Vad jag uppfattat utav Aftonbladets reportage är att den saknade kvinnans tillhörigheter upphittades i ett dike bredvid Rönninge Pumpstation och Berga Bollplan strax söder om pendeltågsspåret. Det mäter mindre än 400 meter ifrån Rönninge stations södra utgång via Rönninge gymnasium.
Citera
2025-12-27, 16:14
Medlem
En vädjan till er som tagit henne.släpp henne nu....tänk på hennes mamma som sitter och gråter...släpp my nu .så hon får fortsätta sitt liv....i framtiden. Kommer hon ju både bli mamma och mormor...
Citera
2025-12-27, 16:14
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Det kan hon mkt väl göra, men inte i närområdet iaf
Närområdet ganska mycket natur, finns väl nån sankmark med stora rör man kan gå på längst spåren men jag minns ej om före eller efter Rönninge, som är ganska lättillgängliga?
Citera
2025-12-27, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Då verkar det iaf finnas vittnen. Eller så har de fångat upp hennes telefon ytterligare efter stationen.
Svårt att säga.
Ja typ nån på tåget som sett henne gå iväg, de hjälper dock inte så mycket nu då hon är spårlöst försvunnen, endast GM vet vart hon är vilket är djupt tragiskt
Citera
2025-12-27, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Är väl inte så osannolikt att en vaktmästare eller motsvarande använt just hammare och buntband för lagningar i staketet eller så.

Tror kanske inte att en GM skulle lämna kvar en hammare.

Bergahallen på Sandbäcksvägen 2 (precis nedanför gymnasiet, vid Tallsätravägen och intill fotbollsplanenen) har renoverats över sommaren också, vet även att de höll på i Oktober också. Kan ju vara saker som lämnats kvar i området också
Citera
2025-12-27, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
En vädjan till er som tagit henne.släpp henne nu....tänk på hennes mamma som sitter och gråter...släpp my nu .så hon får fortsätta sitt liv....i framtiden. Kommer hon ju både bli mamma och mormor...

Tror chansen att någon tagit henne är rätt liten, tror snarare att det har hänt något! Inte allt för vanligt att man tillfångatar någon på väg hem från krogen!
Citera
2025-12-27, 16:18
Medlem
Är det My’s pappa som är idrotts-DJ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Nope, du som snackar skit. Den kvinnan hade en relation med mannen i bilen.
En kvinna i bilen uppgav då att hon tvingats in mot sin vilja, rapporterar GP.

En man har nu gripits misstänkt för olaga frihetsberövande, narkotikabrott, grov vårdslöshet i trafik, försök till grovt våld mot tjänsteman och rattfylleri.
Föreslår att du håller käften resten av kvällen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1nio9fem
Är det My’s pappa som är idrotts-DJ?

Ja
Citera
2025-12-27, 16:20
Medlem
Vad säger hennes vänner? Blev hon osams med någon under ute kvällen?
Citera
2025-12-27, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Närområdet ganska mycket natur, finns väl nån sankmark med stora rör man kan gå på längst spåren men jag minns ej om före eller efter Rönninge, som är ganska lättillgängliga?

Jo, men polisen har varit där och sökt av sen igår kväll, man borde hittat henne om hon är i närområdet. Men visst, de kan vara ett nytt fall för MP där dom hittar henne på ett litet ställe där polisen inte upptäckte henne. Men jag tror inte de, jag tror hon är en ganska bra bit ifrån stationen
Citera
2025-12-27, 16:21
Medlem
Den försvunna - var hade hon varit på kvällen den 25 december?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in