2025-12-27, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dvraptor
MGM har väl en 19-årig syster som varit placerad på både HVB och SiS-hem?

Dock en liten reservation för att det är en syster. Men det faktum att de delar exakt samma efternamn samt att MGM:s mamma och den 19-åriga tjejjen förekommer i domar där Bodens socialtjänst varit motpart talar väl för det.

De har varit skrivna på samma adress i Boden, men hon är numera skriven i Göteborg sedan i våras.

Det är deras syster fick det bekräftat av en närstående till familjen men jag har personligen inte träffat henne gissar att hon var placerad när jag besökte familjen. Jo precis men bröderna var mycket äldre då tror storebror var myndig iaf men det gjordes orosanmälningar innan också.
Citera
2025-12-27, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Vet du om GM hade någon koppling till offrets familj? Eller har han gett sig på random oskyldiga människor?

Tror inte det finns någon koppling. Han var allvarligt psykiskt sjuk och hamnade ofta i bråk och konflikter med andra
Citera
2025-12-27, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ja det är detta eller nåt som den ena systern hade

Men att det skulle leda till mord ör ju då frågan
Kan det vara att han inte ville betala

Ps. För oss som inte har facebook länka gärna skärmdump

Postat av GrevenFB: Grevens sammanfattning - DEL 1
Bild annons: https://imgur.com/a/FJAg4jD
Citera
2025-12-27, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Därför borde det vara möjligt för laglydigt folk att få vapenlicens för personligt skydd.

Man kan tycka det ja.

Sen tror jag att detta kommer bli allt vanligare pga "sociala" medier. Psykiska hälsan på folk är helt kokko nu för tiden.
Citera
2025-12-27, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Grovt har det nog gått till på följande sätt.

GM tar sig till fastigheten på något sätt, möjligen en promenad. Väljer ut huset av en slump.
Ringer på, kvinnan i huset öppnar, det kanske är en granne som plingar på eller en kompis till flickorna.
GM attackerar BO (kvinnan) direkt vid entredörr, man hamnar utanför huset, högljudda skrik hörs av bl.a mannen med vovven ute på morgonpromenad.
Polisens uttalande i lokaltidningen: ” Men klart är att 22-åringen ringt på hemma hos den 55-åriga kvinnan, knivskurit henne till döds och sedan tagit sig in huset där han också skadat kvinnans döttrar.”
https://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel/22-aringens-mamma-jag-insag-att-han-kan-vara-farlig/lzz489zl

Kvinnan ligger kvar utomhus och avlider, GM tar sig in i huset och börjar attackera flickorna.
Sen lyckas någon av flickorna larmar om vad som pågår. Stor Larm dras av RLC, ”Pågående dödligt våld” på ”adress XX”

Polis anländer och tar sig in på fastighetens tomt, möter GM i entre eller strax utanför, GM attackerar mot poliserna med tillhygge, skott faller.
Just det sista talar starkt för ”Suicid by cops” om man ser till hans tidigare diagnoser mm.
Hade han kunnat hade han med stor säkerhet dödat ingripande poliser också, alla spärrar var som bortblåsta och även allt konsekvenstänk.

Kvarstår då är varför just detta hus, vad som framkommit är ingen koppling mellan GM och någon av offren och då återstår egentligen bara slumpen, huset valdes ut på måfå.
Han kan ju innan detta hus plingat på i andra hus/fastigheter men aldrig någon som öppnat, men det lär nog framkomma i polisens vittnesförhör och vädjan om möjliga vittnen till hans promenad, alltså hur han tagit sig till adressen.

Så han tar sig in i huset medan kvinnan ligger död utanför och är där i flera timmar, skadar flickorna men lyckas inte ha ihjäl dem? Låter märkligt.
Citera
2025-12-27, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hitler-gg
trodde jag var paranoid, ska jävligt mkt till för att jag öppnar dörren för oväntat besök
bara dra till med nån ursäkt, jag har kräkvirus
går ofta bra att prata genom brevinkast eller fönster
bor man i lägenhet är det lättare att bara spela "ej hemma"

I hus tror jag folk öppnar
Citera
2025-12-27, 14:16
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argjavelskold
Tror inte det finns någon koppling. Han var allvarligt psykiskt sjuk och hamnade ofta i bråk och konflikter med andra

Så det finns en möjlighet att han bara ringt på dörren på ett slumpmässigt hus han passerat? Eller stött på offret utanför huset och börjat bråka.
Citera
2025-12-27, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoke99
ingen av döttrna verkat jobbat på willys enligt min polare som jobbar på willys

Ja, den ena ska inte ens ha kunnat jobba inom Willys alls eftersom hon är under 16år och man är noga med att följa Arbetsmiljölagen.

Helst ska man vara över 18 tom.
Citera
2025-12-27, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
I hus tror jag folk öppnar

Boden är en liten stad där man är väldigt hjälpsam och alla känner alla, om någon knackar på så öppnar man, om någon behöver hjälp längst vägen så stannar man osv.
Citera
2025-12-27, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Ja, den ena ska inte ens ha kunnat jobba inom Willys alls eftersom hon är under 16år och man är noga med att följa Arbetsmiljölagen.

Helst ska man vara över 18 tom.

Tjejerna arbetade inte på Willys enligt anställd på Willys
Citera
2025-12-27, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Så det finns en möjlighet att han bara ringt på dörren på ett slumpmässigt hus han passerat? Eller stött på offret utanför huset och börjat bråka.

Det är absolut vad jag tror har hänt.
Citera
2025-12-27, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zappazen
Sluta tyck som mördaren! Det är offren du borde fokusera på!!

Hade inte funnits några offer om psykvården funkar. Har du jobbat inom psykiatrin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in