Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-27, 12:32
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaLiljan
Är det inte ett enormt pådrag för en försvunnen person?
Menar inte på att det inte behövs utan jag tänker mer att polisen måste veta nått som gör att denna insats är så stor ?

Skulle kunna tyda på att man hittat nått (det som nämns i tråden) eller något annat fynd .

Obehagligt😞

Tydliga tecken på att hon utsatts för brott. Då är det bråttom. Det var likadant när Lisa Holm, Elin Krantz, Engla eller Ida i Upplands Väsby försvann.
Citera
2025-12-27, 12:33
Avstängd
Förväntar mig att en människorov rubricering upprättas under dagen annars blir jag förvånad och förvirrad.
Citera
2025-12-27, 12:33
Medlem
Yxzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trisslotterna
Alternativt att hon stött på någon som hon känner och frivilligt hoppat in i den personens bild? Men med tanke på att föremålen hittades redan vid stationen så lär brottet ha inletts redan där… någon som bor i området och vet om ”svarttaxi” bilar eller liknande brukar erbjuda skjuts från stationen? Tidsintervallet mellan bilden på stationen och tills telefonen kopplade upp sista gången är nästan för kort för att få in någon i en bil ofrivilligt…

DOCK antar jag att telefonen gav sista signalen vid en mast 01.30 inte nödvändigtvis är samma sak som att den stängdes av då. Kanske har den därefter inte förflyttats eller kanske har batterierna tagit slut?

Mobilen kanske krossades eller slängdes i vatten?
Citera
2025-12-27, 12:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whipitgood
En av kommentarerna under inlägget kan ju vara intressant. Det kan även inte ha något alls med försvinnandet att göra. Bara spekulationer från min sida

Facebook

Citat:
Min dotter blev genskjuten i området kring Timmermansstigen häromdagen. Av en man som vi aldrig sett i området förut. Hon tyckte att det kändes lite märkligt men obs att det lika gärna kan vara ett sammanträffande.

Gångtid mellan Rönninge station och Tallsätravägen 15 anger google maps till 10 minuter apropå sista livstecken från mobiltelefonen.
Citera
2025-12-27, 12:37
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
En jouråklagare kan generellt kopplas in vid flera scenarier.

– Man kan vara inkopplad för kännedom, fast man själv inte är förundersökningsledare. För om det skulle bli fråga om någon typ av frihetsberövande, så är det bra om man är insatt i ärendet. Ett annat läge är om det finns en konkret misstanke mot en eller flera personer och att det är en åklagare som leder en förundersökning med brottsmisstankar, säger Karin Rosander, kommunikationsdirektör på åklagarmyndigheten.

Vad handlar det om i det här fallet?

– Det känner jag inte till.

Men man misstänker någon form av brott när en jouråklagare kopplas in?

– Ja, precis.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/stor-polisinsats-i-ronninge-under-natten-sokt-med-helikopter/
Citera
2025-12-27, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Facebook

Gångtid mellan Rönninge station och Tallsätravägen 15 anger google maps till 10 minuter apropå sista livstecken från mobiltelefonen.

Kan säga att det tar 3-4 minuter att gå till fotbollsplanen från Stationen om man tar vägen som jag beskrivit nedan. Tallsätravägen 15 är längre bort, avspärrningen var vid Tallsätravägen 3 - rättning, runt Tallsätravägen 13 bort mot Sandbäcksvägen 2

Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Avspärrningen var på vägen mellan Rönninge Gymnasium/Fotbollsplan och järnvägen, strax efter väg/gångtunnel. Finns gott om parkeringsplats där och mindre byggnader att gömma sig vid.

Med det sagt är det ”fel sida” av stationen, mot baksidan. Från stationen finns det en genväg som går längs med spåret, på utsidan av staket och mellan bergsformation. Denna gångväg kommer ut precis vid kurvan Tallsätravägen/Sandbäcksvägen.
Senast redigerad av PappasKebab 2025-12-27 kl. 12:47.
Citera
2025-12-27, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagspringamaraton
Aa lägg skulden på offret, så jävla onödigt av dig. Äckligt beteende att hålla på så. Hoppas hon är okej
Ingen har lagt skulden på offret, men man ska tänka sig för.
Citera
2025-12-27, 12:46
Medlem
Hamsterbolls avatar
Konstigt att polisen inte går ut med signalement på tjejen? Kan det betyda att de har ett spår?
Citera
2025-12-27, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
Varför är man ute och går i Salem mitt i natten..hon borde ha tänkt till där.....mycket galningar springer lösa

Men snälla, är född och uppvuxen i Salem har aldrig någonsin varit rädd när jag varit påväg hem sent på kvällen/natten. Dessutom är det rönninge station det handlar om inte Salem.
Citera
2025-12-27, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Konstigt att polisen inte går ut med signalement på tjejen? Kan det betyda att de har ett spår?

Nja,, publiceringar har ju delats på sociala medier, de vet de
Citera
2025-12-27, 12:50
Medlem
whipitgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
https://www.tiktok.com/@ellatornblom/photo/7588216889814289686?_r=1&_t=ZN-92YGnHUSsXW

"Detta är kläderna hon bar"
Citera
2025-12-27, 12:51
Medlem
Varför går medier inte ut med namn och bild? Minns att man gjorde det i Lisa Holm-fallet och det här verkar ju likna det fallet mtp att man hittat BO:s värdesaker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in